Gå til innhold

Asus Maximus Formula II problemer


Concker

Anbefalte innlegg

Denne posten er dessverre på engelsk da jeg bruker den på div forum for og få mest muligt tilbakemeldinger. beklager dette.

 

Hello. im having some strange problems whit my Asus Maximus Formula II motherboard after changing computer case.

 

Before i changed this board has been like an dream to me. easy to overclock good bios etc.

But now i changed my case from Recom Powerstation to the CoolerMasters Sniper Black edt.

 

And now at first the pc booted and all was fine. but after some restarting etc im experience a strange problem.

 

sometimes when i start the computer it goes to the frist screen whit the intel logo and press del to enter setup. and here it gets stuck. nothing works. it just freezes.

 

But the strange thing is that suddenly it works and boots like normal?

 

Ive tryed the following:

 

Reset cmos

Overclocked the cpu

Standar Clocked the cpu

Updated bios to the newest one

gone over all cables inside the case. everything is ok

taken out readyboost

made new boot orders

 

Nothing off this worked. the pc lives its own life. sometimes it starts. sometimes it freezez.

strange isent it?

 

This is my current setup:

 

> Case :: CoolerMasters Storm Sniper Merc

> MB :: Asus Maximus II Formula

> CPU :: Intel Q9550

> CPU Cooler :: Zalman CNPS700

> Mem :: Ballistix Gold 2gb TwinX (1066Mhz) Kingstone HyperX 1066Mhz

> GFX :: ATI Radeon HD5850

> PSU :: Enermax Liberty 620W

> DVDrom :: Samsung DVD RW

> Mouse :: Cooler Master Storm Sentinel Advance

>Keyboard :: Logitech G15 v2

 

Any 1 knows what may cause this issue?

 

Thanks: Concker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk å underklokke minnet, sett det på 800Mhz og command 2T. Hadde samme kort selv før og jeg måtte kjøre slik. Deler av Asus.com er nede nå så jeg finner ikke om minnet du har står på QVL. Har av samme grunn ikke lest manualen på kortet, men støtter ikke chipsettet max minnefrekvens på 800Mhz, så 1066/1200 er overklokket? Eller det var kaskje max 1066?

Lenke til kommentar
Forsøk å underklokke minnet, sett det på 800Mhz og command 2T. Hadde samme kort selv før og jeg måtte kjøre slik. Deler av Asus.com er nede nå så jeg finner ikke om minnet du har står på QVL. Har av samme grunn ikke lest manualen på kortet, men støtter ikke chipsettet max minnefrekvens på 800Mhz, så 1066/1200 er overklokket? Eller det var kaskje max 1066?

 

Dette har lite med saken og gjøre da akkurat samme clocks og oppsett fungerte 100% i gamle tårnet?

Lenke til kommentar
Dette har lite med saken og gjøre da akkurat samme clocks og oppsett fungerte 100% i gamle tårnet?

 

Da har du vel gjort alt helt riktig og det er ingen grunn til å poste det på dette forumet.

 

altså ikke kom med slike påstander. det er gjort riktig. maskinen fungerer jo. men noe har åpenbart skjedd med biosen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...