Gå til innhold

Håndleddskade etter trening (overbelastning?)


-GrAvYy

Anbefalte innlegg

Mye tyder på at dette er en overbelastningsskade ettersom jeg tror den kommer fra benkpress. Da jeg begynte å løfte mer og mer, begynte jeg å kjenne smerter i leddet. Nå kan jeg ikke ta det uten å kjenne smerter. Smertene kommer når jeg bøyer håndleddet (slik du bøyer det da du tar push-ups) og legger press på det. Jeg har sluttet med øvelser hvor jeg må bøye håndleddet på denne måten, men det ser ikke ut til å gå bort da heller. Ofte når jeg har begynt å merke mindre til skaden, dukker den bare plutselig opp igjen en dag selvom jeg ikke har bøyd håndleddet og lagt press på det.

 

Noen som har peiling på hva dette kan være, og har noen forslag til øvelser eller noe i den duren for å bli kvitt dette? Kjedelig å ikke kunne ta push-ups eller benkpress uten å føle smerte og fremme skaden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en senebetennelse... Har hatt det selv, og en av vennene mine har hatt det. Han gikk til legen og fikk beskjed om å ikke gjøre noen øvelser som belaster det på ca. 5-7 dager, også gikk det over. Jeg tror det er viktig at det blir bra igjen før du fortsetter slik at det ikke blir kronisk.

Lenke til kommentar
Det kan være en senebetennelse... Har hatt det selv, og en av vennene mine har hatt det. Han gikk til legen og fikk beskjed om å ikke gjøre noen øvelser som belaster det på ca. 5-7 dager, også gikk det over. Jeg tror det er viktig at det blir bra igjen før du fortsetter slik at det ikke blir kronisk.

Vil det si ingen trening i det hele tatt hvor du bruker hendene? Eller bare øvelser der du må bøye håndleddet? For har ikke trent noe som gjør vondt for håndleddene i det hele tatt på langlang tid, men går fortsatt ikke over. Skjønner ikke greia :p

Vil liksom ikke gi seg. Vært sånn frem og tilbake kanskje et år snart. Kommer og går selvom jeg ikke gjør noe som er vondt for leddet.

Lenke til kommentar

Tar du benkpress med tommelen på samme side som resten av fingerene, eller har du tommelen rundt stanga sånn at den sitter "låst" ?

 

Forskjellen blir at med tommelen bak så blir håndleddet bøyd akkurat som i en push up...men hvis du har tommelen i riktig posisjon, altså foran, så vil håndledda være strake når du kjører benk, ergo ingen smerte. Har en kompis som hadde akkurat sånne smerter, bytta grep på benk...boom, ingen smerter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...