Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn skrur seg på, men finner hverken skjerm eller tastatur


Anbefalte innlegg

Hallo der!

 

Plutselig i dag når jeg skulle skru på pc'n min etter at jeg kom hjem fra skola så ble skjermen svart etter noen sekunder med søking etter en kilde. Tastaturet mitt ga heller ikke fra seg lys. Men pcn sto og suste, og viste ingen tegn til feil. Jeg har vært tålmodig og ventet for å se om noe skulle skje, men det gjør det ikke. Alt lyser grønt på hovedkortet og alt av hardware ser ut til å fungere greit.

 

Når jeg skrudde av pcn sist, i går kveld, avsluttet jeg Windows Vista med å installere noen oppdateringer. Kan feilen ligge i oppdateringene jeg installerte?

 

Trenger hjelp fort!

 

Specs:

 

Asus Maximus Formula

Intel Quad 2 Core Q6600 @ 3,0 GHZ

Asus EN9800GX2 @ 721/1802/2192

Windows Vista Home Premium 64bit

Corsair Dominator TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500 @ 1066 MHz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gjøres vel på samme måte på alle hk skulle jeg tro, les guiden som er øverst i forumet

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989

 

Har fulgt den guiden der, men hovedkortet mitt er litt annerledes. Jeg har en knapp bak på i/o panelet som heter "clr CMOS" i stedet for pins som det er brukt i guiden. Jeg har brukt denne knappen noen ganger nå, i forskjellige "situasjoner", men så langt er det ikke noe resultat.

 

Det at jeg har overklokket skjermkortet kan det ha noe med feilen å gjøre?

Lenke til kommentar
Så ut som alt så bra ut på hovedkortet. Alle lamper lyser grønt, til og med skjermortet sine gjør det. Og om det er skjermkortets skyld, hvorfor vil ikke da heller mus/tastatur fungere? Og hvordan skjedde dette over natta bare..?

 

kan ha vært et spenningshopp som pwr har ført vidre. selv om det lyser på hk kan flere kondensatorer ha poppet og det vil skape problemer selv om alt ser greit ut.

hvordan poppet kondensator ser ut: (de buler gjerne ut på toppen, vansklig å se nåår de gjør det under, noe som er mer skjeldent)

http://www.jebswebsite.com/misc_pics/ibm_mobo_capacitors.jpg

 

har du prøvd med mus og tastatur på usb\ps2 avhengig av hva du bruker tilvanlig, kan hende det fungerer på andre porter vis det er usb, gjerne de ifront siden de bak ofte har en annen krets enn de forann...

Endret av zhanzet
Lenke til kommentar

Det kan være tre ting slik jeg ser det.

Sannsynlig problem i denne rekkefølgen.

(har lite tro på at det er mere en en ting som er feil)

 

1. Skjermkortet

2. Hovedkortet (lite trolig siden BIOS LED poster funker frem til gfx init , men kan ikke utelukkes , f.eks kan en pci-e slot/port være gåen))

3. Strømforsyning (ikke spenning til gfx kort via ekstern og/eller i pci-e slot slik at det ikke kan initieres).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...