Gå til innhold

Windows 7 spiser minn


Tdale

Anbefalte innlegg

Jeg leser i VG i dag at Win7 bruker minnet på en annen måte, og dermed er ofte bortimot 100% av minnet opptatt til enhver tid. Snittet for win7 maskinene er 3,3Gb

 

Jeg har 4Gb minne i dag. Hva om jeg setter inn 4 til? Vil jeg da få 4Gb minne som står ledig, eller vil Win7 bruke også dette kontinuerlig?

 

Spørsmålet er altså om Win7 legger beslag på ca 3,3Gb minne til vanlig kjøring, eller om det legger beslag på bortimot 100% av det minne som er tilgjengelig, uansett hvor mye minne man har....

 

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser i VG i dag at Win7 bruker minnet på en annen måte, og dermed er ofte bortimot 100% av minnet opptatt til enhver tid. Snittet for win7 maskinene er 3,3Gb

 

Jeg har 4Gb minne i dag. Hva om jeg setter inn 4 til? Vil jeg da få 4Gb minne som står ledig, eller vil Win7 bruke også dette kontinuerlig?

 

Spørsmålet er altså om Win7 legger beslag på ca 3,3Gb minne til vanlig kjøring, eller om det legger beslag på bortimot 100% av det minne som er tilgjengelig, uansett hvor mye minne man har....

 

Tommy

 

 

Win7 tar tak i omtrent alt du har av minne (uansett mengde), og frigjør dette om det skulle være behov for det.

Kjører en maskin med 4gb minne nå, og 70-80% er i konstant bruk.

Lenke til kommentar

Jeg leser i VG i dag at Win7 bruker minnet på en annen måte, og dermed er ofte bortimot 100% av minnet opptatt til enhver tid. Snittet for win7 maskinene er 3,3Gb

 

Jeg har 4Gb minne i dag. Hva om jeg setter inn 4 til? Vil jeg da få 4Gb minne som står ledig, eller vil Win7 bruke også dette kontinuerlig?

 

Spørsmålet er altså om Win7 legger beslag på ca 3,3Gb minne til vanlig kjøring, eller om det legger beslag på bortimot 100% av det minne som er tilgjengelig, uansett hvor mye minne man har....

 

Tommy

 

Windows bruker ikke 3,3 gb minne. Men har sett samme artikkelen som du sikter til, og den er dårlig. Windows i seg selv bruker ikke mye minne, men den kan sette av slik att om du starter andre programmer så vil det få av minne som windows har satt av.

 

4 gb holder i de fleste tilfeller, men om du vil ha mere så bør du skjekke om du har følgende:

 

-Hovedkort som støtter mer en 4 gb.ram.

-Windows 7 x64 (ikke x86/32 bit)

-God CPU. (ikke vits med mengder av ram, så lenge ikke resten er av samme ytelse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...