Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverkskort til GamingPC som allerede er bygd


Anbefalte innlegg

Hei.. Det er veldig plagsomt å ha en nettverkskabel gående gjennom gangen :p Så jeg lurte på om noen hadde peiling på trådløst nettverk til min gaming pc? :) Det er vel ikke noe " Dette passer ikke med hovedkortet " eller lignende? Det er vel bare på velge et? Og det skal virke?

 

Og har dere eventuelt noen forslag? Skal være billig :p Men vil ikke irriteres over at hastigheten blir treg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. Det er veldig plagsomt å ha en nettverkskabel gående gjennom gangen :p Så jeg lurte på om noen hadde peiling på trådløst nettverk til min gaming pc? :) Det er vel ikke noe " Dette passer ikke med hovedkortet " eller lignende? Det er vel bare på velge et? Og det skal virke?

 

Og har dere eventuelt noen forslag? Skal være billig :p Men vil ikke irriteres over at hastigheten blir treg..

 

Hvilken type gaming er det snakk om?

MMPORG? FPS? eller noe annet som poker?

Lenke til kommentar
Hei.. Det er veldig plagsomt å ha en nettverkskabel gående gjennom gangen :p Så jeg lurte på om noen hadde peiling på trådløst nettverk til min gaming pc? :) Det er vel ikke noe " Dette passer ikke med hovedkortet " eller lignende? Det er vel bare på velge et? Og det skal virke?

 

Og har dere eventuelt noen forslag? Skal være billig :p Men vil ikke irriteres over at hastigheten blir treg..

 

Hvilken type gaming er det snakk om?

MMPORG? FPS? eller noe annet som poker?

 

Akkurat nå har jeg vel gått over til COD - Call of Duty ^^ Det krever jo ikke alt for mye da ;P Men det er ganske greit å ha et bra nettverkskort uansett. Ettersom det er en gamingPC. Den skal ta alt av spill på fullt idag, så plutselig går jeg over til andre spill også.

Lenke til kommentar

Jeg har Lyse internett. Omtrent det billigste? Jeg har rett og slett ikke peiling... Foreldrene mine har kjøpt det :p Hvor sjekker jeg hastighet osv...

 

Hmm? Hindringer? For å si det slik er det ikke mange metrene mellom rommet mitt og "Datarommet" hvor Lyse altibox greia henger. Det er i samme etasje.

 

Jeg har Windows 7

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Kan noen linke noe bra? :) 200kr høres greit ut (om du får noe veldig bra for det :p)

 

Og er det vanskelig å sette inni et trådløst nettverkskort, hvis jeg skal ha det istedet for USB ?

 

 

Kan også strekke meg til 300kr, om det er noe bedre :p

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe erfaring med internett.. Men er dette bra?

 

DealXtreme er billig vet jeg... og i den retningen der, får du vel noe veldig bra for 200-300kr?

 

Eller er det en du anbefaler?

 

Jeg har allerede http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 og en USB greie som fulgte med denne.. er dette brukbart? Eller er det mye bedre å få noe for 200-300kr?

 

Det der linksys greiene var til en gammel dritt PC... så har ikke sett så mye på det ;P

Lenke til kommentar

Når man handler småtterier tilsvarer prisforskjellen mellom nærmeste elkjøp og nettbutikk ca porto.

Routeren din er OK.

Å sette inn et pci-kort er så lett at selv mor kan gjøre det, men er ofte foretrukket grunnet at USB er en trang og travel kanal. Men som sagt, jeg er fornøyd med et billig Gigabyte usb-wlan. Rævva hastighet, men OK ping. Du kommer nok innom forumet igjen med lag-spikes, men kommer da til å få råd om å slå av Windows zero config.

Lenke til kommentar
Når man handler småtterier tilsvarer prisforskjellen mellom nærmeste elkjøp og nettbutikk ca porto.

Routeren din er OK.

Å sette inn et pci-kort er så lett at selv mor kan gjøre det, men er ofte foretrukket grunnet at USB er en trang og travel kanal. Men som sagt, jeg er fornøyd med et billig Gigabyte usb-wlan. Rævva hastighet, men OK ping. Du kommer nok innom forumet igjen med lag-spikes, men kommer da til å få råd om å slå av Windows zero config.

 

Så hva anbefaler du for 200-300kr? USB eller Nettverkskort? og kan du sende noe link? =P

Lenke til kommentar
Når man handler småtterier tilsvarer prisforskjellen mellom nærmeste elkjøp og nettbutikk ca porto.

Routeren din er OK.

Å sette inn et pci-kort er så lett at selv mor kan gjøre det, men er ofte foretrukket grunnet at USB er en trang og travel kanal. Men som sagt, jeg er fornøyd med et billig Gigabyte usb-wlan. Rævva hastighet, men OK ping. Du kommer nok innom forumet igjen med lag-spikes, men kommer da til å få råd om å slå av Windows zero config.

 

Det stemmer hovedsaklig når man ser på norske butikker.

DealExtreme sender kostnadsfritt.

Kjøper du for under 200,- så er det tollfritt også.

 

Her er billigste N standard usb kort:

http://www.elkjop.no/product/data/nettverk...ear-usb-adapter

 

Så her kan man spare over 100,- på å bestille hos DealExtreme, i tillegg så er det en ekstern antenne man kan koble til egne antenner på om signalet ikke er bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...