Gå til innhold

NAT og Steam portene åpne - NAT Strict


Anbefalte innlegg

Jeg har åpna portene:

* 1500

* 3005

* 3101

* 27000 - 27050

* 28960

Testa dem med PFPortChecker (http://portforward.com/help/portcheck.htm). Står alle er åpne. Har ingen firewall verken på router eller PC.

 

Router: ZyXEL P-2602HWT-F3

 

Jeg har også testa hvilke porter som faktisk blir brukt av MW2, og det er ikke akkurat de portene jeg forventet... Er helt tilfeldig?

 

Slik tester du hvilke porter MW2 bruker:

Kjør spillet

Alt+Esc ut

Åpne Task Manager (Ctrl+Shift+Esc)

"View" fra menyen

"Select Columns..."

Hukke på "PID (Process Identifier)"

Finn PID for iw4mp.exe

Gå inn i CMD

Skriv "cd %userprofile%\desktop"

Skriv "netstat -ao 2 | find "PID" > porter.txt" (PID = den PID du fant for iw4mp.exe)

Ikke lukk cmd, den "spiller inn" porter som blir brukt nå

Spille litt

Etterpå åpne ports.txt som ligger på skrivebordet

Der kan du se hvilke porter iw4mp.exe prøver å bruke

 

Slik så det ut hos meg:

UDP 0.0.0.0:28960 *:* 4228

UDP 0.0.0.0:62396 *:* 4228

UDP 0.0.0.0:62398 *:* 4228

UDP 0.0.0.0:28960 *:* 4228

UDP 0.0.0.0:62396 *:* 4228

UDP 0.0.0.0:62398 *:* 4228

UDP 0.0.0.0:28960 *:* 4228

UDP 0.0.0.0:62396 *:* 4228

altså bruker den 28960 (som jeg regnet med) men også 62396 og 62398...

 

Neste gang fikk jeg:

UDP 0.0.0.0:28960 *:* 2008

UDP 0.0.0.0:53838 *:* 2008

UDP 0.0.0.0:53840 *:* 2008

UDP 0.0.0.0:28960 *:* 2008

UDP 0.0.0.0:53838 *:* 2008

UDP 0.0.0.0:53840 *:* 2008

altså 28960 (som forventet) men også 53838 og 53840...

 

Er umulig å åpne porter til dette spillet når den konstant bruker forskjellige porter...

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort nøyaktig det samme som deg ToTTy.. og jeg har akkurat samme router. Første gang jeg åpnet portene var det Open i spillet i et døgns tid, før den ble strict igjen. Prøvde ut De sakene du sa i posten din og jeg fikk opp de portene du listet + noen fler etterhvert. Etter hva jeg har funnet på nettet så er det mange som har NaT problemer med den router boksen. Så jeg har bestilt ny, fra et annet merke.

 

Jeg vil gjerne kunne ha open, for å kunne invitere venner og hoste spec ops etc. Så i mine øyne så er det Router boksen som ødelegger. Har prøvd alt, har åpnet i firewallen, åpnet portene, og sjekket at de er åpne med et program jeg lastet ned.

Lenke til kommentar

Den parten som har strict på NAT, kan ikkje ha party. Men desverre har MW2 ikkje vert open sjølv om porten er open. Men ofte har det hjulpet og restarte Mw2.

 

Vanligvis hjelper det med å sette på Upnp på rutern men av og til må litt meir drastiske tiltak.

 

Når eg speler med vennegjengen er eg oftest party leader pga. bra nettlinje og at eg har opnet desse portane.

Lenke til kommentar

Kan kanskje virke sånn ja, men opplever at det også kan være litt feil å påstå, Tj-nome.

 

Det som er merkelig er at to av vennene mine ikke klarer å joine mitt party, mens de fleste andre klarer det.. :wallbash:

Den ene av disse to har strict, mens den andre har open. Syns ikke party-funksjonen fungerer som den burde i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Ok, gi meg 2 sec her.

 

Du har open NAT på Modern Warfare 2. Du har venner som kan joiner menst noen klare ikkje å joine i det heile.

 

Nett får at eg ikkje tenker feil, klare dei to vennene dine joine andre sine party? eller er dei restricted til alle party? og får opp joining game session atemp 1-2-3-4 osv...

 

Kan vere dei må opne ha aktiv Upnp på ruteren for at dei skal kunne joine party, Det kan også vere problem med at dei er blockert eller andre grunner ikkje kan joine din ip.

 

Først vill eg anbefale at dei prøve og aktivere Upnp på ruteren deirens. Av og til tar ting tid men oftest kan det fiksest med litt tolmodighet ;)

Lenke til kommentar

Ja de to vennene klarer å joine andre party, en av dem har til og med open. Skal sjekke opp i Upnp på ruterne, takk for svar ;)

 

Vi klarer jo å spille sammen, eneste er at da er vi avhengig av at spesifikke venner er online, i og med at det er dem vi kan spille i party med.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg har også et lite problem, jeg får ikke åpna port 28960, det kommer feilmelding hvor det står "internal error". alle andre porter får jeg åpna uten noen problemer. jeg har den zyxel boksen jeg også. jeg har prøvd det meste, men det ser ikke ut som det fungerer. hadde vært fint med svar fort siden jeg ikke får spilt med venner pga det.

Endret av murisletic91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...