Gå til innhold

Alternativ til Proffnett


Anbefalte innlegg

Vi har i dag på arbeidsplassen et tyvetalls telefoner i bruk.

 

For å ha sentralbordet betjent hele døgnet har vi satt opp telefonene slik at det ringer normalt på dagtid inn til kontoret, og utenom åpningstid og i helgene så skal dette gå ut til utvalgte telefoner.

 

I dag bruker vi Proffnett fra telenor og dette er veldig uryddig. Først og fremst fordi vi kun kan ha maks opp til 7 telefoner i hver gruppe, og vi må la det viderekoble til en og en gruppe. Derfor kan kunder oppleve at telefonen må ringe lenge før de komme igjennom.

 

Opplever også at det er en del "bugs" i programvaren deres og må holde tunga rett i munnen hver gang jeg skal inn å gjøre endringer.

 

Det må da finnes noen bedre alternativer? Ønsker i hovedsak og kunne legge til så mange nummer som mulig, slik at de som har vakt og har på jobb telefonen sin får anrop dersom telefonen deres er på. Men gjerne to grupper slik at når ingen i gruppe en svarer, så kan den gå over på gruppe to som gjerne er noen utvalgte private nummer.

 

Noen som har tips og komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Via åpne grensesnitt, såkalte API-er (Application Programming Interface), kan utviklingspartnere knytte funksjonalitet i Mobilt Bedriftsnett sammen med egne applikasjoner. Dette åpner for en helt ny verden av innovative løsninger.

 

Ved å knytte bedriftens mobiler sammen i et mobilt bedriftsnett oppnår man bedre samhandling og effektivitet. Din bedrift vil verdiøke eksisterende hussentral ved at mobilene kan håndteres av sentralbordet på samme måte som andre interne linjer, med full oversikt og status på om den enkelte er ledig. Dette gir bedre oversikt og bedre kundebetjening!

 

Les mer: Mobil bedriftsnett

 

Vær dog klar over at Telenor legger opp til Symbian-applikasjon på hver telefon for at dette skal funke. Den er dessuten ikke helt ferdig utviklet ennå.

Endret av -M-
Lenke til kommentar

Disse løsningene, hos Telenor, vil vel egentlig aldri være helt ferdigutviklet? Med dette så mener jeg at tjenesten vil utvikle seg etter behov.

 

Løsningen jeg setter pris på, er at jeg ser hvem som ringe selv om jeg ikke har nummeret i kontaktlisten min. Mobilt Bedriftsnett inkluderer 1881, og forteller deg alt fra navn, adresse og eventuelt firma på innringer.

 

Fase to, som inkluderer de mest omfattende løsningene er vel rett rundt hjørnet nå?

Lenke til kommentar

Jeg vil ihvertfall påstå at Telenor Proffnett slår de andre leverandørene på overføring av samtale til annen abonnent.

 

Synes det virker mye enklere å taste ##nummer# og kunne legge på før eller etter mottaker svarer, i motsetning til de Netcom og Network Norways løsninger med å sette på vent, ringe opp og gjøre krumspringer i telefonmenyen før samtalen settes over.

Men nå har jeg verken prøvd Netcom, Network Norway eller Telenor Mobilt Bedriftsnett, og det er jo bare en liten del av tjenesten (selv om det er viktig at den fungerer og er lett å bruke).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...