Gå til innhold

Outlook bryter tilkobling i mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en mini pc med simkortholder i pc.

Bruker Netcom mobilt bredbånd i pcen og har online( telenor) konto for epost. Surfing fungerer fint med mobile bredbåndet men når jeg forsøker å lese epost og outlook kobler opp og søker etter nye meldinger brytes forbindelsen til det mobile bredbåndet.

Ved bruk av trådløst nett fungerer eposten uten problemer.

 

Har sette over innstillingene men kan ikke finne hva som er feil.

Bruker xp .

Endret av laffenxxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis dette oppfattes som en vanlig DUN-oppkobling kan du ha fått satt opp Outlook til og koble ned linja etter sjekk av mail.

Du finner dette under egenskaper for konto, under tilkobling svjv.

 

 

Outlook bryter tilkoblingen før den sender eller mottar. Innstillingene i Outlook er korrekt . Dette fungerer ved bruk av trådløst nett.

Pcen tar ikke ned mobilkoblingen men jeg får beskjed om at nettverkskabel er koblet fra . Jeg må da trykke koble til i Wireless Manager igjen og jeg har nett .

 

Pcen(Lenovo S10-2)har Ericsson F3507g modem . Pcen var pre innstalert med Office 2007 men har fjernet dette.

 

Har søkt etter dette og det er flere som har samme problem (ikke samme pc) men finner ingen løsning.

 

Skal på ferie i morgen og dette må fungere da .....

Endret av laffenxxx
Lenke til kommentar

Web mail er meget upraktisk . Har lagt inn Eudora og det samme skjer der når jeg søker etter mail. Fungerer på nettverk men ikke med mobiltbredbånd.

 

Feilen kan ikke ligge i outlook .

 

Har lagt inn nye drivere og programvare til F3507g kortet.

Prøvd med email-konto fra Netcom.

Slått av antivirus og brannmur.

Har skrevet inn "feil" server adresse for inngående/utgående mail og prøvd da og da brytes ikke nettverket.Får selvsagt beskjed om at kontakt ikke oppnåes.

Lenke til kommentar

Ser det er mange som sliter med denne. Har du prøvd wireless manager fra Sony Ericsson eller den i Windows.

Er visst problemer med de som følger med fra laptopprodusent. Kompabilitetsmodus og kjør som administrator i Win7? er noe annet som kan prøves.

Ser også at noen fikk stabilitet ved å bruke den i GPRS.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser det er mange som sliter med denne. Har du prøvd wireless manager fra Sony Ericsson eller den i Windows.

Er visst problemer med de som følger med fra laptopprodusent. Kompabilitetsmodus og kjør som administrator i Win7? er noe annet som kan prøves.

Ser også at noen fikk stabilitet ved å bruke den i GPRS.

 

 

OPPDATERING.

 

Har nå kommet hjem fra ferie og har fortsatt samme problem med Netcom kort i pcen.

 

Kjøpte Truemove 3G simkort i Thailand og maskinen fungerer som en drøm . Prøvde med vanlig simkort fra Thailand og dette fungerer også ved lesing av epost .

Hastigheten varierer veldig men nettet er usabilt og hadde nedlastingshastighet opptil 2000 kbps med 3G kortet.

Har nå også byttet Wireless Manager til 5.2 fra Ericsson og da fungerer GPSen på maskina også.

Netcom avviser at feilen ligger hos dem så jeg skal prøve annen leverandør.

Endret av laffenxxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...