Gå til innhold

Stor forskjell på canon og sigma sin 70-200


Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver nå og vurdere meg ny tele. Er veldig nære å gå for sigma sin, den har jo 2.8, kan jo være kjekt.

Men hvor mye bedre er canon sin? Er det verdt å gå over til canon og 4 istedet for sigma sin 2.8. Skal til USA - vestkysten om en liten stund. Tenkte kanskje å handle da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Driver nå og vurdere meg ny tele. Er veldig nære å gå for sigma sin, den har jo 2.8, kan jo være kjekt.

Men hvor mye bedre er canon sin? Er det verdt å gå over til canon og 4 istedet for sigma sin 2.8. Skal til USA - vestkysten om en liten stund. Tenkte kanskje å handle da.

Jeg har Sigma 70-200, og den er jeg utrolig fornøyd med.

Her er eit bilde; https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=279237 jeg har tatt med den.

Endret av Kj-arne
Lenke til kommentar

Jeg har begge, dvs Canon 2.8L (uten IS) og Sigma 2.8. Bildekvalitetsmessig er det lite eller ingenting som skiller dem, hovedforskjellene er at Canon sin har bittelitt raskere og mye mer presis autofokus, Sigma sin har kortere nærgrense men sliter med frontfokusering. Jeg får nesten 100% perfekt fokus ved å skru AF microadjust til maks på kameraet, så om du har ett kamera som har mulighet for finjustering av AF er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...