Gå til innhold

Kjøp av ny pc, trenger hjelp. ca 7k

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal bygge meg ny pc nu. Så da lurer jeg på hva dere syns om dette oppsettet? Skal bli brukt til gaming og det vanlige. Har ca 7k til rådighet.

post-51324-1264708624.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var ikke særlig bra..

du velger både en døende sokkel og RAM, og jeg ser ikke noen andre deler, noe som tyder på at du har planer om å bruke noe du har fra før..

er jo lite vits å legge penger i ny rask cpu til en gaming maskin, om du kommer til å dytte en et 2-3 år gammelt grafikkort du har liggende...

post hva du har fra før, og så får vi se om du har noe som kan brukes :)

Skrevet

syntes den var dårlig jeg...

OCZ psuer er ikke rimelig gode, og er kjent for å bråke MYE

og det er også et litt dårligere HK..

kabinettene til lancool er bra, men cm690 er rimelig godt likt det også

Skrevet

Dårlig? For noe tull. Den er jo nesten klin lik ditt oppsett, bare inkl. en Samsung F3-disk.

Greit at OCZ-PSUer kanskje ikke er de stilleste i verden, men den holder i massevis. HK'et er det rom for å oppgradere, hvis du ser at prisen er nesten nede på 6k (!) uten HDD.

Dessuten passer ikke bakplaten på CM690 AM3-sokler. Skal du bytte CPU-kjøler er du pent nødt til å ta ut hele HKet. Ikke noe dårlig kabinett likevel.

Men nesten alt er billigere på netshop, se bare på prosessoren! Oppgrader til samme/bedre HK enn du valgte og en annen PSU og prisen er fortsatt lavere.

Å si at oppsettet er dårlig er useriøst sludder.

Skrevet

Begge de oppsetta er gode, hehe, til 6,5 er det ikke mulig å gjøre det bedre en karen i den tråden du linket til (easy), men til 7 k, så gjør veslengen det riktig, han velger hk med crossfirestøtte, og psu kraftig nok til å drive det. Og samt rom for phii 965, 125w som har bedre klokkerom og bedre minnekontroller.

Det er slikt med å sette opp rigger, er utrulig mye en kan gjøre for 500 kr ekstra.

Men out of the box i spill vil det ikke være forskjell på oppsetta.

Skrevet

For å få samme spilleytelse må du opp noen hundre, for å få like god cf support som det veslengen sitt oppsett gir deg snakker vi flere hundre, og da, kan du like godt peise på med radeon 5870, intel kan ikke konkurere på dette prispunkt. Så det blir rett og slett bare å betale mer for mindre spilleytelse, dårligere oppgraderingsmuligher osv.

Skrevet

du betaler sinnssyk pris for HK spør du meg.. spesielt med 5770 som grafikk.. om du så kjører CF med 5770 så vil du ikke få noe mer ytelse en gigabyte korte jeg har satt opp til 600kr mindre..

RAM er bra, men om du ikke skal klokke en del så kan du like gjerne ta value ram og spare 200kr til der

Skrevet (endret)

Det du satte opp nå er en god allround rigg, men veslengens oppsett er 30-40 bedre i spill. like så god til alt annet.

radeon 5770, hører ikke hjemme i en gamerigg til denne prisen.

Gamerigg til denne prisen finner vi radeon 5850, så cpu som kan drive det.

Hold deg til hva veslengen satte opp. Rene tall er at veslengens oppstt gir deg 30-40% bedre spille ytelse.

Edit;

Beste oppgradering du kan gjøre for det oppsetet er til 790fx chipset. Ca 4-500 ekstra, det du da får er ca 5-18% bedre ytelse ved crossfire av 5850.

Edit:

Vselengen, overklokking er ikke avhengig av ram når det gjelder black edition fra AMD, det er fri klokkegenretor

, det er egen programbare for dette , Amd Overdrive. Det er med itel rigger ved låst klokkegenrator du trenger å tenke på dette.

Endret av Osse
Skrevet

Sånn da har jeg fått redigert oppsettet.. Hva syns folk om dette ?

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Chieftec Super Series 750W Modulær

Antec Nine Hundred Two

Nec AD-5240S

Club3D Radeon HD 5850

Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB

Gigabyte GA-790XTA-UD4

Liker mye bedre asus HK men hvilket egner seg best?

Skrevet

Helt greit oppsett, forskjellen mellom phii955 og phii965 125 rev c3 som veslengen har i sitt oppsett er som følger, skal du overklokke så klokker phii 965 ca 2-300 mhz bedre, til rund 4-4,2 ghz, i tillegg har den forbedret minnekontroller, takler 4 minnebrikker bedre med høyere frekvens.

Men netshop har phii 955 til 1157 så prisdifferansen hos netshop tilsier ta phii955, mens prisforskjellen hos komplett er for liten, her gir det mer for penga å ta phii 965.

Det er sjelden jeg ser bedre oppsett en de to systemene , til 6,5 k er systemet i tråden easy linket til meget godt, til 7 k er systemet veslengen linket til meget godt,du kan imidlertid sansyligvis spare et par hundre på å gå til amentio, sette tilsvarende opp, men skal du ha phii955 så er netshop rimligst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...