Gå til innhold

Ber om tilbakemeldinger om en Internett side


  

30 stemmer

  1. 1. Første inntrykk?

    • Elsker
      2
    • Liker
      3
    • Ikke verst
      2
    • Ok
      4
    • Tja, vet ikke
      3
    • Dårlig
      11
    • Elendig
      5


Anbefalte innlegg

For noen uker siden har jeg bestemt meg å lage en Internett side. Jeg har litt erfaring fra før, hovedsaklig med html, css, java-script. Jeg følte at det er tiden for php. Jeg kunne andre programmering språk fra før, som c++, visual basic, men aldri hadde tid å lære php. (jeg angrer på det nå, fordi php er kjempe kos å bruke :love: )

 

Å skrive en Internett side direkte gjennom php, er en vanskelig oppgave, derfor valgte jeg å bruke CMS, og valget ble Joomla. Ideen er å skrive hele siden i rent php etter hvert. Joomla er en veldig grei og lett å lære CMS. :thumbup: Jeg bestemte meg å lage en egen template, fordi å bruke en ferdig laget template begrenser friheten, og man lærer mye mindre. Brukte ganske mye tid på det, og har fått til en simpelt og oversiktig layout (mener jeg). For at ting skulle fungere slik jeg ville ha det, måtte jeg omprogrammere noen av Joomla moduler. :cool:

 

Resultatet kan dere observere på http://www.plx.no . Ideen med siden er å lage en slags blog, med de morsomme filmer og bilder, som folk sender til hverandre om dagen på facebook osv. :hmm: Slik "kjede meg" side, så når noen kjeder seg på Internett, er det bare å kikke inn på plx.no, og bruke litt tid med avslappende lett og simpelt humor.

 

Kjære diskusjon.no jeg vil gjerne be dere, om noen tilbakemeldinger... :roll: Er layout bra nok, dvs oversiktig og ok? Har dere forslag til noen forandringer? Er ideen bra, eller synes dere ingen kommer til å gidde å besøke plx.no? Skal jeg holde meg til Joomla, eller begynne rett på PHP? Siden på engelsk eller norsk, eller kanskje begge deler? Lastes siden raskt eller langsomt? Hva synes dere generelt om siden?

 

Gleder meg og takker for alle konstruktive tilbakemeldinger som kommer! :new_woot:

 

Hilsen Matteus

Endret av Gal_Anonym
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... jeg er ingen racer på koding selv og det lille jeg kan begrenser seg til små justeringer i en allerede ferdig kode.

 

Så over til siden din:

Førsteinntrykket var en grå og trist side. Kjedelig fonttype i sort som går igjen på hele siden.

 

Heller ingen header som "forteller" hvem du er eller hvilken personlighet du har.

Det ser bare ut som nok en blogg på nett som jeg datt innom.

 

Litt synd, for mange av bildene på siden din har jeg sansen for. Litt småmorsomme.

Bare litt leit at jeg liksom ikke får lyst til å navigere meg rundt...

 

Jeg ville prøvd Wordpress hvis jeg var deg.

 

Bruker wordpress selv, og du kan se min private blogg her:

www.bjerknez.no

 

Og firmasiden min her:

www.firmatjenester.no

 

Jeg sier ikke at dette er noe fasit om hvordan en blogg/hjemmeside bør se ut, da det er like mange smaker som kåte menn i Thailand.

 

Har selv prøvd Joomla, og synes Wordpress var mye bedre.

 

Themet i den private bloggen min, er generert i ett program som heter Artisteer (WYSIWYG)

Themet på firmasiden min er kjøpt for ca. 200,- og denne er mer dynamisk med roterende header etc.

 

Man får også kjøpt veldig flotte themes til Wordpress/Joomla som virkelig tar pusten fra en, hvis man leter litt. themeforest.net er ett godt sted og starte.

 

Disse themene kan man sef. også redigere i etterkant, slik at de passer ditt budskap.

Lenke til kommentar

leverer dere nettsider til folk, men dere designer ikke deres egen selv? :hmm:

plx.no har egen laget design. Den er kanskje ikke den fineste eller veldig avansert, men den er funksjonell og lett å modifisere. "Enkleste er oftest det beste", folk skal jo se på innholdet - layout selv, er ikke nok. Jeg har sett funksjoner på Artisteer, den klarer å lage fine sider, men alle er ganske like hverandre, og jeg mener at noe av fleksibilitet forsvinner. Jeg ville lage en lett, og easy template fra bunnen av. Poenget er å modifisere og forbedre den hele tiden, for å få den finere og finere .:thumbup:

Lenke til kommentar

Synes desverre siden ser veldig rotete ut og den har veldig kjedelige farger.

 

Koden er heller ikke helt "up-to-date".

Tabeller er noe man bruker i word/excell/lagre data, ikke for å designe websider.

CSS fungerer utmerket til å midtstille siden.

 

CSS-filen din er uleselig, så den kan du ikke få tilbakemelding på.

 

Kan jeg spørre hvorfor du bruker fremmedspråk for å kommentere koden?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes desverre siden ser veldig rotete ut og den har veldig kjedelige farger.

 

Koden er heller ikke helt "up-to-date".

Tabeller er noe man bruker i word/excell/lagre data, ikke for å designe websider.

CSS fungerer utmerket til å midtstille siden.

 

CSS-filen din er uleselig, så den kan du ikke få tilbakemelding på.

 

Kan jeg spørre hvorfor du bruker fremmedspråk for å kommentere koden?

 

 

Når jeg blir engasjert i kode skrivingen pleier jeg å bruker litt fremmedspråk i kommentarer. Jeg kommer opprinnelig fra Polen, og har bodd i Norge i 9 år.

 

plx.no har fått en ny design. Tabellen som sentrerte siden er borte, og css-løsning implementert :cool: . Jeg har fått realisert layout ideen min, den skal selvfølgelig forbedres med tiden. plx.no har fortsatt samme fargetoner, men håper at side-design er ikke trist eller kjedelig lenger!

 

Venter spent på flere kommentarer! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Enkleste er oftest det beste"

 

Ikke i dette tilfelle..

 

vo1kwm.png

 

Er jo i en saus alt sammen, spesielt på dassrullen din.

Kjedelige farger.

 

Å bruke paint til å lage webdesign-bilder er uproffesjonelt og stygt, og egner seg absolutt ikke. :ermm:

Men om du skal absolutt ha noe sånt, lag det sikkelig. Andre farger/styrke på farger osv.

Endret av Thomas.
Lenke til kommentar

"Enkleste er oftest det beste"

 

Ikke i dette tilfelle..

 

Er jo i en saus alt sammen, spesielt på dassrullen din.

Kjedelige farger.

 

Å bruke paint til å lage webdesign-bilder er uproffesjonelt og stygt, og egner seg absolutt ikke. :ermm:

Men om du skal absolutt ha noe sånt, lag det sikkelig. Andre farger/styrke på farger osv.

 

Da jeg sa det, så snakket jeg om den gamle layouten. Som så slik ut:

GvrLT.png

 

 

 

Jeg skjønner at layouten på plx.no er fortsatt ganske stygt, og at noen skygger og fargeoverganger ville kanskje hjelpe på :hmm:. Men jeg er litt uenig med det at paint ikke fungerer som et webdesign verktøy. Tegninger fra paint har en egen stil. Det er denne stilen som skaper følelsen "fuck - den er jo laget i paint :ohmy:". Stilen kan jo passe til slikke tulle sider, der man på en måte "gir faen" i layouten. Paint tegninger vekker gode følelser, på samme måte som gamle Nintendo spill som hadde dårlig grafikk. Alle som driver med datamaskiner har jo startet på et punkt, og punktet var - MS Paint. Alle kjenner til Paint, alle kjenner stilen.

 

Med litt arbeid kunne det være er mulig å lage en kul og profesjonell webside i MS Paint. :cool:

 

Poenget nå, har layouten blitt et hakk bedre enn forrige? Hvis ja, så er jeg fornøyd, og bare vent og se, så skal jeg oppdatere layouten igjen og igjen. plx.no er jo kjære sida mi :love: , og jeg har klart å komme med oppdateringer på videoer og bilder hver dag! Var jo først i Norge med chatroulette piano improvisasjon for noen uker siden hehe :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...