Gå til innhold

Hva tjener en elektriker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med 2 års annsinitet bør man ligge over 200 kr timen. Vanlig i store byer er (iallefall Stavanger/Bergen) 200-230 kr timen avhengig av stilling og posisjon. Noe som gir ca 350.000-400.000 i året avhengig av bonuser osv.

Oi, det var mere enn jeg hadde forventet.. I et fylke som Hedmark (Hamar, elverum osv)

Vil det være "mye" mindre der? Jeg hadde håpet på en timeslønn på ca 190kr :p

Lenke til kommentar

Vel lønnen gjenspeiler jo markedet du er i. I store byer er lønnen kanskje 20 kr høyere i timen men så koster en leilighet en million kroner mer. Jeg hørte at det på den kanten av landet er vanlig med Akkord (får betalt for hva du gjør i stedet for timen). Akkord ligger ofte over vanlig timelønn.

 

Om det er mye er jo relativt. Håndtverkere i Norge er underbetalt når du ser hva en 20 åring uten noe erfaring kan tjene som hjelpearbeider. Snittlønnen i Norge er rundt 450.000 kr.

Lenke til kommentar

en elektriker jeg jobba for har lønn på 2mil i året riktig nok eier han egen forretning, er vel 5 stk som jobber som elektrikere der + 2 lærlinger. og vet at de som jobber der tjener bedre en folk i samme jobb bare i annet firma i byen, har noe med at de jobber nesten bare for rik folk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...