Gå til innhold

liv etter døden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med disse spørsmålene hver dag!

Hva skjer etter døden? Og hvem skapte alt i denne verden?

 

Ber om hjelp!

Det bibelen forteller er at det var Gud som skapte verden og alt liv på jorden. Og oss, menneskene skapte han for at vi skulle få være i Guds kjærlighet.

 

Sånn tror jeg det blir etter døden og.

Lenke til kommentar

Gerrardo, nå har du postet utrolig mange emner her, og alle ber om det samme.

 

Du er redd for at det finnes en gud, du har ikke lyst til å ende opp i helvete hvis du skulle ta feil.

 

Jeg kan si det til deg her og nå.

 

Det finnes ingen gud.

Det kommer aldri til å eksistere noen gud.

Ingen gud kommer til å dømme deg når du dør.

 

Hvordan jeg veit dette?

Det er ren logikk!

Det eneste troende har å komme med er løse påstander basert på luft og ingenting.

Hadde det vært bevis for at det finnes en gud, så kan du ta deg en faen på at alle mann hadde trodd.

 

Men det finnes ingen bevis, så du er fri til å leve livet ditt nøyaktig som du vil.

 

Og for å svare på spørsmålene dine:

 

Nei, det finnes ingen gud, og han kan ikke styre viljen din

Endret av Geremino
Lenke til kommentar

Jeg sliter med disse spørsmålene hver dag!

Hva skjer etter døden? Og hvem skapte alt i denne verden?

 

Ber om hjelp!

 

Har et veldig enket og greit svar på det :-)

Du havner i himmelen eller helvete. Alt etter om har jesus som frelser i livet eller ikke;-)

 

Gud har skapt alt, både det du kan se, og det du ikke kan se!

Lenke til kommentar

Jeg sliter med disse spørsmålene hver dag!

Hva skjer etter døden? Og hvem skapte alt i denne verden?

Hei Gerrardo! Jeg er overbevist om at etter døden vil Gud holde dom, og vi vil bli dømt til himmelen eller helvete. Men frykt ikke, Gud selv har ofret sin egen sønn til soning for våre synder så vi kan bli frikjent i dommen for alt det gale vi har gjort, og komme til himmelen!

"For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde." - Johannes 3,16-19

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Gud og Jesus skapte verden. Men akkurat det er det flere andre diskusjoner på allerede. For eksempel denne.

 

Så hvis du tror på Jesus trenger du ikke bekymre deg for døden, da kan du bare glede deg til døden eller opprykkelsen som jeg gjør!

Lenke til kommentar

Det som skjer etter døden er det ingen som helt vet, men ikke noe å uroe seg over siden vi alle kommer til å finne det ut før eller siden. Jeg foreslår at du prøver å ikke tenke så mye på det, og heller prøve å fokusere på det som ligger foran deg akkurat nå og i nærmeste fremtid. Ingen vet heller hvem som skapte alt her i verden, eller om det faktisk var noen som skapte det

 

ELLER så kan du tro på Gud eller en drøss av andre religioner som har det enkle svaret på alt. valget er egentlig ditt.

Endret av Reached
Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at enkelte tenker over slike spørsmål, men i mine øyne er de spørsmålene du så sårt trenger svar på egentlig ganske irrelevante i henhold til menneskeheten. Er det ikke det som skjer akkurat nå som er det relevante?

 

Min ideologi er at vår eksistens bare er her - også forsvinner den med årenes løp. Hva som da skjer etterpå, eller hvorfor vi i det heletatt er her virker for meg relativt uinteressant, samtidig som det også er en interessant tanke for førnøyelsens skyld. Uansett vil ikke svarene forandre på noe.

Lenke til kommentar

Hvis jeg sier det er en spesiell alien på en annen planet. Også sier jeg... han finnes! I realiteten bare påstår jeg det, men jeg snakker som om han gjør det. Han første personen som da brukte ordet Gud... hva fikk han til å tenke at: Å! Det må være noe annet.. noe større enn meg som gjorde at alt regnet kom å reddet avlingene mine el.! Han vet jo ikke at det oppe i himmelen er fullt av stjerner! Han tror kanskje det er en haug med øyner som ser på han el. Og det er jo OK! Mannen vet jo ikke bedre. Hvordan kan han vite at det er et verdensrom der opp! Med planeter og soler og masse annet snax!

 

Så de startet å prise himmelen, fordi der kommer jo åpenbart regnet fra. Vel, det kan virke litt OK at de trodde på det de trodde på før. Jeg ville sikkert gjort det samme hvis jeg faktisk ikke visste bedre! I dag er jo bare religion videreført av naive mennesker som aldri har blitt spurt av foreldrene eller sine fosterforeldrene eller lignende at... "Du, kjære sønn/datter! Tror du at det sitter en fyr ETT eller ANNET sted her i universet og følger med på alt du gjør?! Og du skal brenne i helvete om du ikke gjør som han liker og få kaker om du er flink gutt/jente?!". Du spør han såklart etter å forklart han litt hvor liten vi egentlig er... i dette svære universet...

 

Jeg syntes synd i mennesker som vokser opp i hjem med fundamentalister.. som ikke stiller et kritisk tegn til noe som helst. Sånne followers! Skolen burde spørre barna om det virkelig finnes en Gud! Spørre de rett ut hva de tror, fortelle dem om alle religioner og litt om universet. Og at ingen har rapportert tilbake fra himmelen om at de har det bra. Vi har heller ikke fått noen rapport fra helvete om at det står dårlig til der nede. Når vi har gravd ned i jorda, og reist opp i skyene så fant vi hverken himmel eller helvete. Men det visste dem ikke for 2000 år siden! La de selv få lov å bestemme hva de ønsker å tro selv. Og de finne et ordentlig argument for hvorfor du tror det er sånn. Ikke si... fordi sånn er det bare. Det er forbudt. Men det går jo ikke.. sier ikke skolen skal stappe anti-religiøse ting i hodet deres... men heller åpner øynene til de som har øyner for å lære å være en smule kritisk til alt man leser og hører.

 

Sorry for rar norsk, jeg har dytleksi.

Endret av snilljente
Lenke til kommentar

Min mening: Av vitenskap sies det: Ingenting kommer av ingenting og noe kommer fra noe. Hva som skjer etter døden driter jeg i, men noe MÅ det være. En gud, skaper, andre vesen, klarhet, nirvana? Ikke vet jeg! Jeg tror at døden gir mening til slutt. Hvorfor? Jeg tror man slipper å tenke etter døden. Er ikke det bra? xD Selv er jeg agnostiker, som helst ikke vil være del av noen religioner, men som respekterer dem. Vi tror på noe annet etter livet. Vi vett bare ikke hva det er! Du burde bli agnostiker selv! Filosofi er livets svar! :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med disse spørsmålene hver dag!

Hva skjer etter døden? Og hvem skapte alt i denne verden?

 

Ber om hjelp!

 

Har et veldig enket og greit svar på det :-)

Du havner i himmelen eller helvete. Alt etter om har jesus som frelser i livet eller ikke;-)

 

Gud har skapt alt, både det du kan se, og det du ikke kan se!

 

 

Må si at du er like flink til å dømme som din egen "gud". Jeg mener at din gud er en skam for frihet og trygghet! Din gud baserer seg på frykt og trussel! Kanskje i følge deg så havner vell jeg i "helvete" sammen med resten av idiotene, men der tar du grundig feil tror jeg! Himmel eksisterer ikke! Helvete eksisterer ikke! Åpenbaringen er det jeg venter på! Hvor alle en dag kan forstå hvor idioter de er!

Lenke til kommentar

Kanskje dumt spørsmål, men dyr går hverken til himmel eller helvete, men mennesker går enten eller, og kan ikke gå dit dyrene går ifølge religion?

 

Jeg håper at jeg får svaret på alt jeg har lurt på, og skjønner hvordan alt henger sammen når jeg dør, men tror egentlig at det som som å sovne uten å drømme, og aldri våkne opp, omtrent samme som skjedde de 13,7 mrd årene før jeg ble født...

Lenke til kommentar

Kanskje dumt spørsmål, men dyr går hverken til himmel eller helvete, men mennesker går enten eller, og kan ikke gå dit dyrene går ifølge religion?

 

Jeg håper at jeg får svaret på alt jeg har lurt på, og skjønner hvordan alt henger sammen når jeg dør, men tror egentlig at det som som å sovne uten å drømme, og aldri våkne opp, omtrent samme som skjedde de 13,7 mrd årene før jeg ble født...

 

 

Det du sier har alle stilt seg spørsmål om =Når du ble født produserte hjernen din et stoff som kalles DMT som gjør at du drømmer osv. Altså når du såver produserer du DMT i hjernen som gjør at du drømmer og reiser rundt i "drømmeland". Det mest interesante er at hjernen produserer en enorm stor dose DMT i det øyeblikket du dør, noe som fører at du forflytter deg til "drømmerland" og ikke kommer tilbake?

 

Du burde søke på youtube om DMT. En meget interresant teori. Søk: DMT: The Spirit Molecule.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...