Gå til innhold

Hjelp til valg av jobbmobil.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått i oppgave å velge ut en mobil til jobben. Mobilene skal bli brukt av alt i fra ingeniører til økonomistab og administrasjon.

 

Jeg har satt opp noen krav til mobilene:

-Stabilitet (høyt prioritert)

-Mulighet for synkronisering av kalender og kontakter (Outlook)

(høyt prioritert)

-Kamera (grei/normal kvalitet for f.eks. befaringer)

-GPS eller Googlemaps hadde vært en bonus men ikke et krav

-Brukervennlighet (høyt prioritert)

-Pris på ca. 1000 - 2000,- kr.

 

Som dere sikkert forstår er det prisen som er utfordringen. Vi vil gjerne ha en god mobil som ikke koster for mye.

Jeg har funnet tre modeller som kan være aktuelle (ut ifra tester funnet på nett):

-Nokia E52

-HTC s740 SP

-HTC Tattoo

 

Jeg ønsker negative/positive erfaringer med disse modellene eventuellt andre alternativer.

 

-Itspersonal

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S740, E51, E65, E66, E71 og E75 er gode jobbmobiler.

Er disse jeg har erfaring med.

 

Eneste med S740 er at ytterste delen av skjermen (flass/plastplate foran selve displayet) er ganske svakt og brister/knuser "lett". Dette koster også ganske mye å fikse ettersom hele displayet må byttes.

 

Ellers har jeg gode erfaringer med Nokia-modellene som jeg har listet opp.

Lenke til kommentar

Ikke Tattoo i alle fall. Vil nok bli upopulært hos mange vil jeg tro. 2,8" skjerm uten taster, folk med store fingre vil kanskje slite litt. Og selv om de klarer det, så er ikke det en telefon man kjøper til "alle på jobben".

 

S740 er nok den mest avanserte. God på e-post, dokumenter osv. Et pluss for at den også har fysisk tastatur, men trekk igjen fordi den er tjukk.

 

E52 er nok den jeg hadde valgt. Passer mer for "alle".

Lenke til kommentar

Nokia sin e-serie er bra til generell bruk. Men ikke gjør den feilen som min arbeidsgiver gjør nemlig å generalisere brukeren og dermed si at en 25 åring har samme behov som en 60 åring. Videre liker noen touch mens andre liker pekepinn mens noen vil ha fysiske tastatur. Uten en segmentering av brukerne vil du oppleve noen som er misfornøyd og noen som er fornøyd.

 

Har du spurt brukerne hva de ønsker seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...