Gå til innhold

Ban, sa ikke hvorfor, ingen mail motatt og anonym moderering


Anbefalte innlegg

Brukeren Cappo ble her om dagen bannet fra dette formuet pga. hva han sa i denne tråden:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...9630&highlight=

 

Nå må det sies at Macint0sh har endelig, etter et par dagen, skrevet i tråden hva det gjaldt og stengt den, men ingen har sendt Cappo noen mail spesefikt om hva han har gjort. Noe jeg trodde Moderatore skulle gjøre når de bannet noen.

Macint0sh har skrevet at både eiberen og Cappo er utestengt i en måned pga. brudd på retningslinjenes punkt 6.

Jeg har lest rettningslinjene flere ganger for å se om det er noe jeg ikke har skjønnt, men jeg ser det ikke.

Cappo forteller enkelt og greit hvordan man lager en .cue fil. Det behøver ikke ha noe med piratkopiering å gjøre i det heletatt. Man kan selv ha tatt et image av sitt eget spill og lagret det på harddisken. Er det ulovelig å gjøre og nå?

Dessuten er det i følge norsk lov, lov til å laste ned filmer til eget bruk og sikkerhetskopier av egne spill er også lovlig.

 

Kanskje jeg har forstått dette feil, og kanskje ser jeg ikke hva som er skjedd, men hvis .cue fører til utestengelse i en måned så syns jeg dere er litt harde....

Brukeren Cappo har dessuten fått veldig lite informasjon anngående sin utestengelse, dårlig at dere ikke sender mail og Macint0sh forble anonym for intill et par dager siden. Anonym moderering er ganske dumt syns jeg, man har da ingen person å hendvende seg til for å spørre hvorfor en tråd eventuellt ble stengt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er oppfordring til piratvare. Folk som ikke har det orginalt kan komme dit og se hvordan det gjøres. Spiller ingen trille om du eier det eller ikke. Hvordan pokker kan de sjekke det uansett? Bedre å banne alle som nevner det. Men det er trist :/

Lenke til kommentar
Det er oppfordring til piratvare. Folk som ikke har det orginalt kan komme dit og se hvordan det gjøres. Spiller ingen trille om du eier det eller ikke. Hvordan pokker kan de sjekke det uansett? Bedre å banne alle som nevner det. Men det er trist :/

Å dra alle over en kam? Herregud.. Så hvis jeg begynner å diskutere .cue filer og image filer så oppfordrer jeg til piratkopiering, selv om det var et image av noe lovlig jeg hadde på harddisken?

 

Jeg vil gjerne ha noen moderatore inn her å svare på om de sender mail ved utestengelse.

Lenke til kommentar

Nå var det faktisk en som hadde lastet ned ett spill og spurte hvordan han skulle bruke .bin filen, dette betyr vel i praksis at det ikke er snakk om lovlig kopiering? Jeg må si meg enig med moderator at det kan tolkes som "medvirkning" til piratkopiering. Og i utgangspunktet støtter jeg at slike svar/spørsmål skal føre til utkastelse, men da må hw.no gi et ordentlig signal eller liknende på hva som blir tolerert av slike ting og ikke.

 

I forhold til retningslinjene ligger dette i en gråsone og at en advarsel burde være nok ettersom fyren faktisk allerede hadde lastet ned spillet og antageligvis ville fått til å bruke det uten Cappos svar, men jeg er ikke moderator her og ei heller ansvarlig for hva som står på sidene. Årsaken til at jeg er litt i tvil er at hw.no før har lagt ut guider til kopiering av DVDer etc som etter min mening ikke er mer/mindre uskyldig enn svaret Cappo gav.

 

Av fare for å bli kastet ut som følge av disrespekt for moderatorene, synes jeg nok at man er litt ukonsekvente for hva og hvor lenge folk blir kastet ut for brudd(noe også Lautsprecher nevnte). Selvsagt er det litt forskjellig praksis fra moderator til moderator, men jeg har en følelse av at noen av moderatorene er veldig ivrige på å banne folk for tiden og at man er mindre moderate enn før. Utkastelse bør være siste utvei etter at advarsel er gitt, å kaste ut folk tilfeldig vil vel skade forumet på sikt? eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg siterer retningslinjene, punkt 10:

 

Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Hatposter og uthenging av moderatorer fører til utestengelse.

 

På grunnlag av dette, stenges tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...