Gå til innhold

Program som avbryter skjermsparer?


Anbefalte innlegg

Har beveget meg ut på linux for første gang (om jeg liker det eller ikke trenger vi ikke ta opp her :p ). Har en pc med en skjerm som henger på veggen for overvåkning av nettverket.

 

Finnes det et program/script som avbryter skjermspareren eller lager en falsk musebevegelse som avbryter den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det et program/script som avbryter skjermspareren eller lager en falsk musebevegelse som avbryter den?

 

Måtte bare:

command_line_fu.png

 

Her er en liten c-kode som flytter musa opp og ned:) kompileres med:

 

gcc -lX11 mouse.c

 

lagre koden som mouse.c og kompiler i vei.

 

#include <X11/Xlib.h>
#include <X11/Xutil.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>


void mouseMove(int x, int y)
{
Display *displayMain = XOpenDisplay(NULL);
if(displayMain == NULL)	{
	fprintf(stderr, "Får ikke åpnet display !!!\n");
	exit(EXIT_FAILURE);
}
XWarpPointer(displayMain, None, None, 0, 0, 0, 0, x, y);
XCloseDisplay(displayMain);
}

int main(){

while(1){
	/*Flytter musa 1 pixel x og 20 pixler y*/
	mouseMove(1,20);

	/*sover 5 sekunder*/
	sleep(5);

	/*Flytter musa tilbake*/
	mouseMove(-1,-20);

	/*Sover 5 sekunder til*/
	sleep(5);
}

return 1;

}

Endret av -Logos-
Lenke til kommentar

Ikke gjør det så utrolig komplisert folkens :(

 

Hvilken skjermsparer er det snakk om?

 

Xscreensaver: Kjør kommandoen

xscreenserver-command -deactivate

for å lure skjermspareren til å tro at "noen har gjort noe" og slå seg av

 

GNOMEscreensaver: Kjør kommandoen

gnome-screensaver-command -d

for å gjøre det samme.

 

MEN. Om du ønsker at skjermspareren aldri går på: Deaktiver skjermspareren.

Lenke til kommentar
Ikke gjør det så utrolig komplisert folkens :(

 

Hvilken skjermsparer er det snakk om?

 

Xscreensaver: Kjør kommandoen

xscreenserver-command -deactivate

for å lure skjermspareren til å tro at "noen har gjort noe" og slå seg av

 

GNOMEscreensaver: Kjør kommandoen

gnome-screensaver-command -d

for å gjøre det samme.

 

MEN. Om du ønsker at skjermspareren aldri går på: Deaktiver skjermspareren.

 

Det er til gnome, men hvordan får jeg den til å kjøre når jeg vil?

Lenke til kommentar

Dette her burde jo, som påpekt av cyclo over her, strengt tatt ikke være nødvendig.

 

MEN, jeg sliter selv med dette. Uansett hva jeg gjør, så blanker skjermen min etter 15 minutter. Har skrudd av alle screensavere på diverse mer eller mindre kreative måter, skrudd av all powersaving.. og er i ferd med å bli sprø.

 

Fikk endelig til (etter å ha disabled ALT) noe jeg kunne leve med, men den "animasjonen" som fader ut skjermen kommer fortsatt etter 15 min. Når den er ferdig, dog, så vises bilde på skjermen igjen. Denne fadingen dukker ikke opp igjen før 15 minutter etter jeg har rørt på musa/en tast.

 

Noen idéer før jeg kaster meg over det "bevege-på-musa-programmet" over her?

 

Edit: Bruker forøvrig Fedora 12. Intel-grafikk.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

les lenger oppe i tråden før du leker smart, han ville ikke ha samme bilde som skulle vises hele tiden. Og overaskende nok går det an å endre det i linux også, like enkelt som i windows

Hmm. Da må jeg ha misforstått hva han mener. Jeg trodde han ville se hva som var på den skjermen til enhver tid, altså at han ikke ville at skjermspareren skulle slå inn.

Har beveget meg ut på linux for første gang (om jeg liker det eller ikke trenger vi ikke ta opp her :p ). Har en pc med en skjerm som henger på veggen for overvåkning av nettverket.

 

Finnes det et program/script som avbryter skjermspareren eller lager en falsk musebevegelse som avbryter den?

Hvis folk må ty til scripts og slikt for å få til at skjermspareren ikke slår inn, så syns jeg at litt sarkasme er på sin plass.

Lenke til kommentar

les lenger oppe i tråden før du leker smart, han ville ikke ha samme bilde som skulle vises hele tiden. Og overaskende nok går det an å endre det i linux også, like enkelt som i windows

Hmm. Da må jeg ha misforstått hva han mener. Jeg trodde han ville se hva som var på den skjermen til enhver tid, altså at han ikke ville at skjermspareren skulle slå inn.

Har beveget meg ut på linux for første gang (om jeg liker det eller ikke trenger vi ikke ta opp her :p ). Har en pc med en skjerm som henger på veggen for overvåkning av nettverket.

 

Finnes det et program/script som avbryter skjermspareren eller lager en falsk musebevegelse som avbryter den?

Hvis folk må ty til scripts og slikt for å få til at skjermspareren ikke slår inn, så syns jeg at litt sarkasme er på sin plass.

 

Den skal jo aktiveres, men gå bort uten at jeg trenger å bevege på musa f.eks....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...