Gå til innhold

Piercing av katter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av greia er at jeg har på en måte ikke lyst til å gjøre det selv. Skulle likt å vite om det er noen studioer som vil gjøre dette, evt om en veterinær vil. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å teste dette for å sjekke om det gjør at jeg kan selge kattene til høyere pris enn jeg kan få uten piercinger. Tenkte å tar ører, evt i kinnet - noe lignende en piercing under leppa på en måte.

Lenke til kommentar

For det første er det utrolig dustete.

 

Om katten får veldig vondt, neppe siden de ikke har så følsomme ører.

Problemet er at det er skikkelig upraktisk og faren for infeksjon er sikkert kjempestor. Kan risikere katten river av seg hele øret når den er ute å leker.

Lenke til kommentar
For det første er det utrolig dustete.

 

Om katten får veldig vondt, neppe siden de ikke har så følsomme ører.

Problemet er at det er skikkelig upraktisk og faren for infeksjon er sikkert kjempestor. Kan risikere katten river av seg hele øret når den er ute å leker.

 

Må jo si til den som kjøper at det er risiko for det. Holde katta unna andre katter (slåsskamper), evt kastrere den så den holder seg rolig.

Lenke til kommentar
kjipt om den henger seg opp i noe, men jeg tror ikke den kjenner spesiell smerte.

 

Ja... for mener... det er jo bare et dyr.. Ikke at jeg tror at dyr ikke kjenner noe. De kjenner sikkert smerte, men det går vel mer på reflekser og er mekanismer for å unngå skader. Tror ikke de vil la seg merke med det på samme måten som mennesker vil.

 

Jeg vil jo aldri finne på å pierce sønnen min:). Kattungene er det noe litt annet med. Andre dyr blir jo merket også. Blir det infeksjoner og slikt, så er det jo bare å ta de til dyrlegen.

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar
Tidenes mest dustete idè spør du meg. Folk med slike tanker burde ikke hatt lov å ha noe med dyr å gjøre etter min mening.

 

Det er jo ikke opptil deg å bedømme om jeg er en dust!!!!! Det finnes lover som regulerer det. Er det lov å merke en sau, så må det jo være lov å perce kattene. Dersom jeg får mer penger for dem er det jo enda bedre. Hva er forskjellen på sauehold og å ha kattunger????

Lenke til kommentar

Det er helt sikkert lov. Men det er fremdeles en dustete idè i mine øyne. Og du skriver mye av grunnen selv. Du skal pierce en katt for at du skal tjener mer penger. Ved å gjøre det påfører du katten kanskje plager og irritasjon. Tror du katten klarer å gi beskjed dersom den klør eller på andre måter plager katten?

 

Sauer merkes ikke for at bonden skal få økt fortjeneste, men for at man skal vite hvem som er eier av dyret.

Lenke til kommentar
Tidenes mest dustete idè spør du meg. Folk med slike tanker burde ikke hatt lov å ha noe med dyr å gjøre etter min mening.

 

Det er jo ikke opptil deg å bedømme om jeg er en dust!!!!! Det finnes lover som regulerer det. Er det lov å merke en sau, så må det jo være lov å perce kattene. Dersom jeg får mer penger for dem er det jo enda bedre. Hva er forskjellen på sauehold og å ha kattunger????

 

Rolig nå, han prøver bare å gi deg noen råd. Slik er det alltid med nye ting og moter. Slik var det med motehunder og slik vil det være med piercing av dyr. Om noen år vil ingen en gang heve et øyenbryn over dette.

 

Flott at ikke alle er like trangsynte når det kommer til nye ting!

Lenke til kommentar
Tidenes mest dustete idè spør du meg. Folk med slike tanker burde ikke hatt lov å ha noe med dyr å gjøre etter min mening.

 

Det er jo ikke opptil deg å bedømme om jeg er en dust!!!!! Det finnes lover som regulerer det. Er det lov å merke en sau, så må det jo være lov å perce kattene. Dersom jeg får mer penger for dem er det jo enda bedre. Hva er forskjellen på sauehold og å ha kattunger????

 

Rolig nå, han prøver bare å gi deg noen råd. Slik er det alltid med nye ting og moter. Slik var det med motehunder og slik vil det være med piercing av dyr. Om noen år vil ingen en gang heve et øyenbryn over dette.

 

Flott at ikke alle er like trangsynte når det kommer til nye ting!

 

Vi snakker jo ikke om branding eller noe sånn. Bare ett hull. Er det noen her om vet hvor det vil være mulig å pierce en katt uten at det vil påføre for mye smerte eller problemer (selv om jeg ser litt bort fra det med smerte) hadde det vært fint. Vil jo at det skal se meste mulig spektakulært ut for å tjene mer cash på dette. Over neseryggen?? Er jo ikke så mye å hisse seg opp over. Hva med fjerning av forhud på små guttebabyer.... er det verre enn å pierce katten? Pierce kattungene mens de enda er små, så de kanskje ikke husker det kan jo ikke være så ille. Er sikker på at xqus ikke går med pels;)

 

Greia er at jeg er jo egentlig ute etter å sjekke om det er noen som tenner på dette her og tror det kan være en forretningside også. Så lenge man holder seg innenfor loven.

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar

Driver du med dette nå, eller er det noe du bare tenker på gjøre?

Hadde vært fett med en katt med samme piercing som meg, blir lett litt mer attitude enn å ha samme halsbånd liksom...

Ikke interessert i noe store greier altså, jeg tror kanskje at katter kan føle litt smerte på de store tinga, selv om de glemmer det.

Lenke til kommentar
Driver du med dette nå, eller er det noe du bare tenker på gjøre?

Hadde vært fett med en katt med samme piercing som meg, blir lett litt mer attitude enn å ha samme halsbånd liksom...

Ikke interessert i noe store greier altså, jeg tror kanskje at katter kan føle litt smerte på de store tinga, selv om de glemmer det.

 

Hva tror du?? Spør jo her om noen vet om et studio som kan gjøre jobben. Kattungene må tas nå før de blir for gamle. Du er vel bare fra den jævla dyrebevegelsen eller noe slikt sånn som du skriver om attitude og greier. Kan jo ikke gå ut til hvem som helst med slikt. Skal du liksom si at du logger ip-adressa mi og nå eller???? Hva kaller du deg her inne egentlig... ser jo at nicket ditt er nytt! Anonym posting! Det du driver med.

Lenke til kommentar
Driver du med dette nå, eller er det noe du bare tenker på gjøre?

Hadde vært fett med en katt med samme piercing som meg, blir lett litt mer attitude enn å ha samme halsbånd liksom...

Ikke interessert i noe store greier altså, jeg tror kanskje at katter kan føle litt smerte på de store tinga, selv om de glemmer det.

 

Hva tror du?? Spør jo her om noen vet om et studio som kan gjøre jobben. Kattungene må tas nå før de blir for gamle. Du er vel bare fra den jævla dyrebevegelsen eller noe slikt sånn som du skriver om attitude og greier. Kan jo ikke gå ut til hvem som helst med slikt. Skal du liksom si at du logger ip-adressa mi og nå eller???? Hva kaller du deg her inne egentlig... ser jo at nicket ditt er nytt! Anonym posting! Det du driver med.

Nå må du ta deg en bolle... Ingen som logger ipen din, men det burde man gjøre! Jeg er ikke mer anonym en deg selv, kan jeg få telefonnummeret ditt kanskje? Så kan vi jo se hvor tøff du er IRL.

Lenke til kommentar
Driver du med dette nå, eller er det noe du bare tenker på gjøre?

Hadde vært fett med en katt med samme piercing som meg, blir lett litt mer attitude enn å ha samme halsbånd liksom...

Ikke interessert i noe store greier altså, jeg tror kanskje at katter kan føle litt smerte på de store tinga, selv om de glemmer det.

 

Hva tror du?? Spør jo her om noen vet om et studio som kan gjøre jobben. Kattungene må tas nå før de blir for gamle. Du er vel bare fra den jævla dyrebevegelsen eller noe slikt sånn som du skriver om attitude og greier. Kan jo ikke gå ut til hvem som helst med slikt. Skal du liksom si at du logger ip-adressa mi og nå eller???? Hva kaller du deg her inne egentlig... ser jo at nicket ditt er nytt! Anonym posting! Det du driver med.

Nå må du ta deg en bolle... Ingen som logger ipen din, men det burde man gjøre! Jeg er ikke mer anonym en deg selv, kan jeg få telefonnummeret ditt kanskje? Så kan vi jo se hvor tøff du er IRL.

 

Nå må du skjerpe deg. Det du driver med nå er jo virkelig dust! Er du typen som drar på døra til noen med balltre eller?? Trodde på en måte at du var litt med meg, men skjønner hva for en type du er. Neste er vel at du sier at du er fra dyrebeskyttelsen i virkelighetten. Nesten så jeg ber deg ringe når du har skaffa en veterinær som kan bedøve kattungene?

Lenke til kommentar
Litt av greia er at jeg har på en måte ikke lyst til å gjøre det selv. Skulle likt å vite om det er noen studioer som vil gjøre dette, evt om en veterinær vil. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å teste dette for å sjekke om det gjør at jeg kan selge kattene til høyere pris enn jeg kan få uten piercinger. Tenkte å tar ører, evt i kinnet - noe lignende en piercing under leppa på en måte.

 

Hvis du driver med katteoppdrett bør du vite bedre enn som så. Små, lekte pusekatter er høyt og lavt. Og da er det ikke noe gøy å få halve øret revet av fordi den (ja, jeg syns også det er dustete) ørering-tingen henger seg opp i noe.

 

Kuer, sauer og andre opprettsdyr blir merket av en grunn. Men å pierce katter på denne måten, KUN med formål å få en høyere pris for dem. Høres totalt bullshit ut.

 

Og nei, jeg tror ikke kattene vil like det heller.

Lenke til kommentar
Nå må du skjerpe deg. Det du driver med nå er jo virkelig dust! Er du typen som drar på døra til noen med balltre eller?? Trodde på en måte at du var litt med meg, men skjønner hva for en type du er. Neste er vel at du sier at du er fra dyrebeskyttelsen i virkelighetten. Nesten så jeg ber deg ringe når du har skaffa en veterinær som kan bedøve kattungene?

 

Alle andre her skjønner ironien i dette og innleggene mine. Har du aldri vært på et diskusjonforum før eller?

 

Pierce katter, WTF? Har ingenting med dyrebeskyttelsen, men å beskytte dyr fra folk som som deg, det er jeg for.

Lenke til kommentar
Litt av greia er at jeg har på en måte ikke lyst til å gjøre det selv. Skulle likt å vite om det er noen studioer som vil gjøre dette, evt om en veterinær vil. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å teste dette for å sjekke om det gjør at jeg kan selge kattene til høyere pris enn jeg kan få uten piercinger. Tenkte å tar ører, evt i kinnet - noe lignende en piercing under leppa på en måte.

 

Hvis du driver med katteoppdrett bør du vite bedre enn som så. Små, lekte pusekatter er høyt og lavt. Og da er det ikke noe gøy å få halve øret revet av fordi den (ja, jeg syns også det er dustete) ørering-tingen henger seg opp i noe.

 

Kuer, sauer og andre opprettsdyr blir merket av en grunn. Men å pierce katter på denne måten, KUN med formål å få en høyere pris for dem. Høres totalt bullshit ut.

 

Og nei, jeg tror ikke kattene vil like det heller.

 

Det er jo ikke bullshit. Det er lov å gjøre ting med andre dyr. Drar du til Universitetet på Ås, så ser du kuer med hull i magen. Kuer og andre dyr blir merket. Det hadde vært max kult å ha en liten pus med ringer i ørene. Ser du ikke det? Hvor vanskelig er det for deg. Er du jente har du sikkert hull i ørene! At du personlig synes dette er feil gir ikke deg NOEN rett what so ever til å kritisere meg!!! Du reagerer på dette, men hva med all annen dritt som skjer i verden. Dette er tross alt noe som kan øke verdien når man selger kattene. Derfor bra.

 

Nå må du skjerpe deg. Det du driver med nå er jo virkelig dust! Er du typen som drar på døra til noen med balltre eller?? Trodde på en måte at du var litt med meg, men skjønner hva for en type du er. Neste er vel at du sier at du er fra dyrebeskyttelsen i virkelighetten. Nesten så jeg ber deg ringe når du har skaffa en veterinær som kan bedøve kattungene?

 

Alle andre her skjønner ironien i dette og innleggene mine. Har du aldri vært på et diskusjonforum før eller?

 

Pierce katter, WTF? Har ingenting med dyrebeskyttelsen, men å beskytte dyr fra folk som som deg, det er jeg for.

 

Og har du dyr liksom? Vis meg loven som forbyr det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...