Gå til innhold

Qtek 7070 ell P800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt P800, den var ikke akkurat min drømme mobil. Nå har jeg Qtek 7070, riktignok var jeg litt uheldig da jeg fikk en ustabil enhet, men de ordnet supporten slik at jeg kan hente en nyoppladet Qtek i butikken i morgen.

 

Jeg byttet fra P800 til Qtek av disse grunnene

 

- bedre skjerm

- mer vant med PPC miljø (har hatt PPC 2002 og tidligere versjoner)

- P800 var ikke så veldig stabil, dessuten var sms tungvint

 

Qtek er finere og lettere å ha med seg enn P800. I hvertfall følte jeg det slik.

 

Riktignok jobber P800 vesentlig bedre enn Qtek, men jeg holder fremdeles fingeren på Qtek

 

 

BT delen var lite nytteverdig, det var mest fordi den på det tidspunktet hadde mangelfull støtte mot OSx

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte du en P800 da? Om du ikke har penger?

 

Uansett; Jeg ville valgt Qtek. Det på grunn av at en telefon skal se ut som en telefon. Før man har klart å lage en skikkelig PDA/Mobil, klamrer jeg meg fast i mobilen :) Om 5 - 10 år, når mobilselskapene har mer erfaring i å lage PDA'er, først da, vil jeg vurdere en slik :)

 

Nøkkelord: Min mening

Lenke til kommentar
5 - 10år?

Tror du det tar så lang tid før det kommer en bra PDA/mobil? hehe

 

"Det på grunn av at en telefon skal se ut som en telefon."

Så kjedelig hvis alt nytt skal se ut som det gjør nå da.

Godt sagt det B0hemen :wink:

Jeg er enig med deg der. Synes det er stilig med forskjellige fasonger. Hvis alle skulle vert like hadde ikke V200, SX1, SL55, 3650, 7650, 6800, 9210i, P800, Neonode N1 (for å nevne en brøkdel) sett slik ut som de gjør i dag :wink:

Lenke til kommentar

Ok - bøyer meg. 5 - 10 år er for lang tid.. men jeg vil uansett ikke kjøpe en PDA/Mobil før de har vært på markedet noen år :) Det har med utvikling/erfaringer å gjøre :)

 

Nøkkelordet var min mening; jeg kommer ikke til å kjøpe en telefon som jeg synes ser helt rar ut.. PDA'er er stilige synes jeg :) Jeg kommer ikke til å kjøpe en crossover.

Lenke til kommentar

jeg er storfornøyd med min Qtek 7070, gå for den du... men kjøp med mere minne med en gang! høyst nødvendig!

 

jeg var bare så uheldig å knuse displayet (bare lcd merklig nok... ikke det ytterste) etter 5 dager... det er surt!!!

å gå tilbake til en t68(i) som er 1,5 år gammel lissom....

Lenke til kommentar
Enig med Trio :smile:

Jeg ville valgt p800 framfor Qtek7070 fordi:

1. Touchscreen (skrive notater, skrive raske meldinger osv.)

 

Jeg har selv hatt P800 og var overhodet ikke fornøyd med touchscreen, eller brukergrensesnittet i det hele tatt! I "lukket" modus har man for lite valgmuligheter, og det er knotete å komme frem, og med flippen åpen blir ting for avansert til å gå fort. Og for å ha nevnt det, er jeg ikke en uteknisk person! :wink:

 

En annen ting er at med flippen åpen er man avhendig av to hender for å betjene telefonen. Det er faktisk ikke alltid noe særlig selv om man kanskje forstår det før man har prøvd!

 

Touchscreen i seg selv er både morsomt og praktisk. Men - på P800 er det ingen brukbare alternativer! Hva hvis man ønsker å skrive en kjapp, diskre melding? Dette er omtrent umulig. Responsen på tastene på flippen (elendig formelering, men javel) er elendig!

 

Alt dette er ting man bør tenkte over før man kjøper en P800, og ikke glem at den er stor, og ikke minst på grensen til stygg med flippen på! Aktiver virtuell flipp og få en enda mindre brukervennlig telefon..

 

Har ikke prøvd Qtec'en så kan ikke uttale meg om den..

Lenke til kommentar

det er forsåvidt riktig. P800 er ikke noe telefon for personer som skriver sms. Lagringsplassen er grei den, selv om jeg per dags dato ikke har forstått om det er maks 255 sms, 350 sms eller 500. Den jeg hadde ble sur for hver av dem.

 

Like vel, Qtek savner en teller som viser antall sms (hadde vært fint).

Uansett er det lettere å skrive på Qtek, også når den nå kan skrive æøå =)

Lenke til kommentar

vet det ikke var den værste å hoppe tilbake til, men det er noe annet...

 

jeg kom aldri til noen sms begrennsning...

hadde bare 5 dager å bruke den...

men sist gang jeg tellte hadde jeg litt over 250 tror jeg...

men det går vel på internminnet, og det kommer vel da ann på hva annet som er inne på telefonen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...