Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ta en kaffe med meg


Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Hei hei, håper noen har svar til meg.

Forrige helg var jeg på fest i jobbsammenheng, jeg ble drita og tilbringte store deler av kvelden med og prate med en som jeg aldri hadde snakket med eller hilst på før. Er ikke alt jeg husker heller, så veit ikke helt hva vi prata om. Neste dag la han meg til på fb, og han har postet litt på veggen og sånt.

Neste gang jeg traff han på arbeidsplassen, så har vi hilst og sånt. Syns det er litt "ubehagelig", fordi vi har ikke småpratet noe særlig, noen gang går vi bare forbi hverandre uten og hilse..han kan smile til meg, og ser på meg. jeg snakket litt med han såvidt her etter en endt dag, og da spurte han om jeg ville ta en kaffe eller noe en dag.(en litt anstrengt samtale, syns egentlig ikke han er så lett å prate med) Nå har han sendt sms og lurer på om jeg blir med i mårra. (den lille "praten" er det enste vi har snakka sammen siden sist helg)

Off svada svada, det jeg lurer på: Er han ute etter vennskap, eller har han andre(romantiske)hensikter? Jeg er ikke interesrt i han på den måten, i det hele tatt. Og er det ikke en veldig rar måte og få venner på? for min del blir det naturlig og gå ut sammen, etter at man har funnet en bra tone, og hvertfall snakket mer enn 3-4 min sammen i edru tilstand. Ser for meg at det blir litt "kleint" med pinlige pauser og sånt. Jeg kjenner ikke fyren i det hele tatt! Hva skal jeg svare på meldingen?? Og vil ikke at det skal bli ekkelt når vi møtes på jobb. Vennskap setter jeg alltid pris på, men dette syns jeg er litt ubehagelig. Men er det det han vil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei, håper noen har svar til meg.

Forrige helg var jeg på fest i jobbsammenheng, jeg ble drita og tilbringte store deler av kvelden med og prate med en som jeg aldri hadde snakket med eller hilst på før. Er ikke alt jeg husker heller, så veit ikke helt hva vi prata om. Neste dag la han meg til på fb, og han har postet litt på veggen og sånt.

Neste gang jeg traff han på arbeidsplassen, så har vi hilst og sånt. Syns det er litt "ubehagelig", fordi vi har ikke småpratet noe særlig, noen gang går vi bare forbi hverandre uten og hilse..han kan smile til meg, og ser på meg. jeg snakket litt med han såvidt her etter en endt dag, og da spurte han om jeg ville ta en kaffe eller noe en dag.(en litt anstrengt samtale, syns egentlig ikke han er så lett å prate med) Nå har han sendt sms og lurer på om jeg blir med i mårra. (den lille "praten" er det enste vi har snakka sammen siden sist helg)

Off svada svada, det jeg lurer på: Er han ute etter vennskap, eller har han andre(romantiske)hensikter? Jeg er ikke interesrt i han på den måten, i det hele tatt. Og er det ikke en veldig rar måte og få venner på? for min del blir det naturlig og gå ut sammen, etter at man har funnet en bra tone, og hvertfall snakket mer enn 3-4 min sammen i edru tilstand. Ser for meg at det blir litt "kleint" med pinlige pauser og sånt. Jeg kjenner ikke fyren i det hele tatt! Hva skal jeg svare på meldingen?? Og vil ikke at det skal bli ekkelt når vi møtes på jobb. Vennskap setter jeg alltid pris på, men dette syns jeg er litt ubehagelig. Men er det det han vil?

 

Høres ut som om han er interessert i deg på "den måten" ut fra det du skriver...

Lenke til kommentar

Ikke overanalyser. Jeg stikker på cafè med jenter jeg knapt har delt en hel setning med.

Nå skal jeg ikke si han er som meg, men jeg går inn med et mindset som sier "la oss finne ut hvordan denne personen er. Om hun er noe å ha i livet mitt, om hun kan bli en god venn eller kanskje en kjæreste?".

 

Det jeg mener er at, dere blir jo ikke sammen om dere ikke vil, er han kul så blir dere venner, siden du ikke liker han på den måten da vet du. Venner kan man aldri få nok av!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Bra det da :) hehe.

Uansett, kansje feigt gjort, men jeg har ikke svart på meldingen.

Hadde blitt med ut, hvis det var neon jeg kjente i allefall litt fra før. For meg blir det unaturlig og anstrengt, jeg må helst vite at jeg og personen kommer godt overens og kan småprate om ditt og datt, før vi drar ut sammen, spesielt hvis vi bare er to. Er vi flere, så blir det jo ikke på samme måten.

Nei, jeg vil ikke, rett og slett.

Lenke til kommentar

Har vært på kafe med flere jeg jobber med, uten at det har betydd noe mer enn at vi har lyst til å få et bedre forhold :) Man jobber jo strengt tatt sammen endel timer hver dag..

 

Men siden du ikke har noen interesse av å finne på noe med han, så hadde jeg nok avvist han på en veldig fin måte. Ting kan bli veldig rart hvis ikke..

Lenke til kommentar

Dersom du er usikker på intensjonene hans kan du jo spørre om hva hensikten er. Kan virke litt kjipt men da får du kanskje mer klarhet i hva han vil og slipper å gå på "date" med noen du ikke er interessert i på den måten. Men, kaskje han ikke vet det selv en gang, bare traff deg og synes at du virker som en interessant person. Om du ikke føler at du har noe lyst til å bli bedre kjent og du ikke må så bare si at det ikke passer, eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Siden han ikke prater noe særlig med trådstarter på jobb virker det veldig som en date for meg. Han har jo gode muligheter til å bli litt kjent med henne som venn uten å dra på café. Jeg drar gjerne på café med jenter selv, uten andre intensjoner, men ikke med folk jeg a) ikke kjenner, og b) har muligheten til å bli kjent med uten å dra på café.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende fyren rett og slett ikke har så mange venner på jobb, har litt vanskelig for å få det, men prøver å benytte sjansen nå som han faktisk fikk kontakt med en person?

Kan ikke skade å gå på kafe og bare med væremåten/samtalen gjøre det helt klart at det er kun vennskap. Det er bare å snakke litt om "gutten du er forelska i" eller lignende, på en naturlig subtil måte. Han sier noe, så slenger du inn "haha, ja han jeg dater om dagen opplevde det samme, han ...."

 

Det kan jo hende fyren rett og slett ikke har så mange venner på jobb, har litt vanskelig for å få det, men prøver å benytte sjansen nå som han faktisk fikk kontakt med en person?

Kan ikke skade å gå på kafe og bare med væremåten/samtalen gjøre det helt klart at det er kun vennskap. Det er bare å snakke litt om "gutten du er forelska i" eller lignende, på en naturlig subtil måte. Han sier noe, så slenger du inn "haha, ja han jeg dater om dagen opplevde det samme, han ...."

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...