Gå til innhold

Sony HDR-CX115 eller Canon Legria HF200


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha nytt kamera som skal brukes til familieopptak.

 

Har lenge vurdert frem og tilbake mellom de to nevnte modellene. Sony kameraet er en helt ny modell og det er lite eller ingenting å finne på nett av tester.

 

Canon kameraet er en velkjent modell som får mye skryt, men dette kameraet erstattes i disse dager av ny modell. Dette kameraet er vel i utgangspunktet litt opp i prisklasse fra Sony kameraet, men ettersom HF200 er ett år gammelt lurer jeg på om Sony kameraet veier opp pga. at det er en helt ny modell.

 

Det jeg vektlegger høyest er brukervennlighet og bildekvalitet. Vet at canon kameraet får skryt for brukervennlighet og oppsett på menyer. Hvordan er sony på dette. Det er vel touchscreen, men hvordan fungerer dette, og er oppsett av menyer og tilgjengelighet av funksjoner bra?

 

Jeg får kjøpt begge disse til omtrent samme pris, så jeg lurer rett og slett på hvilket kamera som er det beste kjøpet. Uavhengig av pris. Skal jeg kjøpe det sikre Canon kameraet som egentlig kanskje er "gammelt"? Eller satse på det NYE Sony kameraet jeg egentlig ikke vet så mye om?

 

Takker for hjelp!

 

Mvh. Lars

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har tenkt litt på HF200 jeg og, så det i Bergen til 3990, det er jo en grei pris. Tror det blir handel i morgen... Prisen henger nok sammen med nyhetene som er rett rundt hjørnet :-)

Sony kameraet har jeg ikke kjennskap til dessverre, en kompis av meg har derimot HF200, og han er storfornøyd med det.

Endret av Doktor9
Lenke til kommentar

Har tenkt litt på HF200 jeg og, så det i Bergen til 3990, det er jo en grei pris. Tror det blir handel i morgen... Prisen henger nok sammen med nyhetene som er rett rundt hjørnet :-)

Sony kameraet har jeg ikke kjennskap til dessverre, en kompis av meg har derimot HF200, og han er storfornøyd med det.

 

 

Har også vurdert å kjøpe meg dette kameraet. Hvor i Bergen selges det til 3990?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Det er også feil.

 

Billige videokameraer har digital bildestabilisator. Det fungerer ved at bildet flyttes digitalt for å kompensere for rystelser. Det er billig, men ikke så bra.

 

Elektronisk stabilisator betyr at sensoren flytter seg for å kompensere for rystelser. Dette fungerer like bra som optisk stabilisator. Men det er forskjell på god og dårlig optisk stabilisator. Og derfor kan også en billig elektronisk stabilisator være dårligere enn en dyr og god optisk stabilisator.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...