Gå til innhold

Trenger ny browser!


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge fra meg min kjære Opera til fordel for en åpen browser :wink:

 

Browseren må støtte disse funksjonene:

- Pop-up stopping

- Mouse gestures

- Lagring av sessions (auto)

 

Ellers er de viktigste kriteriene kjapphet, stabilitet og utseende...

 

Noen som har anbefalinger å komme med?

 

På forhånd takk for hjelpen...

 

MarcelSB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel siden du tydeligvis har lagt standardbrowseren din på hylla for Opera og av en eller annen grunn ikke liker Opera ser jeg ingen annen løsning enn å anbefale deg Firebird (tidligere Phoenix). Du må riktignok stappe inn en liten haug med plugins, men resultatet blir greit nok.

Lenke til kommentar

Har desverre ingenting vettig å komme med til deg MarcelSB, bruker selv opera og er godt fornøyd med det :)

 

Jeg klarer ikke helt å se at dette med opensource vs proprietær kode får meg til å legge fra meg opera til fordel for en hvilken som helst annen browser... For meg handler dette også litt om å støtte norske produkter, når vi faktisk har en genial browser (det var ikke ment for å starte en flamewar), hvorfor ikke bruke den :shrug:

 

-magnus

Lenke til kommentar

Nordmenn lager masse genialt, Opera er closedsource, men kanskje de faktisk fortjener litt lisenspenger for deres geniale browser? Qt er jo også et genialt bra norskutviklet produkt. Dj_Offset, har ikke testet DC-klienten din enda ;)

Tror nok jeg skal kjøre Opera i min neste installasjon, for RedHat bugger med dependencies. arrggg :evil:

Lenke til kommentar

Hehe, jeg droppet Linux på desktop fordi det ikke fantes Opera 7 for Linux, men nå gjør det! :D

 

Vel, Opera kunne nå blitt OpenSource - de kunne allikevel fått lisenspenger. Men jeg vet ikke hvor realistisk det er, dessuten har de laget sin egen kjerne som er veldig-veldig ettertraktet (vil jeg tro). Den er jo dønn kjapp og mini 8)

 

Føler at Opera er det eneste alternativet for meg.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis noe galt i lukket kilde, man er nødt til å være realistisk i slike tilfeller. Opera Software ser seg kanskje best tjent med å holde lokk på kilden, og man skal ikke se bort ifra at de gjør rett i det. Fakta er at de har utviklet et godt produkt, proprietært eller ikke.

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis noe galt i lukket kilde, man er nødt til å være realistisk i slike tilfeller. Opera Software ser seg kanskje best tjent med å holde lokk på kilden, og man skal ikke se bort ifra at de gjør rett i det. Fakta er at de har utviklet et godt produkt, proprietært eller ikke.

 

Det kan godt hende, jeg bare sier at mange foretrekker fri programvare av ideologiske årsaker. Se http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html for en bakgrunn for dette. Personlig er dette en avgjørende årsak til at jeg bruker Linux i utgangspunktet, og unngår ufri programvare så langt det overhodet er mulig - for å unngå den noe uggne følelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...