Gå til innhold

XP 2500+ problemer...


oc88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gå inn i bios og endre til riktig hastighet, dette må gjøres første gang du starter opp med en ny prosessor, går det ikke så ta og oppdater bios og prøv igjen

 

???

 

Det der skjønte jeg ikke.... Hva skal jeg endre.... Må jeg flashe BIOS???

Lenke til kommentar
gå inn i bios og endre til riktig hastighet, dette må gjøres første gang du starter opp med en ny prosessor, går det ikke så ta og oppdater bios og prøv igjen

 

???

 

Det der skjønte jeg ikke.... Hva skal jeg endre.... Må jeg flashe BIOS???

 

neida. du trenger bare å gjøre det jeg sa i sted. det han mente med at dette skjer når det er en ny prossesor, er at når du putter inn en ny en, blir cpu speed satt på en default, som er mindre enn det den egentlig skal stå på pga av sikkerhetsmessige grunner.

Lenke til kommentar
gå inn i bios og endre til riktig hastighet, dette må gjøres første gang du starter opp med en ny prosessor, går det ikke så ta og oppdater bios og prøv igjen

 

???

 

Det der skjønte jeg ikke.... Hva skal jeg endre.... Må jeg flashe BIOS???

 

neida. du trenger bare å gjøre det jeg sa i sted. det han mente med at dette skjer når det er en ny prossesor, er at når du putter inn en ny en, blir cpu speed satt på en default, som er mindre enn det den egentlig skal stå på pga av sikkerhetsmessige grunner.

 

(du har nesten det samme som meg jo ;-))

 

Skal jeg gå inn i BIOS endre fra 100mhz til 166mhz på prosessoren?

 

Minnet kjører på 200 mhz.. Skal det ikke kjøre på 400mhz... Hva skal jeg endre på?

Lenke til kommentar

(du har nesten det samme som meg jo ;-))

 

Skal jeg gå inn i BIOS endre fra 100mhz til 166mhz på prosessoren?

 

Minnet kjører på 200 mhz.. Skal det ikke kjøre på 400mhz... Hva skal jeg endre på?

 

ja. det har jeg.

 

ja. du finner det på advanced noe tror jeg. husker ikke helt nå.

 

minne skal kjøre på 200.

Lenke til kommentar
skal jeg skrive:

 

CPU external freq.  166mhz

 

ja. du kan velge mellom 100,133,166,200. ikke sant?

du skal velge 166.

 

når du gjør dette gjennkjenner hovedkortet cou'en din som en XP2500+ neste gang du starter opp.

'

 

 

Det gikk.... XP 2500+ sa maskina nå... takk takk... Hva slags instillinger har du på minne og CPU.. siden vi har likt mener jeg

Lenke til kommentar
skal jeg skrive:

 

CPU external freq.  166mhz

 

ja. du kan velge mellom 100,133,166,200. ikke sant?

du skal velge 166.

 

når du gjør dette gjennkjenner hovedkortet cou'en din som en XP2500+ neste gang du starter opp.

'

 

 

Det gikk.... XP 2500+ sa maskina nå... takk takk... Hva slags instillinger har du på minne og CPU.. siden vi har likt mener jeg

 

jeg kjører minne på 200mhz.

og jeg kjører cpu på 200*10, men med en ganske høg temperatur (60 grader). jeg skal kjøpe meg ny cpu vifte snart, så jeg får se hva jeg klokker den til.

 

men du kan jo laste ned 3dmark03 og kjøre den. jeg fikk 4381 poeng. da har du noe du kan sammenlikne med.

Lenke til kommentar

Nei og nei og nei ;)

 

Du må da i alle fall lese hva som står, hehe:

Get all the goodies - go Pro!

 

When you have downloaded your free version of 3DMark03 (with limited functionality), we highly recommend that you purchase the 3DMark03 Pro license ($39.95USD) in order to get all those amazing Pro features, tests, options, and online services enabled!

 

Bare å laste ned, men får flere "muligheter" om man kjøper en lisens.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...