krizz95 Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 hei! har kjøpt meg nye pc deler. ocz gold minnebrikker pc3 - 8500 asus m4a785td-v evo amd 2 x2 prosessor samsung hdd - 7200rpm his radeon iceQ skjermkort og nå når jeg har fått satt sammen pc'n, begynner innstallasjonen av windows, så fryser bare maskinen seg plutselig, bildet er der fortsatt, men jeg kan ikke bevege musen og innstallasjonen fortsetter ikke. alt er nytt har prøvd å resette bios, kjøre pc med kun hdd,prosessor 1 rambrikke, og bruke det skjermkortet som er i hovedkortet... har kjørt ram test, i utallige timer men ingen lykke der. noen som har en anelse om hva dette kan være?
Adjin Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Hmm, har du orginal windows cd? det kan fort skje med hjemmebrente versjoner, anbefaler å brenne på lavest mulig hastighet. Har du husket kjølepasta på cpu/kjøler? tatt av plasten på kjøleren før du satt den på? Kan være lurt å sjekke alle koblinger i maskinen, se at de står godt i.
Gibblay Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Holder en knapp på at det er minnerelatert. Prøv å justere volt på minne til 1,6 - 1,65. Sett minnefrekvensen på 400 i bios og prøv da.
krizz95 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Skrevet 2. februar 2010 Holder en knapp på at det er minnerelatert. Prøv å justere voltpå minne til 1,6 - 1,65. Sett minnefrekvensen på 400 i bios og prøv da. skal prøve takk Hva slags OS skal du installere ? jeg har fått innstallert os nå (win7)
krizz95 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Skrevet 3. februar 2010 Hva slags modus står BIOS i ? vet ikke, skal få prøvd alle forslag og finne ut hvordan modus bios står i i løpet vav helga. men er det noen spesiell modus du ville sagt at den skulle stå i`?
johome Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Ja, du skal ha BIOS i AHCI modus. Når du er i BIOS : Naviger deg til Main > Storage Configuration > Configure SATA as Trykk på Enter og velg AHCI. Lagre med å trykke på F10.
krizz95 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Skrevet 3. februar 2010 Ja, du skal ha BIOS i AHCI modus. Når du er i BIOS : Naviger deg til Main > Storage Configuration > Configure SATA as Trykk på Enter og velg AHCI. Lagre med å trykke på F10. hei, den står i RAID modus, hva blir forskjellen når jeg endrer den til AHCI?
samerk Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 (endret) Da velger du AHCI siden du kun har en hdd. Endret 3. februar 2010 av samerk
krizz95 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Skrevet 3. februar 2010 Da velger du AHCI siden du kun har en hdd. okei, skal se om jeg får prøvd dette i morgen, takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå