haugmaister Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Satt hjemme og ante fred og ingen fare, da den 2 år gamle maskinen plutselig gi meg bluescreen for første (og siste??) gang... Blåskjermen dukket opp, og jeg prøvde å restarte maskinen. Fikk logget meg inn på nytt, men like etter skjedde det samme igjen.... og igjen... og igjen... Valgte deretter å starte maskinen i sikkerhetsmodus, og da kom jeg inn i windows uten at alt hang seg. Ettersom jeg er relativt dårlig på både hardware og software skjønte jeg ikke så overveldende mye om hva som eventuelt kunne være feil. Deretter valgte jeg å restarte maskinen. Nå kom jeg inn i windows og ting fungerte som normalt en liten stund. Da prøvde jeg å gjenopprette systemet fra et tidligere tidspunkt (hadde lastet ned og installert oppdateringer fra windowsupdate tidligere på dagen), for deretter å restarte maskinen på nytt. Blåskjerm igjen Valgte å boote opp fra cden før maskinen startet og kom inn i windows repairtool menyen. Der er et en funksjon som heter "windows memory diagnostics tool", og under søket fant den faktisk hardware feil uten å spesifisere hva det var. Ble henvist til å "contact manufacturer" ellerno. Etter dette starta jeg igjen maskinen på nytt, men nå laster ikke maskina windows engang.. jeg blir bare sittende i BIOS og vente :/ Beklager for manglende teknisk input, men dette er noe jeg virkelig ikke skjønner meg på Husker ikke de alle spesifikasjonene på maskinen, men den er bare 1,5 år gammel. OS: Windows Vista Home Edition 64bit. Ram: 4gb (DDR2) CPU: Intel Core 2 duo 3ghz. Alle (kreative) løsningsforslag ønskes Endret 11. februar 2010 av haugmaister
3rd_SQD Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Satt hjemme og ante fred og ingen fare, da den 2 år gamle maskinen plutselig gi meg bluescreen for første (og siste??) gang... Blåskjermen dukket opp, og jeg prøvde å restarte maskinen. Fikk logget meg inn på nytt, men like etter skjedde det samme igjen.... og igjen... og igjen... Valgte deretter å starte maskinen i sikkerhetsmodus, og da kom jeg inn i windows uten at alt hang seg. Ettersom jeg er relativt dårlig på både hardware og software skjønte jeg ikke så overveldende mye om hva som eventuelt kunne være feil. Deretter valgte jeg å restarte maskinen. Nå kom jeg inn i windows og ting fungerte som normalt en liten stund. Da prøvde jeg å gjenopprette systemet fra et tidligere tidspunkt (hadde lastet ned og installert oppdateringer fra windowsupdate tidligere på dagen), for deretter å restarte maskinen på nytt. Blåskjerm igjen Valgte å boote opp fra cden før maskinen startet og kom inn i windows repairtool menyen. Der er et en funksjon som heter "windows memory diagnostics tool", og under søket fant den faktisk hardware feil uten å spesifisere hva det var. Ble henvist til å "contact manufacturer" ellerno. Etter dette starta jeg igjen maskinen på nytt, men nå laster ikke maskina windows engang.. jeg blir bare sittende i BIOS og vente :/ Beklager for manglende teknisk input, men dette er noe jeg virkelig ikke skjønner meg på Husker ikke de alle spesifikasjonene på maskinen, men den er bare 1,5 år gammel. OS: Windows Vista Home Edition 64bit. Ram: 4gb (DDR2) CPU: Intel Core 2 duo 3ghz. Alle (kreative) løsningsforslag ønskes Prøv å kjøre med kun en av minnebrikkene om gangen. Test begge hver for seg. Kan være at en av brikkene har tatt kvelden.
haugmaister Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Skrevet 11. februar 2010 Prøv å kjøre med kun en av minnebrikkene om gangen.Test begge hver for seg. Kan være at en av brikkene har tatt kvelden. Da prøver jeg det i kveld rundt 1830 tiden når jeg er hjemme igjen. Har btw 4 rambrikker på 1gb hver, betyr det at jeg må teste hver og en for å finne ut hvem som (eventuelt) er defekt? I utgangspunktet ble maskinen bygd for spilling, men det har jeg lagt helt og holdent fra meg nå som jeg er fulltidsstudent. Det å kjøpe ny maskin er ikke akkurat prioritert i budsjettet heller, så hovedsaklig vil jeg bare ha den opp og kjøre igjen
3rd_SQD Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Da prøver jeg det i kveld rundt 1830 tiden når jeg er hjemme igjen. Har btw 4 rambrikker på 1gb hver, betyr det at jeg må teste hver og en for å finne ut hvem som (eventuelt) er defekt? I utgangspunktet ble maskinen bygd for spilling, men det har jeg lagt helt og holdent fra meg nå som jeg er fulltidsstudent. Det å kjøpe ny maskin er ikke akkurat prioritert i budsjettet heller, så hovedsaklig vil jeg bare ha den opp og kjøre igjen Ja du må nok teste alle 4 hver for seg, for å finne ut hvilken brikke som eventuellt er def. Jeg tror alle bør testes i slott 1. Lykke til.
haugmaister Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Skrevet 11. februar 2010 hehe. Gjorde som du sa, tok ut alle rambrikkene og satt dem inn 1 etter 1 i slot 1. Maskinen startet merkelig nok som normalt på hvert forsøk, så enden på visa er at jeg satt alle inn igjen. Den funker som før. weee
3rd_SQD Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 hehe. Gjorde som du sa, tok ut alle rambrikkene og satt dem inn 1 etter 1 i slot 1. Maskinen startet merkelig nok som normalt på hvert forsøk, så enden på visa er at jeg satt alle inn igjen. Den funker som før. weee Så bra Kanskje det var dårlig kontakt på en av brikkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå