Gå til innhold

Linksys "WRT54GL-erstatter" med 802.11n?


Anbefalte innlegg

Den mest stabile trådløse bredbåndsrouter for privat "allround-bruk" jeg har funnet til nå er Linksys (Ciscos) WRT54GL. I tillegg til å ha et ok webgrensesnitt og mulighet for flashing (ddwrt el.l) så fungerer den fjellstøtt (og da over tid). Jeg har satt opp et sted mellom 40 og 50 stk av denne routern, og (bank i bordet), ikke hatt en eneste klage!

 

"Problemet" nå er at flere og flere ønsker seg 802.11n (forståelig), men jeg har ikke greidd å finne en router som jeg føler meg trygg på at kan erstatte WRT54GL. Problemene jeg har opplevd mest av er ustabilitet, kanskje pga forskjellig produsent på klient-nettverkskort og produsent på router - og derved forskjellig tolkning IEEE-standarden??

 

...uansett:

 

Noen som har gode erfaringer å bidra med? (Helst med mange installasjoner, forskjellig produsent på router og klient-nettverkskort og gjerne over tid)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er også på utkikk etter en litt mer moderne erstatter til WRT54Gx (med støtte for DDWRT eller lignende), og ser flere anbefaler WRT610N. Synes dog den er litt dyr, noen som har andre og litt billigere alternativer? Ser at WRT160NL er i en mer behagelig prisklasse, hva med den?

Endret av MemorX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...