Gå til innhold

noen som har vært i dyreparken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tigrene er bak såpass store gjerder at det ikke er poeng å dra bare for de. Derimot er det masse andre søte og kule dyr som ber om å bli fotografert i dyreparken.

 

Det samme gjelder for blant annet ulvene og gaupene. Du er slett ikke garantert å se dem, og gjør du det, befinner de seg ofte (i likhet med løvene) på ikke-optimale steder for foto. Men du kan ha flaks. Gjerdene kommer ikke nødvendigvis i veien.

Lenke til kommentar

Ulvende har da ikke høye gjerder foran seg. Det er jo en opphøyd gangsti som man kan se de fra. Men man bør som oftest ha med seg en kraftig tele, 200mm på fullformat duger ikke fant jeg ut når jeg var i dyreparken i fjor.

post-100104-1265533631_thumb.jpg

Kun nedskalert, 200mm på fullformat. Dette var det nærmeste ulvene kom. f.eks 300mm på crop ville ha vært bedre

Lenke til kommentar

Det jeg prøvde å si, er at alle de store rovdyrene er på tilsvarende store arealer i Dyreparken. Tigerne har fotomessig fordel av å holde til i en stigning, mens gaupene og ulvene i «dumpa» ser du stort sett ned på. Dermed er det nokså vrient å få et godt perspektiv på dem.

 

Men du har også aper, otere, sjiraffer og annen moro.

Lenke til kommentar

Så er det verdt pengene å dra ditt(fra oslo) med andre ord? Har hørt at de sibirske tigerne er veldig aktive nå pgr av kulden, hadde vært kult å fått et bilde av dem i snøen:)

 

Men er som sagt andre dyr også og mye er mulig så lenge man har med stativ og en grei tele:)

Lenke til kommentar
Ikkeno problem å ta bilder igjennom gjerdene til tigrene. :p

Er enig i at dette bildet ikke blir så veldig bra, først og fremst pga forstyrrende slagskygger (som du ikke får gjort mye med i photoshop), men dette ser for meg ikke ut til å ha noe med gjerdene å gjøre. Man vil selfølgelig få muligheten til å ta bedre bilder uten gjerde, men sånn er det, man får ikke gjort noe med det.

 

@dan83: Kanskje du burde vurdere å fotografere i dyreparken på en overskyet dag, slik at du unngår slagskygger og voldsomme kontraster.. Evt dra tidlig, dvs når sola står 90 grader mot deg, og ikke midt på himmelen..

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar
Tatt igjennom gjerde med stor blender.

post-100104-1265579579_thumb.jpg

Dette var et mykere bilde (dvs finere), som ikke ble forstyrret av slagskygger. Jeg har ikke vært i dyreparken, men har litt inntrykk av at det er endel trær, busker og annet rask som kan forstyrre bildet, men er det endel åpne områder som du har tatt bilde av her? Det er jo avhengig av type vegetasjon, men dyr er vel generelt best å fotografere så åpent som mulig,

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar
Det er noen åpne områder ja, men mye rask.

Jeg synes ikke det blir bra uansett når man tar bilder igjennom gjerder, fordi man får konturene av gjerdet ødelegger mye av bildet. Det at gresset er mørkere på høyre og venstre siden av tigeren på bildet mitt er pga gjerdet.

Regnet med at trådstarter har gjort såpass research at han vet gjerdene, og at dette ikke avgjør om han tar turen til dyreparken, så valgte derfor å kommentere andre elementer...

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar
Regnet med at trådstarter har gjort såpass research at han vet gjerdene, og at dette ikke avgjør om han tar turen til dyreparken, så valgte derfor å kommentere andre elementer...

 

Tja, man kan ikke vite sånt uten å ha spurt noen, sett bilder eller vært der. Er nemlig ikke noe problem å ta bilder av f.eks løver uten gjerder, er en plass man kan ta bilder over en liten glassvegg rett inn i løve"buret"

Lenke til kommentar

Blir ikke noe tur på meg gitt, skal heller skrape opp det jeg har av overskudds penger og kjøpe meg eos450d med 18-55 IS i morgen ;)

 

Deretter skal jeg spare opp til canon 17-40mm og 100mm makro(totalt 12000kr tenker jeg, hvis jeg ikke finner noe brukt som er brukbart)

 

Er forresten ikke noe her som vet om det er noe muligheter for å få noen fine bilder i marka ved oslo? Hva med sognsvannet?

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Blir ikke noe tur på meg gitt, skal heller skrape opp det jeg har av overskudds penger og kjøpe meg eos450d med 18-55 IS i morgen ;)

 

Deretter skal jeg spare opp til canon 17-40mm og 100mm makro(totalt 12000kr tenker jeg, hvis jeg ikke finner noe brukt som er brukbart)

 

Er forresten ikke noe her som vet om det er noe muligheter for å få noen fine bilder i marka ved oslo? Hva med sognsvannet?

 

Hva har du av kamera nå?

 

Andreas

Lenke til kommentar
Blir ikke noe tur på meg gitt, skal heller skrape opp det jeg har av overskudds penger og kjøpe meg eos450d med 18-55 IS i morgen ;)

 

Deretter skal jeg spare opp til canon 17-40mm og 100mm makro(totalt 12000kr tenker jeg, hvis jeg ikke finner noe brukt som er brukbart)

 

Er forresten ikke noe her som vet om det er noe muligheter for å få noen fine bilder i marka ved oslo? Hva med sognsvannet?

Det er ingen dum ide. Det er på tide at du kommer deg over i speilrefleksens verden ;)

 

Områdene ved Sognsvann og Tryvann bør være brukbare. Har du ski?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...