Gå til innhold

AMD Athlon X2 Dual-Core 5600+ og HD 5770, noen flaskehals?


aylward

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke direkte kjennskap til hverken 5600+ eller HD 5770, men jeg vil tippe at CPU-en vil være en flaskehals, ja.

Har et HD 4770, og dette har jeg testet i 3dMark (06 og Vantage) sammen med en Athlon X2 6400+, Athlon II X4 620, Phenom II X4 940 og en i7 920. For å si det enkelt, så fikk jeg en del bedre score med 620-en enn med 6400+, mens med de to andre var forskjellen betydelig (men cirka lik - altså ble skjermkortet flaskehals).

 

Nå har ikke jeg særlig tro på 3dmark når det gjelder å vise faktiske ytelsesforhold i virkelige spill, men en liten peilepinn gir det jo.

 

Vil jo tro at siden du har et bedre skjermkort, og en svakere CPU (enn HD4770/6400+), så vil flaskehalsen bli enda større.

Endret av Bazz
Lenke til kommentar
Jeg har ikke direkte kjennskap til hverken 5600+ eller HD 5770, men jeg vil tippe at CPU-en vil være en flaskehals, ja.

Har et HD 4770, og dette har jeg testet i 3dMark (06 og Vantage) sammen med en Athlon X2 6400+, Athlon II X4 620, Phenom II X4 920 og en i7 920. For å si det enkelt, så fikk jeg en del bedre score med 620-en enn med 6400+, mens med 920-ene var forskjellen betydelig (men cirka lik - altså ble skjermkortet flaskehals).

 

Nå har ikke jeg særlig tro på 3dmark når det gjelder å vise faktiske ytelsesforhold i virkelige spill, men en liten peilepinn gir det jo.

 

Vil jo tro at siden du har et bedre skjermkort, og en svakere CPU (enn HD4770/6400+), så vil flaskehalsen bli enda større.

 

Hadde ca 60 FPS på mass effect, og da hadde jeg samme cpu men hadde istendenfor 5770 en nvida 8600 gt. Nå spiller jeg ME2 med samme cpu, men med 5770 istendfor. Dette gir FPS mellom 50 og 60:S

Lenke til kommentar

Om CPUen din vil være en flaskehals kommer helt an på spillet, feks i crysis vil skjermkortet være flaskehalsen siden crysis ikke trenger noen rask CPU (har selv spillet crysis på en 3500+ problemfritt) mens i GTA4 vil CPUen være flaskehals, hvis du da ikke skrur grafikkinnstillingene langt over det 5770 klarer.

 

Konklusjonen er vel at du kanskje bør oppgradere CPUen siden den begynner og bli utdatert, og det ikke koster mye og få en mye bedre ytelse som også står bedre i stil med skjermkortet. hvis du sitter på et AM2+ hovedkort og ikke et AM2 hovedkort så er det ganske enkelt siden du da kan oppgradere til de nye AMD CPUene uten og bytte hovedkort.

Lenke til kommentar
Om CPUen din vil være en flaskehals kommer helt an på spillet, feks i crysis vil skjermkortet være flaskehalsen siden crysis ikke trenger noen rask CPU (har selv spillet crysis på en 3500+ problemfritt) mens i GTA4 vil CPUen være flaskehals, hvis du da ikke skrur grafikkinnstillingene langt over det 5770 klarer.

 

Konklusjonen er vel at du kanskje bør oppgradere CPUen siden den begynner og bli utdatert, og det ikke koster mye og få en mye bedre ytelse som også står bedre i stil med skjermkortet. hvis du sitter på et AM2+ hovedkort og ikke et AM2 hovedkort så er det ganske enkelt siden du da kan oppgradere til de nye AMD CPUene uten og bytte hovedkort.

 

Har dessverre et hovedkort som kun støtter AM2. Er det noen som vet om AMD kommer med noen nye prosessorer til sommeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...