Gå til innhold

Trenger tips til råd av framtidsrettet kjøp av PC (Ja enda en tråd om dette :P)


Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Hadde tenkt å kjøpe meg en iMac nesten bare pga en fantastisk skjerm, men de har så utrolig mye problemer for tiden, så tenkte at det var et tegn til å kjøpe meg en ny maskin.

 

Hadde egentlig tenkt å bruke 15k med skjerm, men har satt opp et system på 17k

 

Si meg hva dere syntes.

 

Kan forresten komplett sette sammen denne pcen for meg, har ikke anelse om hvordan man gjør det, har altfor klumsete hender.

 

En siste ting, hvorfor er ikke benq skjermen nevnt på forumet her? Syntes det er merkelig

 

Uansett her er oppsettet så langt, tar gjerne imot tips!

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...49-4333E66056EC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366,

DDR3,ATX,SLI&CrossFireX,3xPCI-Ex(2.0)x16

 

Antec Nine Hundred Two Black Miditower

2x120mm front, 1x120mm bak,1x200mm topp

 

Intel Core i7 920 2,66Ghz d0 - stepping

8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec

 

OCZ DDR3 6 GB Intel® i7 Triple Channel

PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (8.8.8.24)

 

Corsair strømforsyning, TX750W

140mm vifte, faste kabler

 

Samsung DVD brenner SH-S222A

Svart, IDE, bulk SH-S222A/BEBE

 

ASUS Radeon HD 5970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP

 

BenQ 27" Wide LCD skjerm, M2700HD

1920x1080, 1000:1, 2ms, VGA/DVI-D/HDMI

 

Zalman CPU-kjøler CNPS9900 LED

 

Ca 18 000 kr. Hva syntes folk om oppsettet, vil ha best mulig kabinett for kjøling, og bra cpu kjøler så jeg når 4ghz på luft med i7'en. Samtidig så får jeg akkurat plass til et asus radeon 5970 ved å ta ut harddisk bayen. Leste ihvertfall det

 

Noen som har et antec 902 og et radeon 5970

Lenke til kommentar

Tja, hva skal en si, topp rigg for benchmarking, utover det er det svært lite du får for penga. Det og overhode sette et 5970 til å drive en 1920x1080 skjerm er tull og tøys. Det er rett og slett ikke noen form for logikk i oppsettet. Jeg skjønner du skal ha Intel, så skal overhode ikke ta den diskusjonen med deg.

 

Men forsvingende se nå litt her. Et slikt oppsett som

 

Dette eller Dette får du for kr 18000,-

 

Du kan faktisk få 3x22 skjermer til spill + omså en full hd 32" tv til film og dvd titting, samt rigg kraftig nok til å drive det for 18k.

Lenke til kommentar

@henrik

 

Det at jeg er AMD pro har absolutt ingenting men merke fanboy tull, som er det du holder på med. Jeg akter her å forklare deg hvorfor kun et lavmåls sauhau kan være Intel fanboy.

 

Jeg har faktisk bygget rigger i snart 20 år, er en stor lidenskap og hobby. Da jeg startet var det 3 alternativer cyrus, amd og intel, ser bort i fra via.

 

8 av 10 cpuer som blir solgt er Intel, vi er i stor fare for å ende opp med kun 1 cpu produsent, altså det som kalles et Monopol, i et monopol uten konkuranse blir priser høye, tekninsk utvikling stagnerer. Intel er allerede nært et monopol.

 

Så har vi måten Intel har oppnådd det å være så stor som de er i dag. Blant annet

 

-Ved å bevist manipulere med benchmarks til sin fordel

-Ved å bestikke og betale produsenter til ikke å bruke AMD

-Handikappe og strupe ytelsen til AMDs cpu'er i compilere

 

Dette er ikke mine påstander, men noe de faktisk er dømt for i Eu, japan og flere plasser, de har også betalt AMD en relativ lav sum på 1,25 milliarder dollars, samt gitt opp forsøke på å hindre at AMD går over til å være kun Cpu/gpu utvikler, dvs ikke ha egne fabrikker. Samt noe annet tull.

 

Det er også riktig at til blant annet allroundrigger i den høyere prisklasse og til rigger for meget tung videoredigering er Intels cpu'er bedre.

 

Det som faktisk er imponerende av AMD er at de overhode kan holde såpass bra følge med Intel som de gjør er at Intels utviklingsbudsjett er like stort som hele AMDs omsettning.

 

Det vil si at for hver krone AMD kan bruke på teknologi utvikling , ja så bruker Intel 4.

 

Så det ville vel vært direkte flaut om ikke intel er bedre på en god del områder. Men gaming er ikke en av Dem.

 

Hvis du mener at noe av det jeg sier er feil, så skal du få linker til rettskrafige dommer mot Intel, til bevis for at de manipulerer benchmarks, til bevis for at dersom en annen cpu en Intels i deres compolier så velges tregeste behandlingsmåte, selv om denne cpu'en, i dette tilfellet AMDs støtter dette.

 

Dette samt flere skitne triks som Intel har brukt er fakta, bevist og de er domfelt for dette, gjør dette deg stolt av å være Intel Fanboy ?

 

Jeg har til dags dato aldrig anbefalt en AMD rigg der hvor de ikke er like gode eller bedre en Intel til samme pris. Ikke det jeg vet om i allefall. Dette utfra de bruksområder en trådstarter spør om.

Lenke til kommentar

Jeg hadde da aldri turt å bruke så mye penger på en maskin, og så nesten ikke bruke en krone på harddisk(er). Det å gå for en liten, treg og billig HDD, som jo er den største flaskehalsen i en ny PC, er i mine øyne ikke særlig smart. Kjøp ved f. eks en eller to Intel SSD 80 GB, og heller spar på visse av de andre komponentene. (eventuelt en eller flere Intel SSD 40 GB'ere). I værste fall, ta en vanlig harddisk med litt hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...