Gå til innhold

League of Legends, noen som spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hoy!

 

Leter etter noen fler som spiller League of Legends, et DOTA lignende spill. Er selv bare summoner lvl 7, med andre ord ikke så veldig erfaren, men det kommer seg.

 

 

 

Noen som er interesserte i å ta en match eller to?

 

Jeg spiller League of Legends, og har spilt det siden closed beta. Er lvl 12 Summoner, men var 30 før reset.

 

Add meg: ZealD

Lenke til kommentar
Spill nå DOTA eller HoN.

 

DotA kan ikke måle seg med LoL, HoN kan Iallefall ikke måle seg med LoL.

 

Riot har en helt fantastisk stab, og han som skapte DotA til Warcraft er han som står for LoL.

 

Jeg er ganske sikkert på at det er hon han som laggde dota står bak ;) sorry får å skuffe deg.

Lenke til kommentar
Spill nå DOTA eller HoN.

 

DotA kan ikke måle seg med LoL, HoN kan Iallefall ikke måle seg med LoL.

 

Riot har en helt fantastisk stab, og han som skapte DotA til Warcraft er han som står for LoL.

 

Jeg er ganske sikkert på at det er hon han som laggde dota står bak ;) sorry får å skuffe deg.

 

Sorry for å skuffe deg:

 

Who are the people behind League of Legends?

 

As you may already know, the League of Legends development team includes Steve “Guinsoo” Feak, the original creator of DotA Allstars, and Steve “Pendragon” Mescon who started DotA-Allstars.com, and has worked closely with the DotA community for the past five years.

 

What you may not know, is that the League of Legends team also includes many game industry veterans, who collectively have shipped dozens of successful titles.

 

Tom “Zileas” Cadwell (Design Director) – Formerly at Blizzard as the Play Balance Lead for Warcraft III: Frozen Throne, and a key designer on World of Warcraft, Tom brings his focus on mechanical and technical design, and his experience as one of the world’s most recognized Starcraft players to the table to help make League of Legends a balanced and polished play experience.

 

Shawn “Babagahnoosh” Carnes (Lead Creative Designer) – Shawn has spent over 15 years working in the gaming industry, beginning his career working at Wizards of the Coast during the first four seasons of Magic the Gathering, and more recently working at Blizzard helping develop lore for World of Warcraft, and designing the World of Warcraft: TCG. He’s responsible for ensuring that League of Legends is set in an interesting world with unique and creative champions.

 

* Tatt fra League of Legends

Endret av Phannyboy
Lenke til kommentar
Spill nå DOTA eller HoN.

 

DotA kan ikke måle seg med LoL, HoN kan Iallefall ikke måle seg med LoL.

 

Riot har en helt fantastisk stab, og han som skapte DotA til Warcraft er han som står for LoL.

 

Jeg er ganske sikkert på at det er hon han som laggde dota står bak ;) sorry får å skuffe deg.

 

Sorry for å skuffe deg:

 

Who are the people behind League of Legends?

 

As you may already know, the League of Legends development team includes Steve “Guinsoo” Feak, the original creator of DotA Allstars, and Steve “Pendragon” Mescon who started DotA-Allstars.com, and has worked closely with the DotA community for the past five years.

 

What you may not know, is that the League of Legends team also includes many game industry veterans, who collectively have shipped dozens of successful titles.

 

Tom “Zileas” Cadwell (Design Director) – Formerly at Blizzard as the Play Balance Lead for Warcraft III: Frozen Throne, and a key designer on World of Warcraft, Tom brings his focus on mechanical and technical design, and his experience as one of the world’s most recognized Starcraft players to the table to help make League of Legends a balanced and polished play experience.

 

Shawn “Babagahnoosh” Carnes (Lead Creative Designer) – Shawn has spent over 15 years working in the gaming industry, beginning his career working at Wizards of the Coast during the first four seasons of Magic the Gathering, and more recently working at Blizzard helping develop lore for World of Warcraft, and designing the World of Warcraft: TCG. He’s responsible for ensuring that League of Legends is set in an interesting world with unique and creative champions.

 

* Tatt fra League of Legends

 

OKOK just don't hit me

Lenke til kommentar

Hele poenget med levels er vel at de skal være nærmere RPG enn dota/hon. Du får mastery points på samme måte som om du leveler i mmorpg (slik som wow). Samtidig vil du også få IP (xp = levels) av å spille matcher. Disse kan du bruke på å unlocke champions fast, kjøpe nye champions, nye drakter til de og runes.

 

Runes fungerer på samme måte som glyphs i wow, bare at du har mange fler. De vil enchante statsene dine ingame. Du unlocker rune slots ved å levle. Da kan du kjøpe en "seal" rune som gir 0,66% mer damage f.eks.

 

Spillet i seg selv skryter av å være "fast paced", aka raskere enn hon/dota. Spør du meg, er det en løgn. Det er bare simplifisert meta game og mer newbie-vennlig. Det betyr mindre bratt læringskurve, og mindre whine fra elitist jerks ;)

Lenke til kommentar
Så folk med høyere lvl har fordel av at de kan kjøpe bedre items enn folk med lavere lvl?

 

Ja, man vil ha en fordel av å være høyere level, men de har et matching system som setter sammen folk av samme level når man finner et game. Dette system beregner også på stats. Dersom du virkelig er god, og spiller med et godt lag som vinner masse av kampene dere spiller vil dere etter hvert møte bedre og bedre mtostandere.

 

Maks level er 30, noe som går fort om man spiller litt.

 

I LoL finnes det mange champions, har ikke talt de, men det er en del ( og flere kommer hele tiden ). Når du laster ned spillet og installerer det kan du spille 10-12 champions. Disse championsene forandres hver uke, så du vil tils lutt ha mulighet til å få teste ut alle sammen.

For å unlocke champions, slik at du alltid kan spille den, så kreves det IP points eller RP points. IP points får du av å spille ( mellom 40-70 for tap og 100-140 for seier ), RP points kan du kjøpe av riot.

 

Når du spør om folk med høyere levels kan kjøpe bedre items enn de med lavere level så er eg usikker på hva du mener. Items, som i ingame items er likt for alle. Det har levelen din ingen innvirkning på. De over level 20 kan derimot kjøpe de beste runene, de koster dog en god del IP points ( rund 1000 for de beste ).

 

Det jeg liker med LoL er på hvilken måte man kan bygge opp championsene med items. Det finnes så utrolig mange builds, noe som gjør at man kan spille hver champion på så utrolig mange måter. Man har så mange forskjellige ting man kan kjøpe ( Mana regen, health regen, dodge chance, critical chance, critical damage, movement speed, spell block, magic resistance, armor, og en hel del mer, samt en haug med kule procs og items som gir buffs til dine lag kamerater ).

 

Riot arbeider med et ingame rankingsystem, noe jeg personlig gleder meg til. Håper dette blir seasonbasert og vinnerene får premier.

 

Spillet er gratis, så bare gå å prøv det ut selv :D

 

league of legends

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

HoN er 10 ganger bedre....

bedre grafikk

bedre spilleopplevelse

bedre items

bedre balance

bedre navn (alle spill med navnet LoL failer uansett)

bedre for folk som faktisk vil spille et skikkelig spill

bedre heroes

bedre fordi at det ikke er bare folk som er 11 år som spiller det.

bedre fordi det er runes som fungerer perfekt

bedre fordi det er 9 andre grunner som sier det :D

 

NOTE: dette er min mening så ikke bli rød av sinne :)

Lenke til kommentar
Spill nå DOTA eller HoN.

 

DotA kan ikke måle seg med LoL, HoN kan Iallefall ikke måle seg med LoL.

 

Riot har en helt fantastisk stab, og han som skapte DotA til Warcraft er han som står for LoL.

 

Jeg er ganske sikkert på at det er hon han som laggde dota står bak ;) sorry får å skuffe deg.

 

Sorry for å skuffe deg:

 

Who are the people behind League of Legends?

 

As you may already know, the League of Legends development team includes Steve “Guinsoo” Feak, the original creator of DotA Allstars, and Steve “Pendragon” Mescon who started DotA-Allstars.com, and has worked closely with the DotA community for the past five years.

 

What you may not know, is that the League of Legends team also includes many game industry veterans, who collectively have shipped dozens of successful titles.

 

Tom “Zileas” Cadwell (Design Director) – Formerly at Blizzard as the Play Balance Lead for Warcraft III: Frozen Throne, and a key designer on World of Warcraft, Tom brings his focus on mechanical and technical design, and his experience as one of the world’s most recognized Starcraft players to the table to help make League of Legends a balanced and polished play experience.

 

Shawn “Babagahnoosh” Carnes (Lead Creative Designer) – Shawn has spent over 15 years working in the gaming industry, beginning his career working at Wizards of the Coast during the first four seasons of Magic the Gathering, and more recently working at Blizzard helping develop lore for World of Warcraft, and designing the World of Warcraft: TCG. He’s responsible for ensuring that League of Legends is set in an interesting world with unique and creative champions.

 

* Tatt fra League of Legends

 

OKOK just don't hit me

 

Sorry for å skuffe dere.

 

Icefrog jobber for VALVe.

Lenke til kommentar

Jeg spiller league of legends..

 

Jeg har sett en kompis spille HoN og jeg syns det var 100% kopiert fra DotA ingame..

 

Syns League of legends er best pga det er annerledes enn DotA..

lol 100% kopiert fra hon ja.... dote er defend of the allstarts og er bare en SPILLTYPE! hon er et DOTA spill? forstår du?

Lenke til kommentar

Jeg spiller litt lol av og til, er fryktelig dårlig, men det er litt mer vennlig enn hon, så derfor passer det meg bedre. Liker også bedre grafikken i lol enn hon, men det er nok mer en vanesak.

 

Virker som svært få, i allfall i norge spiller lol. Hon er så uoversiktelig, og kaotisk i forhold til lol for min del. Jeg blir rett og slett for lite hardcore og litt for mye carebear til å takle hon. Men kanskje det kommer seg litt etterhvert når jeg får spilt mer. For en som spiller kun litt av og til, og som setter pris på litt folkeskikk er lol en sikker vinner.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...