Gå til innhold

Hvor trengs Kjemi1?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg går idag VG2 og har fagene Matte R1, fysikk1, geofag1 og sosiologi(lol)

 

Vi skal velge fag for neste år til fredag og rundt dette har jeg et par spørsmål...

 

Jeg må ta minst to fag til topps, og derfor skal jeg ta R2 og FY2.

 

Jeg trenger et fag til og har tenkt på å ta Kjemi 1 istedenfor Geofag2 fordi mange sier man trenger kjemi1 for å komme inn mange steder..

 

Jeg lurer derfor på hvor man trenger kjemi1? Noe sted det finnes oversikt over dette?

Noen steder geo1+2 kommer godt med?

 

- Mvh Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er enkelte studier som krever Kjemi 1+2, blant annet medisin, men jeg tror ikke der er noen som krever Kjemi 1 uten å kreve Kjemi 2. Mulig at Herr Brun kan rette meg her. Det kan dog være nyttig å ha hatt litt kjemi på mange studier selv om man ikke skal studere kjemi, blant annet har man et kjemiemne på siv.ing.-studiene på NTNU og sannsynligvis også teknologistudier andre steder i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg studerer kjemi og har (visstnok) klassekamerater uten 2KJ (omtrentlig tilsvarende Kjemi 1 hvis du vrir og vender på det). Inntrykket er at de har slitt hakket mer med å fordøye kjemi på universitets-/høgskolenivå enn oss som har hatt kjemi på videregående. Jeg tror Kjemi 1 er et veldig greit kurs, dessuten.

 

Konklusjonen er at du ikke MÅ ha kjemi på vitnemålet for å studere (diverse) teknologi, men det viser seg ofte å være en stor fordel.

 

Enig med: Herr Brun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...