Gå til innhold

Kan man fikse 3.5mm jack?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg klarte å bøye denne 3.5mm jacken her når pcen ramla i golvet (laptop). Har prøvd å bruke makt og bøye den tilbake, men det fungerer ikke. Det er også uaktuelt å kjøpe et nytt headsett da dette koster ganske så mye.

 

Her er bilde:

 

574658.jpeg

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse denne? Må jeg levere den inn en plass?

 

*edit:

 

Har også problemer med 3.5mm-inngangen på PCen. Når jeg plugger inn et headsett så hører jeg lyden i headsettet, men lyden kommer også fra PCen, i tillegg får jeg ikke opp den lille boksen som sier at et headsett er koblet til. Noen som vet hva jeg kan gjøre med det problemet?

 

mvh

Endret av Rodrigues
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om det er så lett og få til slikt nå for tiden, er ikke så mye elektronikk reperasjon i moderne dager men kan jo hende de vet noe nede på en random hifi butikk elns?

 

Ellers om det er noen som driver og selger rein elektronikk etc i nærheten :p

 

 

I værste fall så søk på google eller wikipedia etter hvordan du lodder en sånn jack og kjøp loddetinn og enkel loddebolt på biltema.

Lenke til kommentar
Spørs om det er så lett og få til slikt nå for tiden, er ikke så mye elektronikk reperasjon i moderne dager men kan jo hende de vet noe nede på en random hifi butikk elns?

 

Ellers om det er noen som driver og selger rein elektronikk etc i nærheten :p

 

 

I værste fall så søk på google eller wikipedia etter hvordan du lodder en sånn jack og kjøp loddetinn og enkel loddebolt på biltema.

 

Ok. Takk for svar:)

Lenke til kommentar

Lodding er den enkleste sak i verden.

 

1. Finn ut hva som skal hvor.

2. Hvis punkt en feiler; prøv å feil et par ganger til det blir riktig.

3. Jeg synes det er lettere å få kontakt med tinnet hvis man tar litt tinn på ledningene først. Ikke mye som skal til her.

4. Varm opp godset. aka loddepunktet på minijacken.

5. Før ledning bort til der du skal lodde og tilsett lodde tin. Hold loddebolten der til ting biter.

6. Ta vekk loddebolten og la ting kjøle seg ned. Og voila du har loddet din første ledning fast.

7.Gjenta de andre punktene for de 2 andre ledningene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...