Gå til innhold

Bærbar - LED / SSD / 8+ Batteri?


simenfsf

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er på jakt etter en ny laptop siden den andre ble knust av Posten, enkelt nok. Jeg har allerede en stasjonær som brukes hver dag, men kunne tenkt en å ta med på forelesning og på togturer o.l.

 

Men jeg er litt ute av gamet på bærbare, og generelt på datadeler, så spør etter noen tips her da. Jeg har et par ønsker, som jeg håper det er mulig å få igjennom, men alt kan fires på hvis det blir for dyrt/ikke finnes:

 

- 12-14": Siden dette blir en bærbar for enkle oppgaver, som f.eks Word, nettleser og litt film, så vil jeg holde meg nogenlunde lavt på skjermstørrelsen, men ikke helt netbook.

 

- 1-2kg: Denne skal også bli tatt med overalt, så fint om den er lett, et sted under 2kg er ønskelig, jo lettere jo bedre.

 

- 8T+: Jo bedre batteritid på normal bruk er ønskelig, og har sett noen som har 8 timer batteritid og noen opp til 11 timer, så ønsker noe i denne kategorien.

 

- SSD / LED: Av årsakene over, som batteritid og vekt, så er det jo ønskelig med en SSD disk og kanskje LED skjerm. Hvor mye dette faktisk betyr er jeg usikker på, så håper på råd her.

 

Ellers: Er et krav at den klarer å spille av HD/x286 materiale, så jeg kan se serier og lignende koblet opp til TV'en. Og et absolutt krav er at jeg ikke skal ha HP.

 

Håper noen kan hjelpe/anbefale noen modeller som jeg kan sjekke ut:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da kan jeg anbefale å ta en titt på Multicom sine egene laptoper, vet ikke helt hvordan dem er på holdbarhet (sånn selve chassie) eller utsende / kvalitets følelse.

 

Men det jeg likte å har leta etter noe med litt krutt å muligheten til å bestemme komponenter selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...