Gå til innhold

Kommer det noen nye mmos snart?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tidligere spilt WoW (mest aktivt) og en rekke andre mmo spill slik som guildwars, aion, Anarchy online og age of conan.

Etter at jeg gikk lei av WoW rundt da wrath of the lich king kom ut, har jeg vært på leting etter noe friskt. Etter en kjapp uke med AoC klarte jeg ikke mer. Etter noen uker med aion skjønte jeg at det kom til å ta altfor mye av tiden min å bli god. Guildwars kan vel nesten ikke ses på som et mmo engang, men jeg prøvde no det og.

 

Så det jeg lurte på er om det er noen som planlegger eller om det alleredet er et spill som har en "åpen" verden slik som wow? Den åpne verden til wow var en stor turnon for meg, og alle dem andre spillene er jo ikke i nærheten engang. Jeg gledet meg til aion fordi jeg trodde the abyss skulle bli et stort åpent området, men det tok knappe 10 minutter å fly rundt hele greia. Det som minner meg mest om wow i form av åpen verden er jo anarchy online og det spilte jeg for 8 år siden.

 

Takk for at du tar deg tid til å svare =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene så langt. Sjekket ut Secret world, og det ser ut som et friskt pust i mmo verdnen. HoWeVer! Det er ingen release date enda, så her må jeg sannsynlihvis vente i minst 6 mdn og sannsynlighvis i over 12^^

 

Alle svar blir verdsatt. (Bortsett fra flame og offtopic)

Lenke til kommentar

Star Trek Online lanseres 2. februar tror jeg. Det er veldig instance basert, like mye eller mer enn AoC synes jeg. Basert på min lille open-betatest i helga vil jeg ikke anbefale STO selv om du er stor Star Trek-fan.

 

Spill med stor åpen verden uten loadscreens er det i dag få av. WoW er nesten den eneste. Nyere mmos ser ut til å ha mer instancing og dermed tillate bedre grafikk også.

 

Hvis du vil ha et mmo med en stor verden (men med korte loadscreens mellom hver sone) og alle spillere i ett univers kan du prøve EVE Online.

 

Selv venter jeg mest i spenning på the old republic og the secret world, men jeg mistenker spesielt at TSW wil være instancebasert etter Funcoms tidligere mereritter. TOR er jeg mer usikker på hvor mye instance basert den er, men siden Bioware reklamerer for de ulike planeter vi skal kunne besøke blir det nok en del loadscreens der også. Hvis planetene der blir like store og åpne som i SWG blir det veldig bra.

Lenke til kommentar

STo er forferdelig instance basert, ødelegger nesten mere en det forferdelige ground combat delen som de har bomma på helt. Space delen av spillet er vedlig dig tho. Men avbestilte min pre-order.

 

Etter å ha spillt WoW er jeg alt for kresen til å sitte å kaste bort tid på halv-gjennomtenkte døgnflue projekt. AoC er hitils det eneste MMOet etter WoW sin release jeg har greid å bruke tid på, og jeg mener etter alle patchene og fixene er fortsatt en av de få MMOene på markedet som er værd å spille, det er dog også instance basert, men ikke så fryktelig som STo. SWtor kommer ikke ut før neste år, så det er nok bare å smøre seg med tolmodighet, eller fyre opp WoW igjen :p

Lenke til kommentar

Global Agenda er vel i betafase nå. Ser ganske greit ut.

Fallen Earth kom en gang i fjor, tror de har gratis trial.

Star Trek Online avslutter vel sin beta snart, og er klar for release.

Darkfall Online kom for litt under et år siden, sømløs verden, sandbox.

Mortal Online er vel også i en betafase, og kommer vel om ikke altfor lenge?

Ellers har du Champions Online og City of Heroes som kan være verdt å ta en titt på?

Lenke til kommentar

Jeg har alleredet spilt eve (spilte det siden 2004 og var en av vetranene) Og har da gjort det meste som man kan gjøre i spillet. Kanselerte accounten for omtrent to mnd siden og savner det ikke.

Jeg har ikke lyst til å plukke opp wow igjen, først og fremst fordi det er blitt så fryktelig dårlig og ubalansert på PvP siden (Ja jeg er en stor fan av god pvp)

STo ser veldig lite fristende ut, dessuten har jeg aldri vært en star trek fan (filmen som kom nå nylig var litt kul)

Desverre har jeg store vanskeligheter med å se hvordan et star wars spill kan bli et godt mmo spill. Jeg mener... Ifølge alle filmene jeg har sett av star wars så burde jo alle som roller jedi eller sith knuse alt og alle.

 

Takk for alle svarene så langt. (holder en liten knapp på TSW fortsatt, siden hele greia virker ganske annerledes)

Flere spill jeg burde sjekke ut? Jeg setter pris på alle seriøse svar =)

Lenke til kommentar

Lord of the Rings Online har en stor, åpen verden og er absolutt å anbefale.

 

Jeg har spilt Star Trek Online en god del i betaen, men gadd ikke fokusere for mye på det da alle karakterene ble slettet i går da betaen endte. I stedet har jeg forhåndsbestilt og får starte på fredag. Dere andre må nok vente til 2. februar.

 

Selv elsker jeg STO. Greit, det er instanser, men det er svært kort loadingtid, og en stor, åpen verden hadde vært umulig om du skulle dra fra verdensrommet og ned på alt mulig av planeter uten loading. Kampene er morsomme både på bakken og i rommet, og grafisk ser det bra ut. :)

 

DC Universe Online kommer "tidlig 2010", så det er nok rett rundt hjørnet. Aner ikke om det er en stor, åpen verden, men det høres interessant ut. Marvel Universe Online er så vidt jeg vet også under utvikling etter å ha vært kansellert flere ganger.

Lenke til kommentar
Takk for alle svarene så langt. (holder en liten knapp på TSW fortsatt, siden hele greia virker ganske annerledes)

Flere spill jeg burde sjekke ut? Jeg setter pris på alle seriøse svar =)

Jeg mener du burde sjekke ut Darkfall Onlie. Sandkasse og du kan gjøre nesten hva du vil. Slagene blir utkjempet med alt fra 1-200 spillere på hver side (men sliter litt med optimalisering hvis du ikke har NASA-pc når det er store kamper). Ta byer, seil med skip for å ødelegge byer, vær en som lager ting, vær en diplomat, vær en leder for halve serveren. Kun fantasien setter grenser :wee: .

Jeg liker grafikken, men det er veldig subjektivt. Anbefaler at du sjekker litt videoer på youtube og ser hvordan det er, ellers ligger det ganske greie guider for nye karakterer ute.

Lenke til kommentar
Du bør vel nevne at Darkfall kun har PvP servere? Ikke alle som liker sånt, vettu. ;)

Trådstarter sluttet med WoW pga ubalansert pvp, og han liker pvp. Det at han har vært veteran i Eve (hvis jeg ikke bommer helt, så er det full loot der og?) tyder på at han tåler å dø og miste alt han har på seg.

Lenke til kommentar
Takk for svarene så langt. Sjekket ut Secret world, og det ser ut som et friskt pust i mmo verdnen. HoWeVer! Det er ingen release date enda, så her må jeg sannsynlihvis vente i minst 6 mdn og sannsynlighvis i over 12^^

 

Alle svar blir verdsatt. (Bortsett fra flame og offtopic)

 

Med tanke på hvordan det går med funcom for tiden tror jeg aldri vi vil se noe til Secret World.

 

"Allods" er et nytt mmo som kommer snart. Vet ikke så mye om det, og det skal bli gratis. Så hvem vet hvor bra det faktisk blir.

Lenke til kommentar

Ja, det med funcom er kanskje sant, men det kan jo også hende at de har lært fra sine feil og ikke realeser TSW før det er ferdig polished. Konseptet med AoC var jo utrolig bra, bare synd at spillet var et stykke fra ferdig før det ble releasa.

 

Og med tanke på å miste alt "loot" ect i EvE så er jeg vant til det, men hvis man blir tvunget til å gjøre pve for å få tilbake alt gearet igjen (raids og haugevis med dungeons slik som det var i wow) så er det ganske uinterresant. Er det slik darkfall er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...