Tsjaizer Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 Lurer på hva som er forskjellen mellom 32 og 64 BIT i forhold til programvare (operativsystemet++) og generelt. Er det ene bedre enn det andre?
trrunde Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 32bit støtter ikke mer enn 4GB ram. 64bit støtter ikke 16bits programvare. Tidligere var driverstøtten for 64bit ganske dårlig, men med w7 har den blitt bra. Dersom du har en gammel pc er det ikke sikker den støtter 64bit.
Tsjaizer Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Skrevet 23. januar 2010 32bit støtter ikke mer enn 4GB ram. 64bit støtter ikke 16bits programvare.Tidligere var driverstøtten for 64bit ganske dårlig, men med w7 har den blitt bra. Dersom du har en gammel pc er det ikke sikker den støtter 64bit. Så 64 bit = "gammeldags"? Ut fra jeg har fått med meg i et IT-fag jeg har hatt, dreier det seg om "nullere og enere"... er det ikke da logisk at 64 BIT er bedre? er bare litt nysgjerrig...
b00n Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 32bit støtter ikke mer enn 4GB ram. 64bit støtter ikke 16bits programvare.Tidligere var driverstøtten for 64bit ganske dårlig, men med w7 har den blitt bra. Dersom du har en gammel pc er det ikke sikker den støtter 64bit. Så 64 bit = "gammeldags"? Ut fra jeg har fått med meg i et IT-fag jeg har hatt, dreier det seg om "nullere og enere"... er det ikke da logisk at 64 BIT er bedre? er bare litt nysgjerrig... 32 bit er "gammeldags" 4gb ram er ikke akkurat mye lengre. 64 bits er det logiske valg for de som kjører tunge programmer og spill som krever store mengder minne.
k-orm Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 Så 64 bit = "gammeldags"?Hvordan greide du å trekke den konklusjonen ? 16bit programmvare = gammeldags. PC med 32bit prosessor og under 4GB RAM = "gammeldags" Som trrunde og khaffner sier: Velg 64bit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå