Gå til innhold

Foresatte ift MiniCruise (Stena Line)


Bonna86

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har invitert meg på en liten romantisk weekend med Stena Line, på et slikt MiniCruise. Jeg er altså 23, fyller 24 i år, han er 25 år, fyller 26 i år. På Stena Lines' sider står det følgende;

Det er 25 års aldersgrense på MiniCruise.

Unntak gjelder barn og ungdom i følge med foreldre eller foresatte. På øvrige transportreiser og pakkereiser gjelder 18 års aldersgrense.

 

Men, kan han da gå som min "foresatte"? Synes dette er litt forvirrende. På tidligere reiser har jeg da reist med hans foreldre og min kjæreste, og da har det ikke vært noe problem. Er det noen aldergrense for hva som kan fungere som "foresatte"?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjæresten min har invitert meg på en liten romantisk weekend med Stena Line, på et slikt MiniCruise. Jeg er altså 23, fyller 24 i år, han er 25 år, fyller 26 i år. På Stena Lines' sider står det følgende;
Det er 25 års aldersgrense på MiniCruise.

Unntak gjelder barn og ungdom i følge med foreldre eller foresatte. På øvrige transportreiser og pakkereiser gjelder 18 års aldersgrense.

 

Men, kan han da gå som min "foresatte"? Synes dette er litt forvirrende. På tidligere reiser har jeg da reist med hans foreldre og min kjæreste, og da har det ikke vært noe problem. Er det noen aldergrense for hva som kan fungere som "foresatte"?

 

Iht det du skriver (uttrag av betingelser slik de fremstår på stenaline.no) så er det en absolutt aldersgrense på 25 år, men barn og ungdom kan være følge for foreldre/foresatte. Så ut fra dette ser det ut til at dette ikke lar seg gjøre.

 

Men ville uansett ringt Stena Line og sjekket med de direkte, mener å huske når jeg var på minicruise med noen venner for noen år siden (da var vi 21, 24, 25 og 26 år vi som reiste) men dette gikk i orden for vår del men husker det ikke hadde gått i orden om ikke vi var noen over 25 i reisefølget. Dette begyner å bli noen år siden så litt usikker på hva som har hendt i ettertid. Tildels usikker på om vi reiste med Stena Line eller Color Line vell å merke.

Lenke til kommentar

Han fyller 26 år, så det burde ikke være noe problem. Jeg bare lurer på hva som egentlig regnes som "foresatte"? Jeg mener, i prinisppet bør det ikke være noe annerledes at han foreldre fungerer som mine foresatte enn at han gjør det, for de er alle over 25 år. Med tanke på at dette er en tur for festing (jeg drikker ikke), men heller en avslappende weekend hvor vi har kjøpt noen av de dyrere lugarene, så håper jeg at de ser saken vår. Men vet aldri hvis man møter på noen som er veldig regide.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

jeg regner med at de har skrevet dette for at en voksen person skal ta ansvar for drittunger som spyr ned luggisene og oppfører seg dårlig på båtturen.

 

Jeg har kun sett at de har spurt om legg på personer som åpenbart er for unge til å reise alene. når dere reiser som et kjærestepar i midten av 20-årene syne sjeg det hadde vært rart om dere hadde blitt nektet adgang til båten. men uansett bør du vel dobbelsjekke for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Ringte dem i stad, og hun jeg snakket med fra Stena Line mente at det ville være noe problem og at det ville gå fint siden det er ikke reisende som "oss" de er ute etter.

 

at det ikek ville være et problem regner jeg du mener...?

 

Ja, selvsagt. ;)

 

Edit: Og der fikk jeg det også skriftlig at det ikke er noe problem, så da bør det ikke være det heller. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...