Gå til innhold

Batterier i grep til 450D


Anbefalte innlegg

Heisann, har skaffet meg batterigrep til mitt canon 450D (Canon BG-E5) for en liten stund siden. Jeg har da ikke fått kjøpt et ekstra batteri til å putte i enda, så har gått på 6xAA batterier.

Så tenkte jeg jeg skulle teste å se om det fungerte med kun ett li batteri i grepet, og det gjorde det, men hadde da halv batterioppladning på kameraet.

 

Noen som vet om kamerat tar skade av å ha ett batteri i grepet? evt om grepet tar skade av det? Lest litt rundt og sett at noen mener at AA batterier i grepet kun burde brukes som en backup, men dette var gamle tråder, så spør om det også. Går fint å kjøre på AA batterier?

 

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor i alle dager ikke kjøpe 6 stk Ni-Mi opladbare AA batterier?? De koster fint lite, har meget god kapasitet og du beholder fleksibiliteten...

 

Er vel like greit å kjøpe et orginalt canon batteri til og kjøre 2stk i grepet da vel?

 

Canon Batteri LP-E5

 

Nei ,koster svin med to stk originale batterier og et sett med 2500mAh Ni-MH har høyere kapasitet enn to originale tilsammen.... Du får glatt et dobbelt sett med dette for halve prisen av to originale ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...