Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Win 7 fryser under oppstart


Anbefalte innlegg

Jeg installerte nettopp windows 7 32bit, men maskinen fryser under oppstart. Den kommer til den svarte skjermen med win7-logo, jeg ser at den leser av harddisken, men så stopper plutselig alt opp.

 

Jeg fant ut at ved å fjerne det trådløse nettverkskortet forsvinner problemet. Det er merkelig, for nettverkskortet har alltid funket helt fint før. Utrolig irriterende å være uten internett. Noen ideer til hva grunnen kan være?

 

Maskinoppsett:

Hovedkort: GIGABYTE GA-G31M-ES2L S-775 MATX

GIGABYTE RADEON HD4550 512MB DDR3 PCI-E DVI/HDMI/VGA

Kingston SSDNow V-Series - 64 GB - SATA-150

CORSAIR 2GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ CL5 (1X2GB)

Intel E5200 2.5GHz

 

Nettverkskort: GIGABYTE WPEAG Super G PCI

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Commun...x?ProductID=952

 

Redigert: Kan legge til at jeg også har brukt det samme nettverkskortet med windows 7 før, men med et annet hovedkort og en annen prosessor. Det fungerte da helt fint

Endret av HertugRolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom meg inn i sikkerhetsmodus. Jeg har driverene til nettverkskortet på USB-pinne, men windows vil ikke la meg installere disse driverene. Den installerer heller drivere automatisk og sier de er nyere enn de jeg fikk fra produsentens hjemmeside.

 

Et triks jeg fant var å disable nettverkskortet i sikkerhetsmodus. Jeg kan da foreta vanlig oppstart og enable kortet etterpå. Internett funker da helt fint. For å kunne restarte PCen uten at den fryser under oppstart må jeg da huske å disable kortet igjen før jeg restarter.

 

Slik jeg forstår det betyr dette at windows fink klarer å loade driverene etter oppstart, men fryser om den prøver å loade dem under oppstarten. Merkelig oppførsel... :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...