Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er gutter eller jenter mest overfladiske?


Anbefalte innlegg

Hvem er mest overfladiske (i forhold til utseende og sosial status av kjæreste og venner) av gutter og jenter?

 

Gjerne begrunn svaret deres

 

Jeg forsetiller meg at det er gutter, men jeg er selv jente og tror kanskje at de fleste jenter er som meg :)

Men generelt synes jeg det virker som at gutter forelsker seg i utseendet til jenta, mens jenter forelsker seg i personligheten til gutten. Sosial status er jeg litt mer usikker på :hmm: Men jenter kan nok overse dette letter på grunn av morsinnstinktet? Jeg veit at hvor overfladiske folk er varier veldig, men mulignes er det litt forskjell på kjønn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men generelt synes jeg det virker som at gutter forelsker seg i utseendet til jenta, mens jenter forelsker seg i personligheten til gutten.

 

Dette stemmer nok heller dårlig, har sett tusner av eksempler hvor jenter ikke er opptatt av noe annet enn utseende...

Det gjør forsåvidt gutter også, men hører mange jenter si gutter er teite fordi går mer etter utseende, men det gjør de også selv.

 

Vil tro begge kjønn er overfladiske, men på helt forskjellige ting...

 

gutter: det er de som alltid sitter å bedømmer kvinner etter cm eteren. er man ikke pen nok vil ikke gutten være venn med deg en gang.

 

Kommer nok litt an på situasjonen med hvem andre man (og hun) går med....

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jeg tror det er vi gutta som er mest overfladiske. Det er huleboerinstinktene våre som slår inn når vi ser etter en make.

Det er genetisk programmert i våre hjerner at en kvinne med de riktige formene er best egnet fysisk til å bære frem og ta seg av et fremtidig avkom. Det er derfor det er de to faktorene som hofter/rompe og bryster som er så umotståelig for oss gutta.

 

Slik er det genetisk programmert inn i kvinners hjerner at de ser etter en mann med psykisk styrke, selvtillit, og den typiske sterke alfahannen i flokken som kan ta seg av henne og hennes avkom.

Dermed er fysisk utseende ikke like viktig for en kvinne for annet enn førsteinntrykket, mens det teller mer i det lange løp for oss gutta.

 

Dermed tror jeg gutta er de mest overfladiske i det lange løp, mens kanskje kvinnene er de mest overfladiske på kortsiktige premisser.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er forskjell på forelskelse og fysisk tiltrekning. Jeg blir tiltrukket av en flott kvinne, men jeg blir forelsket i personen og personligheten. Jeg har også opplevd at jeg synes jenta blir penere når jeg blir bedre kjent med henne og da utvikler følelser...

 

Det kan også ha med instinkt å gjøre, alle vil ha et avkom som er best mulig rustet for livet genetisk, selv om kanskje ikke utseendet er helt på topp, kan det være andre kvaliteter som veier opp.

Lenke til kommentar
Jeg mener det er forskjell på forelskelse og fysisk tiltrekning. Jeg blir tiltrukket av en flott kvinne, men jeg blir forelsket i personen og personligheten. Jeg har også opplevd at jeg synes jenta blir penere når jeg blir bedre kjent med henne og da utvikler følelser...

Må legge til at jenter kan og bli "butt ugly" hvis de har en dårlig personlighet..

Lenke til kommentar

Hmm.. Vanskelig spørsmål dette her.

 

Selv tenker jeg også at kanskje gutter er mer overfladiske enn jenter (selv om dette varier veldig fra person til person innen begge kjønn (men nå snakker vi vel generelt sett)).

 

Jeg tror(!) at de fleste mener at gutter er mer overfladiske. Jeg er ihvertfall ganske sikker på at gutter viser mer tydelig at de er overfladiske, hehe.

På en annen side så kan jenter være ganske flinke til å ha sterkere meninger om hvordan gutten "sin" bør og skal se ut og er nok stort sett flinkere til å prøve å "bestemme" hvordan han skal se ut. Jeg tror ikke dette er like vanlig andre veien, men jeg tror allikevel jeg vil si at jeg tror gutter er mer overfladiske. Ihvertfall utifra hva jeg legger i den betegnelsen :)

Lenke til kommentar

Spørs hvordan man velger å se på det.

 

Jenter får mye fokus for utseende sitt, både fordi det er dette gutta er opptatt av når det kommer til jenter.. men også fordi jenter er mye mere utseende bevisst enn gjennomsnitts gutten.

 

Kan også få legge til at jeg tror gutter er verst i det lange løp, mens jenter har en emosjonell side som gjør at de setter pris på andre ting enn bare utseende.

Lenke til kommentar

Gutter, tror jeg. Det spørs jo selvfølgelig litt.

 

Hvorfor jeg sier gutter er fordi jeg var sammen med en person i 6 måneder. Det han presterer å si når han slår opp er at han var forelsket i den personen han "trodde jeg var", aka = utseende. og hvorfor jeg vet det, er fordi han gikk konstant rundt å sa at jeg var for pen for ham, og sa også selv at han hadde diskutert det temaet med vennene sine, og de hadde komt fram til at jenter aksepterte fortere utseende på gutter enn omvendt.

Lenke til kommentar

Biologisk og evolusjonistisk sett går kvinner etter status og menn etter utsende.

Kan forklare det litt nærmere :)

 

Det går tilbake til når vi var jegere og sankere. Når kvinner ble gravide og fikk barn, ble de totalt avhengige av at mannen forsørget og beskyttet dem mot farer. Derfor gikk de etter menn med høy status; hvem som var den sterkeste, hvem som var den beste jegeren - hvem som kom til å forsørge dem best.

 

Slik er det den dag i dag også, bare ikke like åpenlyst. Det er gjort en haug at undersøkelser som viser en sterk sammenheng mellom lønn og hvor attraktiv en mann er for kvinner. I en av undersøkelsene jeg har lest om, var det en haug av kvinner som skulle gi menn terningkast, etter et bilde og litt informasjon. Samme mann, samme bildet, men ulik lønn - gav totalt forskjellige terningkast. Dette er selv om kvinnen faktisk selv mener at lønn ikke er en viktig faktor. Menn blir rett og slett mer attraktive.

 

Menn på den andre siden, er litt enklere. De skulle bare lete etter den kvinnen de mente var best skikket til å bære frem barnet og som ville gi barnet et godt utgangspunkt. Dermed gikk de etter utsende og fruktbarhet.

Var nettopp et universitet i USA som hadde forsket på dette. De hadde vist bilde av damer på forskjellige tider i syklusen. Når kvinner er midt i (når de er mest fruktbare) er de faktisk mest attraktive for menn, selv på bilder.

Endret av Miamor
Lenke til kommentar

Jeg vil si at det IKKE går på kjønn, men på personen selv. Har sett gutter som kun går etter utseendet, men finnes jenter som også er sånn. Finnes gutter som kan bli venn med hvem som helst eller sammen med hvem som helst uten å tenke på utseendet, og det finnes jenter som er sånn og.

Lenke til kommentar

Du spør om hvem som er mest overfladisk av jenter og gutter når det kommer til kjæreste og venner. Da må man nesten dele det inn i to grupper.

 

Når det kommer til venner så tror jeg jenter er mer overfladiske enn gutter. De bryr seg rett og slett mer om hvem dem er med. Nå snakker jeg om mine erfaringer med venninner etc.

 

Når det kommer til kjæreste tror jeg kanskje gutter og jenter er veldig likt. Begge kjønn bedømmer hverandre. Å si at det er gutter som sitter å bedømmer kvinner er bare tull. Jenter bedømmer gutter like mye som gutter bedømmer jenter.

 

Skjønner ikke hvorfor du er så bitter Estella. Hvorfor skal en gutt være venn med ei jente som setter han i dårlig lys? Men det samme gjelder jenter. Å si noe annet er bare tull...

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...