Gå til innhold

Svir/brennende følelse i leggen når jeg løper


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en forholdsvis aktiv 19-åring som er i ganske god form, løper 3000meter på ca 11min, så jeg har løpt en del de siste årene. Men jeg har et stort problem, ofte når jeg løper får jeg en sterk brennende følelse i leggen, mest i muskelen bak, men også foran og nede ved ankelen. Etter å ha lest litt på nettet virker det som om dette kan være "compartment syndrome", som visstnok ikke er så unormalt.

 

Er det noen som har noen tips for å bli kvitt dette? evt. om det kan være noe annet?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg trur jeg sliter med det samme selv. skal nå si at jeg ikke er i så god form som deg, så jeg tok det som utrent. men føler at det er noe annet med smertene enn bare utrent!

er så kjipt å jogge et par minutter så gjør det vondt i leggene. rekker ikke å bli anpusten før jeg ligger å griner av smerte -.-

 

 

åssen sko bruker du ??

Lenke til kommentar
Hvordan er det når du ikke trener? Er det ømt å trykke på/vondt å gå på? Bare for å avskrive beinhinnbetennelse (harmonerer ikke helt med brennende følelse i muskelen).

 

Jeg har ikke noen problemer med å gå, går hjem fra skole i ca 30min hver dag i "Høyt" tempo, og får ikke vondt da. Ikke noe spesielt ømt å trykke på, omtrent som andre muskler tror jeg.

 

jeg trur jeg sliter med det samme selv. skal nå si at jeg ikke er i så god form som deg, så jeg tok det som utrent. men føler at det er noe annet med smertene enn bare utrent!

er så kjipt å jogge et par minutter så gjør det vondt i leggene. rekker ikke å bli anpusten før jeg ligger å griner av smerte -.-

 

 

åssen sko bruker du ??

 

Jeg bruker et par adidas, likner på disse: http://www.roadrunnersports.com/rrs/products/ADI1542/.

Har brukt disse ganske lenge, så vurderer å kjøpe nye nå. Men jeg er litt usikker på løpsprofilen min, om jeg overpronerer eller ikke. Vet dere om det er farlig å kjøpe sko for overpronerere hvis man ikke gjør det? Er det bare ekstra støtte?

Lenke til kommentar

Jeg har fått det samme, men har hvilt meg i noen uker nå. Minner veldig om beinhinnebetennelse, selv om jeg ikke har vært hos legen for å bekrefte dette. Har ihvertfall en kompis som har hatt det, og han hadde de samme plagene som du og jeg har.

 

Er ikke så uvanlig, nei. Virker faktisk som at utrolig mange får det. Men dra til legen. Det kan nok være at du må hvile en god stund, for deretter å begynne gradvis igjen, helst i terreng.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...