Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mulig å lagge nettsiden min.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en nettside med ganske mange funksjoner og medlemmer.

 

Det har seg slik at hver minste ting en person gjør kan lagge siden min, altså at den går treigt. Om man trykker på en knapp for mange ganger, så begynner spillet å lagge for alle andre også.

Enkelte utnytter dette, og får også min virtuelle private server til å slå seg av av og til.

Begynner å bli ekstremt, og er lei av det nå.

 

Hva er galt når de kan trykke på en knapp på siden 200 ganger og få hele greia til å lagge/slå seg av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan de være alt fra for dårlig ytelse på server, dårlig konfigurering og oppsett av "nettløsning", Apache, dårlig koding osv.

 

Om ting er oppdatert eller ikke har ikke så stor betydning i seg selv.

 

Så skal vi kunne si noe om hva som kan være årsaken må vi nok vite mer enn at CentOS er OS. Hvor mye minne har den virtuelle serveren, hvilken nettløsning (CMS/egenutviklet) brukes. Eventuell bruk av cache (APC, Memcached etc).

 

Generelt er det utfordrende å "tune" er nettløsning til å yte maksimalt - og enkelte ganger må man bare krype til korstet og skaffe seg kraftigere hardware.

 

Grunnen til at det å trykke på en "knapp" 200 ganger gir "lagg" er at når noen gjør det så lages en forespørsel til server. Trolig medfører det at en lang rekke phpscript kjøres og det gjøres mengder av forespørsler til databasen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...