Gå til innhold

Hvor mange MB lastes ned ved streaming fra NRK


Anbefalte innlegg

Jeg er i Sør Afrika under OL. Jeg regner med at det er lite interesse for vinter OL der. Jeg er ute etter en måte å skaffe meg internett for å kunne streame sendinger fra NRK nett. Jeg finner bare løsninger med å betale for antall nedlastede MB, f.eks. denne USB saken som kan leies på ukesbasis:

 

http://www.hopper.co.za/Grasshopper%20-%20Home.html

 

Spørsmålet mitt er da: hvor mye lastes ned ved å se på nett TV i f.eks en time. Her koster det ca. 500 kr. for 1 GB. nedlasting. Hvor mye TV får jeg for det?

 

Hvis noen har bedre forslag om hvordan jeg kan få internett der så kom med det. Det er huset til svigerfar, ingen hoteller med WIFI i nærheten og ikke fasttelefon i huset.

 

Blir det for dyrt så får jeg nøye meg med å lese VG nett....men internett må jeg ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er utrolig å du kan finne på nrk sine nettsider...

 

ser uttil at maks kbps til utlandet er 600, så da ganger du det med sekunder en time(60*60=3600). 600*3600 = 2160000kb på en time.

som vel blir: 2 160 000 / 1024 = 2.109,375 Mbit

 

*tillegg*

og som det står på siden jeg linket til:

Nett-TV om du bor i utlandet

På grunn av rettighetsbegrensninger er dessverre ikke bestandig direktesendinger tilgjengelig for brukere i utlandet, eller for brukere med ip-adresse registrert i utlandet. Enkelte program i opptak er heller ikke tilgjengelig.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

NRK kommer GARANTERT ikke til å streame OL til utlandet! Dette er vel et av verdens største sportsarrangementer, og NRK har selvfølgelig ikke kjøpt rettighetene til å streame til utlendinger. Du kan prøve å gå inn på hjemmesidene til Vancouver-ol, og se om de har noen egen streaming, men du vil nok ikke finne noe du kan streame på NRK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...