Gå til innhold

Ny pc til gaming o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bytt ut skjermkortet med en radeon 5850 eller 5870 ;)

 

Noe begrunnelse/utdypning?

 

er egentlig ikke så særlig fan av ati kort pga dårlig erfaring fra 2 andre kort jeg har hatt fra ati.. + jeg savner digital vibrance funksjonen som alle nvidia kort har...

Endret av EmperiuM
Lenke til kommentar

ati yter bedre og koster mindre, enkelt og greit.

 

vist det er gaming pc du er ute etter er det ALT for mye feilprioritering ute å går

 

du kan ta en titt på dette oppsettet, en MYE bedre gaming rigg. Velg kabinettet og cpu-kjøleren du vil ha

 

i7 920 er ingen gaming cpu

 

12GB minne er unødvendig og dyrt. 4GB holder for det aller meste

 

GTX 285 er utdatert og overpriset

Endret av areah
Lenke til kommentar

til gaming har skjermkort første prioritet, deretter velger man komponenter som kan dra dette skjermkortet uten å bli flaskehals, og den prosessoren jeg satt opp er den som drar hd5970 BEST, den er også amd sin toppmodell.

 

vist du synest 5k for skjermkortet blir galskap kan du se på dette kortet

 

prosessoren er ikke "hovedkomponentet" i en gamingmaskin.

 

men vist du ønsker å betale 3000 kr for MINDRE gaming ytelse så skal jeg ikke diskutere. :nei:

 

bruk heller de pengene på å kjøpe ssd-harddisk, noe som faktisk hjelper på gaming ytelsen. :thumbup:

 

hd5970 er det BESTE av det beste på skjermkort-markedet idag.

Lenke til kommentar
hd5970 er det BESTE av det beste på skjermkort-markedet idag.

 

Har de ikke leveringsproblemer på dette kortet? Er kanskje verdt og nevne at rivalen Nvidia lanser en serie nye kort om ubestemt men ikke altfor lang tid?

 

 

er det AMD sin prosessor som er best til spill idag? Hvordan er ytelsen i forhold til en i5 750 på samme ghz? (har klokket min til 3.4 på standardkjøler uten problemer)

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

det er ikke like store leveringsproblemer lenger, men kan være litt vanskelig å få tak i.

 

Nvidia kommer med nytt kort, men jeg spår att den kommer i mai og kommer til å koste skjorta (kan hende at dette ikke blir fakta, men det er min spådom)

foreløpig er det ingen som vet om denne blir bedre eller dårligere enn ati sine toppkort.

 

overklokking har ikke mye å si for spill, og Phenom II 965 drar noen få fps mer ut av ati sine kort enn intel i høg oppløsning. og for ett hk til 1300 kr får du full crossfire støtte. noe intel ikke har til den prisen.

 

forskjellene er marginale, men siden intel har så dominerende posisjon i markedet anbefaler jeg nesten aldri intel, uten konkurranse på markedet kan det bli store konsekvenser.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ha 12GB RAM? Har ikke lest alle postene, men 4/6/8GB holder i massevis. Kjøp i5-750, i7-860 eller AMD PHII X4 965 BE til gaming.

 

Har du ikke planer om å kjøpe et skjermkort til heller, så kjøper du Corsair HX 650W. Holder i bøtter og spann. Den er på tilbud hos komplett.

 

Kjøper du en gamingmaskin til 15k investerer du i skjermkort. 5870 er valget, med mulighet for 5970. Pass på at du har skjerm(er) som er gode nok også.

 

Cheers

Lenke til kommentar
overklokking har ikke mye å si for spill, og Phenom II 965 drar noen få fps mer ut av ati sine kort enn intel i høg oppløsning. og for ett hk til 1300 kr får du full crossfire støtte. noe intel ikke har til den prisen.

 

Hva med MSI's GD65 som jeg har selv? Koster rundt 1300,- og kommer med SLI & Crossfire støtte med Intel 1156 plattform. Clicky til hovedkortet jeg snakker om. Hva mener du med "full" Crossfire støtte?

 

Har aldri hørt at AMD får flere FPS ut av ATI før... kan det dokumenteres? Eventuellt forklares, regner med det har noe med ATI/AMD samarbeidet og gjøre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
overklokking har ikke mye å si for spill, og Phenom II 965 drar noen få fps mer ut av ati sine kort enn intel i høg oppløsning. og for ett hk til 1300 kr får du full crossfire støtte. noe intel ikke har til den prisen.

 

Hva med MSI's GD65 som jeg har selv? Koster rundt 1300,- og kommer med SLI & Crossfire støtte med Intel 1156 plattform. Clicky til hovedkortet jeg snakker om. Hva mener du med "full" Crossfire støtte?

 

Har aldri hørt at AMD får flere FPS ut av ATI før... kan det dokumenteres? Eventuellt forklares, regner med det har noe med ATI/AMD samarbeidet og gjøre...

ATI/AMD samarbeid? Strengt talt samme bedrift, så det er ikke annet enn logisk at de optimaliserer det for hverandre. Det er nok en grunn til at oppsett med Phenom 965 BE slår som regelt i7 920 i fleste spill, til en mindre pris. Grunnen er simpelt at de ville vært dumme vist de ikke utnyttet fordelen de har.

 

Gidder ikke å begynne og linke til reviews osv, dette kan lett googles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...