Gå til innhold

Vektløfting med manualer, hvordan trene på best mulig måte?


Anbefalte innlegg

Kjøpte for noen år tilbake ett manual sett, og har nå i det siste tatt opp treningen etter noen års "pause".

Har begynt litt rolig, med ikke altfor mye vekt samt ikke så mange repetisjoner. Har løftet vekter nå i 2 uker og merker allerede litt forskjell. Men før jeg skal begynne å gå opp i vekt på "stanga" så måtte jeg spørre her først:

 

Kan det være lurt med noe oppvarming?

Kan det være lurt å tøye ut etterpå?

Noe annet man må være obs på med tanke på bruk av et slikt manual sett?

Kan det være farlig å trene mye, eller er det bare å holde på og tyne seg litt?

 

Slike jeg har :)

manualer%201.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! :D

 

fint du har begynnt å trene! :D manualer er fine til muskelvekst, biceps, triceps, pecks osv.

 

Hver gang jeg trener varmer jeg opp, ikke slit deg ut her! bare ta noen lette vekter og ta 15 rep. ta noen lette pushups og så kan du begynne med hard-trening :)

 

selv tøyer jeg selv ikke ut. Folk som tøyer kan lettere få skader enn folk som ikke gjør det :p

 

det er ikke farlig å trene mye... hvis du netopp har begynnt kommer du ikke til å trene deg ihjel. du komemr heller til å bli for støl til å fortsette. Tren heller 1 time, 2-4 ganger i uka. :p da vil du snart få kroppen du vil ha.

 

hvis du skal få topp kropp, må du huske sunt kosthold. spis proteinrik mat eller kjøp noen proteinshakes/pulver. ( dette er ikke nødvendig for nybegynnere. spis heller sunn mat :))

 

( søk gjerne på " scooby " på youtube. han har mange fine videor for all slags trening. )

 

 

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar

Om du kun har manualer, og du trener hjemme, kan du jo sette opp ett program som tar for seg de fleste muskelgrupper og kjøre igjennom dette programmet 3-4ganger per uke. Til å begynne med. Etter en måned eller 2 kan du jo sikkert gå til innkjøp av flere vekter ettersom du øker i styrke, og sette opp nytt program som tar for seg spesifikke muskelgrupper på forskjellige dager. (Eller enda bedre, starte opp på treningsstudio ;))

 

Tips til øvelser du kan gjøre med manualene dine kan du se her:

http://www.criticalbench.com/exercises/weight-lifting-exercises.htm

Se etter øvelser med DUMBBELL i navnet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...