Gå til innhold

SE T610/Siemens SL55/Nokia 3650?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, de er litt vanskelige å sammenligne. 3650 har mye mer minne enn de andre telefonene og bedre oppløsning på bildene enn t610, t610 har 65000 fargers skjerm, blåtann og innebygget kamera (SL55 har kun Ir og eksternt kamera), mens SL55 har stiligere design enn t610 og 3650.

 

 

Jeg ville valgt t610, men kunne tenkt meg SL55 og. 3650 er for stor.

Lenke til kommentar

http://www.esato.com/phones/index.php?phon...74&cp=80&cp2=47

 

Er vel stort sett enig i det du har skrevet. Med T610 og 3650 får du alt. Tastaturet og utseende til 3650 trekker litt ned synes jeg, men T610 har hatt litt ymse problemer med programvaren sin, men det aller meste er fikset på de som blir solgt i Norge.

SL55 henger nok etter rent teknologisk.. er vel designet som skal friste.

Jeg går for T610.

Lenke til kommentar

Fant endel feil på Esato om SL55:

- SL55 har ikke Li-ion, men Li-Polymer batteri

- SL55 har WAP 1.2.1 og deler av WAP 2.0

 

De burde hatt en kolonne for 'Loudspeaker feature' siden det er en viktig funksjon for endel folk. SL55 og 3650 har den funksjonen.

 

SL55 og T610 er temmelig identiske funksjonsmessig, men jeg ville nok valgt SL55 pga designet og at den tar bedre bilder. 3650 har uten tvil flest funksjoner, men jeg synes den er litt for stor.

Lenke til kommentar
Fant endel feil på Esato om SL55:

- SL55 har ikke Li-ion, men Li-Polymer batteri

- SL55 har WAP 1.2.1 og deler av WAP 2.0

 

De burde hatt en kolonne for 'Loudspeaker feature' siden det er en viktig funksjon for endel folk. SL55 og 3650 har den funksjonen.

 

SL55 og T610 er temmelig identiske funksjonsmessig, men jeg ville nok valgt SL55 pga designet og at den tar bedre bilder. 3650 har uten tvil flest funksjoner, men jeg synes den er litt for stor.

 

Å si at t610 og sl55 er lik funksjonsmessig viser rett og slett dumskap.

Hvor langt er du villig til å gå før du innrømmer at et produkt er bedre enn siemens?

Og ikke minst så koster t610 nesten 1000kr mindre enn sl55 (!) og sl55 har ikke bluetooth engang!

 

Sl55 er kun en design telefon i mine øyne, og ikke mer enn det.

Slik som cl55.

Det er tragisk å måtte betale 4500kr for en telefon som fortsatt bare har 80x101 pixler og ellers mindre funksjoner enn s55. (utenom flere farger, men det hjelper lite på så lav oppløsning)

 

Så igjen, så skjønner jeg rett og slett ikke hvordan du kan anbefale sl55 ovenfor t610, når sl55 koster nesten 1000kr mer, og har mye mindre funksjoner.

I tillegg til at han som spør tvilsomt er en designfrik.

Dessuten, hvem gidder vel å ta bilder med en så dårlig skjerm som sl55 har? Og ikke minst, hvem gidder vel å måtte ta med seg kameraet seperat hele tiden?

 

Du finner vel noen gode bortforklaringer på denne posten også, tenker jeg.

Molna, det er trosalt bare mobiltelefoner vi snakker om her!

Det er ikke verdt å vie livet sitt til det!

Lenke til kommentar

Dennis: SL55 koster da ikke 4500,- men 3598,- hos f.eks pc-utstyr.no :wink:

 

T610 har jo kun 2 tekniske funksjoner som ikke SL55 har. Den ene er HSCSD (som ingen uansett bruker), den andre er BT, som er grei nok. Men, på samme måte har SL55 funksjoner som ikke T610 har (selvoppgradering, høyttalerfunksjon, mappestruktur, blitz), så sammenlagt vil jeg definere dem som temmelig like.

 

Da foreslår jeg at vi stopper der og slipper andre til i denne tråden også :)

Lenke til kommentar
Dennis: SL55 koster da ikke 4500,- men 3598,- hos f.eks pc-utstyr.no :wink:

 

T610 har jo kun 2 tekniske funksjoner som ikke SL55 har. Den ene er HSCSD (som ingen uansett bruker), den andre er BT, som er grei nok. Men, på samme måte har SL55 funksjoner som ikke T610 har (selvoppgradering, høyttalerfunksjon, mappestruktur, blitz), så sammenlagt vil jeg definere dem som temmelig like.

 

Da foreslår jeg at vi stopper der og slipper andre til i denne tråden også  :)

 

Men tanken på att610 har TI ganger bedre skjerm slår deg ikke inn?

 

Latterlig spør du meg.

Synes du går for langt når du skal anbefale siemens telefoner over andre.

 

Og forresten så så jeg at sx1 ikke er ventet før i august/september? :p

Og det er vel snakk om lansering i starten av september her til lands. :lol:

 

Hmm....Hva sa jeg? :lol:

Lenke til kommentar

Display har ikke så mye med funksjoner å gjøre. Dessuten anbefaler jeg ikke SL55 over T610. Denne tråden handler om hva vi ville valgt til oss selv, ikke hva vi anbefaler andre.

 

Så du drar inn SX1 når du innser at du tapte på alle punkter i din forrige post... jaja... den diskusjonen får vi jo ta i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Display har ikke så mye med funksjoner å gjøre. Dessuten anbefaler jeg ikke SL55 over T610. Denne tråden handler om hva vi ville valgt til oss selv, ikke hva vi anbefaler andre.

 

Så du drar inn SX1 når du innser at du tapte på alle punkter i din forrige post... jaja... den diskusjonen får vi jo ta i en annen tråd.

 

Bortforklaringer som vanlig, tør ikke å innrømme at jeg har rett eller?

Jeg tapte alldeles ikke på punktene.

Hvis du mener at skjermen på mobilen ikke har noe å si, så skjønner jeg ikke at du engang kan anbefale mobiler.

Skjermen er den du bruker mest på en mobil.

 

Det er faktisk DU som vrir deg unna, det er du som innså at jeg hadde rett angående sx1, å ville "ta det en annen gang".

Lenke til kommentar

Jeg prøver i det minste å forklare deg hvorfor du tar feil. Du kan vel innrømme at du tok feil angående prisen på SL55 og angående at jeg anbefaler SL55 fremfor T610?

Du som startet å krangle, da får du ta det ansvaret å innrømme at det du skrev er feil også.

Lenke til kommentar

Jeg vil foreslår at moderatorene oppretter en egen kategori til slik "hissig diskusjon" som dette, om hvilke mobiler/produsenter som er best.

Slenger meg ikke på diskusjonen med hensyn til JZA.

 

Jeg ville beskrevet telefonene slik:

 

T610 - Liten og lett, har de fleste funksjonene

SL55 - Kun aktuell dersom du er på jakt etter en stilig telefon

3650 - Stor og tung - men til gjengjeld den klart beste funksjonsmessig.

 

Btw, altfor mange trekker 65K fargedisplayer frem som en viktig/veldig positiv ting. 4098 farger er mer enn nok på en liten skjerm.

 

De av dere som tviler kan laste ned dette bildet på en 3650 og se selv. Gjerne sammenlign med en enhet som kan vise 65K farger:

 

farger.jpg

Lenke til kommentar

å sammenligne OS'ene til SL55 og t610 er vel egentlig smak og behag..

men jeg kan være enig i at "utforsker" menyen på SL55 er smart, men jeg tror heller ikke at det er noe problem å finne frem til ting på t610 :)

 

personlig syntes jeg SL55 ser bedre ut enn t610, men jeg har en viss aning om at designet kanskje ikke er så funksjonellt? (viser til test på dinside.no) tenker spes. på de med "bjørnefingrer".

 

jeg har også den formening om at t610 har alt - utenom høyttalerfunksjon. et eksternt kamera på en mobil vil jeg ikke kalle særlig funksjonellt. det at kameraet til SL55 har blitz gjør det ikke akkurat noe bedre.. man kan jo kjøpe blitz som ekstrautstyr til t610.. men men.. skal man ta skikkelige bilder kjøper man et digitalt kamera, til mms kan jeg være enig i at det tøft med kamera på mobben.. og da gjør det jo heller ingen ting at kameraet på t610 er dårligere enn på SL55 sitt, da bildene sikkert kommer til å se helt like ut på en mobilskjerm og i en mms melding.

Lenke til kommentar

er skrekkelig fornøyd med 3650'en min.. bryr meg svært lite om at den er større og tyngre enn diverse andre telefoner, når den har alt jeg noensinne kunne tenke meg i en telefon (bortsett fra stereo-lyd..). mp3- og film-avspillere, spill i hopetall, gameboy og c64-emulatorer, en nydelig fargeskjerm, anstendig batteritid, pluss plass til en formidabel mengde nyttige og unyttige programmer.

 

og kamera, som faktisk har en akseptabel kvalitet. og høyttaler-funksjon. og doom. og, og, og..

 

det eneste som er negativt, er tastaturet.. jeg håper noen på en eller annen måte klarer å lage et deksel med et litt mer normalt tastatur.

Lenke til kommentar

hei,

jeg valgte meg T610 da jeg skulle hente telefon i dag (må vente ca 2 uker kanskje). Det var egentlig ikke fordi jeg var så skråsikker på at den slo 3650 og Sl55, men fordi jeg ville ha en lite og grei mobil med BT.

Dermed forsvant 3650 (liker ikke Nokia veldig godt).

Sl55 så veldig fin ut den, men utseende er ikke hva jeg kjøper mobiler for.

Dessuten brente jeg meg på S55 så stod over denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...