Gå til innhold

Defekt Eheim 1048 vannpumpe?


Anbefalte innlegg

Kjøpte den brukt, og selgeren sa at den ikke hadde vært brukt på noen månder.

 

Satte sammen alt utstyret, men pumen var virkelig daff og treg, men etter ca 3 minutter så startet den skikkelig opp, og vannet gikk igjennom systemet i et godt tempo.

 

Problemet er at den bråker noe sinnsykt. Hører den igjennom flere rom, og selv om jeg prøvde å senke den ned i vann så bråker den VELDIG mye.

 

Er det noe galt med den? Den skal vel ikke bråke så mye?

 

Hører en svak motordur, og en høy sprakende lyd (forferdelig å høre på).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke vankjøling selv, men det høres ut som det er luft i systemet. eller noen løse deler inne i pumpa

 

Har ikke satt systemet inn i pcen enda. Har alt utenfor for å teste at alt er tett, og der er det iallfall, men jeg kan ikke sette det på plass hvis det skal bråke så mye som det gjør nå.

 

Vel, jeg vil i så fall slippe å høre på at naboen graver og sprenger i hagen.

Lenke til kommentar

WOW! Gjett hvem som står øverst på julekortlista til It´s me nå da? :D

 

Bortsett fra det; Det er vel litt betenkelig at man skal behøve slike "mods" på et såpass anerkjent produkt som Eheim da? Nesten utrolig at de har en slik middelmådig (?) kontruksjon.....

 

Pumpa vil forøvrig ikke pumpe noe dårligere etter modifikasjonen, jeg vil nesten si tvert imot!

Så bare sett tingene på plass, og lykke til! :)

Lenke til kommentar

Bortsett fra det; Det er vel litt betenkelig at man skal behøve slike "mods" på et såpass anerkjent produkt som Eheim da? Nesten utrolig at de har en slik middelmådig (?) kontruksjon.....

 

Må si meg veldig enig i det. Latterlig dårlig av Eheim.

 

Nå er det bare å få blokken til å sitte skikkelig da. Det gikk ikke første gangen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...