Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

To spørsmål før bilkjøp


Bane

Anbefalte innlegg

Første spøsmål: Faren min skal bytte bil. Han skal kjøpe nybil og jeg vil passe på at han får mest bil for pengene. Er villig til å bruke opptil cirka 230.000kr men ikke mye mer så han har egentlig ikke lyst til å punge ut for en Golf slik jeg anbefalte. Har sett litt på Renault Megane Sport Tourer, men er ikke helt sikker på den. Den nye Lanceren liker jeg ikke designet på, og har ikke spessielt lyst på en Opel Astra. Noen her som vet om noen bra valg jeg burde sjekke ut?

 

Andre spørsmål: Om veldig kort tid kommer jeg til å ha tatt lappen og etterhvert håper jeg på å kjøpe min første bil. Jeg ønsker en bil som kan brukes et par vintre, har lite sannsynlighet for å havne på verksted (bensingjerrig er alltid et pluss), og som har manuelt gir. Desverre kommer jeg nok til å ha et budsjett på under 20.000kr. Noen som vet hvilke merker/modeller jeg burde holde øye med?

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en bil som er lett å få solgt til en grei pris, Renaulten diskvalifiserer muligens der. Ville nok heller ha satset på Lanceren da eller en Mazda. Mazda 6 synes jeg er i grunn lite komfortabel, men man uansett prøve det selv.

 

Eldre Toyotaer er muligens driftssikre, men unngå alt som heter rustfjerner. Hvis ikke så har du ikke bil lenge.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Ja det er det som er med Meganen, den faller en del i pris. Faren min skal kjøpe nybil ja, og han er ute etter 5-dørs kombi/liten stasjonvogn. Glemte og si det til å starte med.

 

Mazda 626 så spennende ut. Skal holde utkikk etter pent brukte sånne i mitt område. En av de viktige tingene for meg er at bilen (til tross for at den er fra 90-tallet) starter i -20. Toyota har godt rykte på sin driftsikkerhet så de skal jeg også passe på å legge merke til. Hva med en '99 Colt? Liker utseende på dem.

Endret av Bane
Lenke til kommentar
Skifte skiver og bremser må man nok regne med å skifte på alle bilene i den prisklassen. Et godt tips er jo å se om Biltema har billige deler til bilen.

 

både biltema og mekonomen har deler helt ned til 1/4 av prisen som fungerer like godt som originale og når bilen heller ikke er dyrere en den prisklassen er det heller ingen grunn i utgangspunktet å betale dyrt for delene..

Lenke til kommentar
Skifte skiver og bremser må man nok regne med å skifte på alle bilene i den prisklassen. Et godt tips er jo å se om Biltema har billige deler til bilen.

 

både biltema og mekonomen har deler helt ned til 1/4 av prisen som fungerer like godt som originale og når bilen heller ikke er dyrere en den prisklassen er det heller ingen grunn i utgangspunktet å betale dyrt for delene..

 

Biltema sine deler fungerer ikke like bra som orginaldeler, det fikk jeg erfare da jeg skulle bytte kalippere på min 626.

De var feilstøpt, så de ikke gikk over klossene i det hele tatt. Det manglet en skråkant, som var på de orginale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...