Gå til innhold

Manual/koder til MARK 20" TV?


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

 

Skaffet meg en liten gratis 20" CRT TV av merket MARK i går. Men desv. kom den uten fjernkontroll. For øyeblikket kan jeg ikke gjøre noe som helst med den, så tenkte jeg kanskje kunne bestille universalfjernkontroll for å løse det lille problemet. Men skal jeg bruke en universalfjernkontroll må jeg vel vite koden til denne TV'en? Har Googlet meg i hjel på dette merket "MARK" men det er ikke lett når det er både et navn, betyr merke/brand i seg selv, bokstavelig talt, og mest sannsynligvis er fra før internett ble noe slager - OK kanskje ikke SÅ gammelt men...

 

Uansett, long story short, det er ikke noen her som har vært borti dette merket før? Har en manual for en TV fra dette merket liggende? Vet koden som trengs for å kunne styre den? Vet om det faktisk finnes en hjemmeside til dette merket? etc...

 

En kompis av meg sa at fleste universalfjernkontroller kan finne denne koden automatisk - så om det er tilfellet er det vel en smal sak, men tenkte jeg bare skulle høre her først.

 

P.S.

Det er ingen klistremerker på den og det står ingen modelnr. på den noen plass, desv.

 

post-48276-1265712788_thumb.jpg

Endret av McKack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har tenkt å bruke logitec sine harmony kontroller så må du enten ha modell betegnelsen eller den originale fjernkontrollen tilgjengelig for å få inn kodene. det går selvfølgelig å bruke en annen fjernkontroll som fungerer men du får neppe med deg alle funksjonene da.

 

har du sett under tv om det ikke stå noe informasjon der ?

 

 

andre fjernkontroller har gjerne det slik am man må taste inn en kode for rett modell .

problemet er at det ikke står hvilken modell de forskjelige koden tilhøre , kun hvilket merke.

det blir lit tungvindt å prøve ut 10 forskjelig koder og så finne ut at ingen funger optimalt.

 

jeg og broren min prøvde det med en Philips 3 i 1 fjernkontroll på et Nokia tv.

her klarte vi ikke å finne noen kode som fungert slik vi ønsket - selv da vi prøvde å finne koden automatisk.

 

her er problemet at de forskeligge modellene antagelig har de samme grunn koden og så noen tillegg - alt etter hvor ny modellen er. nå systemet søker på bare koden som slår av eller på tv - som med stor sannsynlighet er den samme for alle modellene så finner den antagelig den første koden "listen" og legger den inn. da spørs det om alle funksjonene er med der

 

 

med optimalt så mener jeg at grunnfunksjonene som lyd og kanalskifte fungerer men det er ikke sikker at du når innstillingene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg skal koble opp en PS2, Xbox og Wii til TV'en så alt jeg trenger er vel egantlig bare lyd og kanalskifte til AV-kanalen, fordi den kommer jeg ikke inn på nå.

 

Etter å ha søkt i hele dag kom jeg over denne infoen tilfeldigvis:

 

post-48276-1265758489_thumb.jpg

 

Magefølelsen sier meg at det er den TVD2088TXT siden det er den eneste som er "silver" av de 20"-ene. Regner med ihvertfall at 20 i 2088 er for størrelsen. Er det noen av de kodene som står der da som er den jeg er på utkikk etter? Har en slik kode en fast lengde? Bare tall, eller bokstaver også?

 

Tenkte jeg bare skulle prøve meg på en slik en billig universalfjernkontroll til en 150-200kr som bruker å ligge på QXL. Hadde jeg hatt råd til en Harmony hadde jeg nok bare heller kjøpt en brukt TV med fjernkontroll på Finn.no :)

Lenke til kommentar
Jeg skal koble opp en PS2, Xbox og Wii til TV'en så alt jeg trenger er vel egantlig bare lyd og kanalskifte til AV-kanalen, fordi den kommer jeg ikke inn på nå.

Kobler du disse boksene til TV-en med SCART? (Det er ofte eneste inngang på sånne små bilderørs-TV-er...)

Hvis ja, koble sammen spillkonsoll og TV når begge er avskrudd. Skru på TV. Skru på spillkonsoll. Da skal konsollen sende en et signal via SCART-kabelen som vil få TV-en til å skifte til AV-kanalen.

 

Ellers er ofte AV-kanalen på programplass 0 (null) på sånne TV-er, og kan velges med knappene "prog -/+".

 

Hvis dette funker trenger du ingen fjernkontroll. :)

Lenke til kommentar

dette kanalvalget er beregnet til gamle Vhs spillere, tv spill konsoller ell.l.

for de som ønsker å vite det så er det egentlig kanal 36 som brukes til dette , den er forhåndsprogrammer på kanalvalg 0 , men da må bruke an kabel avdenne typen

 

det ville være rart hvis det ikke finnes noen knapp på tven for å skifte mellom inngangene.

antagelig så har du en antenne inngang og 1 eller 2 scart tilkoblinger.

 

Og muligens noen minijakt tilkoblinger for lyd og/eller video.

er du heldig så har du også en s-video tilkobling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...