Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]kjøp av s4 4.2v8 93mod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt kjøp av en s4 4.2v8. bilen er en 1993mod.

Noen hær som har denne bilen, eller har erfaringer med bilen på en annen måte?

Vet om att motorene liker olje alt for godt, og att det er "dårlig" legering i sylinderveggene.

Noe mer som er verdt og vite?

-Ole k.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja alt jeg vet er at den bruker mye olje som oftest pga slitter ventilstyringer og/eller stempelringer, motoren har vist en tendens til å havarere på rundt 300 000 såvidt jeg har lest (selvfølgelig gjør ikke alle det, men lest at VELDIG mange har havarert rundt der, og de har da endt opp med 2.2t istedet da disse er sinnsykt holdbare! ) Regner med du ikke er så veldig gammel, og da er forsikringen på disse rimelig høy, samt at forbruket er helt hinsides idiotisk.. Men for all del, har du råd sier jeg bare go go :D Sinnsykt råe biler, med MYEEEE dreiemoment og kraft helt fra 1500rpm(320nm) og 400 på rundt 4000! Men som sagt, mye mer som kan gå gale på en v8er enn en rekke femmer. Bare pass på at servicer er tatt, at den ikke er kjørt mye med for lite olje(typisk vis ungdommer uten peiling på bil eier en slik) og sjekk for all del når registerreim er byttet ! :p

PS: vis du går for den etter 97 så forsvinner barnesykdommene med oljeforbruk

Skrevet
Tja alt jeg vet er at den bruker mye olje som oftest pga slitter ventilstyringer og/eller stempelringer, motoren har vist en tendens til å havarere på rundt 300 000 såvidt jeg har lest (selvfølgelig gjør ikke alle det, men lest at VELDIG mange har havarert rundt der, og de har da endt opp med 2.2t istedet da disse er sinnsykt holdbare! ) Regner med du ikke er så veldig gammel, og da er forsikringen på disse rimelig høy, samt at forbruket er helt hinsides idiotisk.. Men for all del, har du råd sier jeg bare go go inv_biggrin.gif Sinnsykt råe biler, med MYEEEE dreiemoment og kraft helt fra 1500rpm(320nm) og 400 på rundt 4000! Men som sagt, mye mer som kan gå gale på en v8er enn en rekke femmer. Bare pass på at servicer er tatt, at den ikke er kjørt mye med for lite olje(typisk vis ungdommer uten peiling på bil eier en slik) og sjekk for all del når registerreim er byttet ! tongue.gif

PS: vis du går for den etter 97 så forsvinner barnesykdommene med oljeforbruk

1: Det er legeringen i sylinderveggene som er hovedproblemet på 280/290hk V8'ene ang oljeforbruk.

2: har enda ikke hørt om att de havarerer på 300.000, og jeg er innom VACN forumet daglig å leser. hvor har du fått det fra egentlig?

Skrevet

Er bare 18år gammel, men har fått ett greit tilbud på forsikring.

Har litt greie på motorer, har bygd opp noen motorer(plukket dem helt fra hverandre, borret opp blokk, byttet kammer, slipt ventilseter osv(bmw motorer m30, m50 og s38). så har litt peiling på motor.

Register reimene er modne for ut skift så dette vill bli tatt av meg etter kjøp. vill da også ta av toppene og kontrolere sylindrene.

MEN hvordan er det med deler til motor/drivverk? finner fint lite.

Skrevet

Er som sagt lite deler til disse motorene, om det er noe i det hele tatt. Mener man ikke får fatt i noen deler til alt under toppen. Dog kan det jo være ebayfolk har laget noe.

Skrevet (endret)

V motor er dyrt. Dobbelt av alt. Motoren er det minste problemet. Se heller etter hvordan tilstanden er på chassis. Graverende rust, skjevheter osv. Ikke legg for mye penger i førstebilen ettersom den blir ødelagt rimelig fort. Hvertfall en som er raskere enn en yaris.

Deler til motor får man alltids til blodpris hos eksterne aktører. Drivverk også. Problemet er at man ikke får kjøpt ny kasse på dynga for 2000,-

Endret av Virion
Skrevet
V motor er dyrt. Dobbelt av alt. Motoren er det minste problemet. Se heller etter hvordan tilstanden er på chassis. Graverende rust, skjevheter osv. Ikke legg for mye penger i førstebilen ettersom den blir ødelagt rimelig fort. Hvertfall en som er raskere enn en yaris.

Deler til motor får man alltids til blodpris hos eksterne aktører. Drivverk også. Problemet er at man ikke får kjøpt ny kasse på dynga for 2000,-

Er nokk ikke min første bil, heller min 3.bil:)

chassis er i bra stand, eneste er litt rust rundt vinduet i bak-luka.

Har hatt bilen oppe på bukk og sett over alt under, noen foringer som bjunne og bli dårlige eneste.

Girkassen er tight og fin, ingen ulyder over humper, ingen ulyder når jeg går av og på gassen igjen brått.

Diff-sperren fungerer bra.

Har ikke funnet noen skjevheter enda, er ikke like lett og finne alltid.

Blir nok att jeg kjøper denne bilen.

Men kan jeg ta med i kontrakten att dersom oljeforbruket er større en det jeg har fått oppgitt, så får jeg hevet kjøpet?

Vet ikke om jeg vill stole 100% på selger på akuratt dette.

Skrevet (endret)

Det er vel bedre å utbedre problemet hvis du først kjøper bilen og har lyst på den. Nye ventiltetninger og ringer osv burde fikse problemet greit.

Du skriver du er 18. Du skal ha motor med drag i. Sjelden en god kombinasjon. Hvertfall hvis man driver med lite nyttekjøring og mest kosekjøring. DA blir det dyrt å eie den bilen der. Den er ikke lagd for å ragges rundt med som en 240. 4x4 drivverk er skrøpelige greier og tåler ikke at du jokker rundt med det. Ødelegger du noe annet enn girkassa og diffen foran blir det jævlig dyrt å fikse det.

Endret av Virion
Skrevet

Denne bilen blir bil nr2, har en annen som vill bli brukt frem og tilbake fra jobb osv.

Blir som en kose bil, er klar over att en del folk har havarert diverse i drivverket når di ruser bilen opp og dumper clutchen i ett forsøk på og spinne. dersom det var spinning/buring osv jeg skulle ha bilen til, så hadde jeg ikke solgt e34`en.

Blir som en cruise bil.

Det er ikke for att den har høy effekt jeg handlet bilen, er mer for bunn-draget. er lei av turbo egentlig. (hadde en 525,, som var turbo konvertert 411hk på hjula)

Kjøpte bilen i dag, er storfornøyd så langt:)

Skrevet
4x4 drivverk er skrøpelige greier og tåler ikke at du jokker rundt med det. Ødelegger du noe annet enn girkassa og diffen foran blir det jævlig dyrt å fikse det.

Hva vet du egentlig om dette?

Ser stadig om folk som har byttet motor i sine gamle Audier. Orginalmotor var kanskje 2.0 eller 2.3 på 115 eller 136 hester.

Som ble byttet i en 2.2T på 230 hester og oppover. Mange av disse er grovt trimma og brukes mildt sagt hardt. Orginalkassen er av og til byttet, men ikke alltid det heller. Resten av drivverk orginalt, og holder som bare juling. Men som sagt, det kommer an på bruken. Hvis du spinner donuts på tørr asfalt 5 ganger om dagen så må man bare rekne med å ta et drivledd, en kasse eller stikkaksling av og til. Men å si at dette gode, gamle drivverket er dårlig, det er rett og slett feil. 

Skrevet (endret)
4x4 drivverk er skrøpelige greier og tåler ikke at du jokker rundt med det.

quattro drivverket tåler juling som bare faen i h for å si det rett ut, så her vet du ikke hva du snakker om, enkelt å greit.

Endret av Ovechk1n

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...