Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det farlig å sove med ørepropp(sov i ro) over lengre tid?

ole_marius

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som emnetittelen antyder så lurer jeg på å bruke ørepropper i lengre tid er farlig. Har brukt ørepropper i snart 8 måneder hver natt, har til nå ikke opplevd noen problemer.

Endret av ole_marius
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bli, er jo ein ekstrem historie om ein som sovna med hodetelefoner på maks og vaknet døv.

Selv ville jeg ikkje tatt sjansen men det får kvar enkelt bestemme sjølv. Sliter på øyrene gjer det uansett, bare pass på og ikkje ha for høgt.

Skrevet

Som regel øker bakterieformeringen betraktelig nå du bruker propper, så ha dette i bakhodet. Utover det er det vel neppe så mange ulemper bortsett fra om du reagerer på stoffer som er i proppene.

Skrevet

Kan jo være greit å ha en brannvarsler rimelig nært eller som har nok lydstyrke når du bruker propper sånn at du er sikret på det området.

Skrevet
Bruker q-tips hver dag, så jeg jeg bekymrer meg ikke særlig for det...

Q-tips er faktisk ikkje noko smart å nytte. Eg fekk personleg kjeft av legen av å gjere det. Det skyver berre skiten lengre innover, og det vart reint.. Betre å skylle. Du før kjøpt ein skylle-kit på apoteket. Mykje, mykje betre for øyrene. Om du bryr deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...