MFT Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har oppgradert min "gamle" PC. Kjøpte nytt hovedkort, prosessor, skjermkort og minne. Jeg er ganske amatør når det gjelder bygging av datamaskin, når jeg prøver å starte maskinen så kommer jeg til loading skjermen så rebooter den. Har prøvd gjennopretting og alt det. Specs: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 XFX GeForce 9500GT 550M 1GB PhysX CUDA Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Hva er galt? Og hvordan kan jeg fikse det? Takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Får du startet opp i sikkerhetsmodus? 1. trykk f8 under oppstart 2. velg sikkerhetsmodus uten nettverk. Lenke til kommentar
MFT Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg får ikke startet datamaskinen i sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis du putter inn windows cd'en, vil den boote fra den? Klarer du å loade biosen? Lenke til kommentar
MFT Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg klarer å komme inn i BIOS, har prøvd å putte Windows CD'en inni, men hvordan "booter" jeg den? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) I BIOS så sett boot priority på CD/DVD først, så HDD. Så bør "push any key to boot from CD" dukke opp når du starter opp maskinen. Endret 29. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Har du byttet hovedkort og skjermkort, og prøver å boote din gamle Windows-installasjon, så er det ikke rart den ikke vil starte. Windows loader de driverne du hadde til det gamle hovedkortet uansett om de funker eller ei, og da tryner det i oppstarten. Beste alternativet er nok å legge inn Windows på nytt. Endret 29. januar 2010 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Som det er nevnt tidligere er en ren windows installasjon løsningen. Hvilket merke er pc'en din? Lenke til kommentar
MFT Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er fullt klar over at jeg må legge inn Windows på nytt, men finner ikke noe boot mulighet i BIOS, er jeg blind? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 For å gi deg en 100% guide du kan følge MÅ vi vite hvilket merke du har på datamaskinen da det er forskjell fra merke til merke. Ev. kan du ta kontakt med pc-leverandøren (HP, dell etc) og be dem hjelpe deg med dette over tlf da det er gjort på ca 10 sek. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Jeg er fullt klar over at jeg må legge inn Windows på nytt, men finner ikke noe boot mulighet i BIOS, er jeg blind? Skal ligge under Advanced BIOS features. For å gi deg en 100% guide du kan følge MÅ vi vite hvilket merke du har på datamaskinen da det er forskjell fra merke til merke. Ev. kan du ta kontakt med pc-leverandøren (HP, dell etc) og be dem hjelpe deg med dette over tlf da det er gjort på ca 10 sek. Sattan, les første post igjen. Han forteller jo hardware, og merke/model på hovedkortet hans! Endret 29. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
MFT Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er fullt klar over at jeg må legge inn Windows på nytt, men finner ikke noe boot mulighet i BIOS, er jeg blind? Skal ligge under Advanced BIOS features. For å gi deg en 100% guide du kan følge MÅ vi vite hvilket merke du har på datamaskinen da det er forskjell fra merke til merke. Ev. kan du ta kontakt med pc-leverandøren (HP, dell etc) og be dem hjelpe deg med dette over tlf da det er gjort på ca 10 sek. Sattan, les første post igjen. Han forteller jo hardware, og merke/model på hovedkortet hans! Fant det under Advanced BIOS, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå